Toon posts:

19" ATX Case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Op het moment heb ik mijn pc eindelijk zoals ik hem wil, geoptimaliseerd voor audio gebruik.
Nu wil ik alles graag in een 19" kast bouwen, zodat ik hem in mijn 19" flightcase kan bouwen.

Hiervoor heb ik een 4U 19" kast aangeschaft.
Mijn probleem is echter: waar monteer ik (wellicht met enige aanpassingen in de kast) mijn harde schijven? Wie kan het me vertellen?

De kast op de foto is niet mijn kast, maar is geheel identiek.

Foto: http://www.snackkarwestermaat.nl/Temp/atx19inch.jpg

Alvast hartstikke bedankt voor reacties !!!! :)

Groeten Jeroen

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

bij de 5 inch cdrom bays gewoon een bracket met je hdd.

Coding 4 Fun!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Volgens mij het middelste plaatje rechts. Onder de fan :). Alleen lijkt het me wat krap, maar je ziet duidelijk schroefgaten voor je hdd's.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een servertje met exact dezelfde behuizing.

Ik heb er een Adaptec 2410SA enclosure ingejopt met 4 hotswap sata schijfjes.

nadeel. Geen ruimte meer voor een CD-ROM. (Dus tijdens de 1e install was de kast open)

Afbeeldingslocatie: http://www.preisvergleich.org/pimages/Adaptec-AAR-2410SA-ENCLOSURE-KIT_173__2960894_20.jpg

Wat heb je gelapt voor dit kastje? (Ik vind het een mooi kastje. Zou er nog wel een willen)

[ Voor 12% gewijzigd door Kirpeknots op 19-09-2006 14:57 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19
Ze lijken overdwars voor je 12cm fan te kunnen? Lijkt me een vreemde plaats vanwege de airflow eigenlijk.

Hoeveel schijven zijn het eigenlijk? 1 past er in het 3.5" floppyding, een andere waarschijnlijk wel aan de andere kant van de 5.25" bays (zelfde manier als de floppy).

Verder kun je met je 5.25" bays aan de gang. Goedkoopste (3 of 4 euro) zijn de brackets die 1 5.25" ombouwen naar 1 3.5", verder zijn er ook 3-in-2 modules zodat je in 2 grote bays 3 harde schijven kwijt kunt, maar die zijn vaak erg duur (maar wel hotswappable), tenslotte zijn er nog de 4-in-3 en 5-in-3. Ook die zijn vaak hotswap en duur. Uitzondering daarop zijn de modules voor de Coolermaster Stacker, die zijn goedkoop en passen gewoon in 3x 5.25"

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de snelle reacties

Bij de 12cm fan passen de schijven net niet overdwars.
Het gaat om 3 schijven.
1 kan ik er inderdaad kwijt op de plek van de floppydrive.

Ben verder tot de ontdekking gekomen dat aan de andere kant van de dichte behuizing bij de filter precies een schijf geschroeft kan worden, 1 aan de bovenkant en 1 aan de onderkant. Op dit plaatje met rood aangegeven.
http://www.snackkarwestermaat.nl/Temp/atx19inch2.jpg

Is dit verstanding? Waar zijn de zwarte plastic stripjes voor die er op geklikt zitten?
Kirpeknots schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:56:
Wat heb je gelapt voor dit kastje? (Ik vind het een mooi kastje. Zou er nog wel een willen)
Heb de kast bij een klein bedrijfje van een kennis uit Hengevelde vandaan, die hem met het uitladen op de grond heeft laten stuiteren. Daarom was één rack-oor iets verbogen. Teruggebogen en voilà. Heb er 30 euro voor moeten betalen, volledig nieuw verder en voeding e.d alles nog goed. Dikke mazzel dus! :>

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die zwarte stripjes zijn voor als je hele lange insteekkaarten in je computer gebruikt, voor extra ondersteuning dus. Volgens mij komen dat soort kaarten tegenwoordig niet zoveel meer voor eigenlijk...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb er nog 1 in mijn oude compaq proliant zitten een SCSI 3 controller zijn idd enorme kaarten ja.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp!

heb de harde schijven in de kast zitten :*) , één in de plaats van de floppydrive, één aan de andere kant van de 5.25 inch mount, en één met een bricket in een 5.25 inch sleuf.

Het was even sleutelen maar het is gelukt _/-\o_

Zal als ik tijd heb morgen even een fotootje plaatsen van het resultaat.

Groeten Jeroen !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 01:12:
Iedereen bedankt voor de hulp!

heb de harde schijven in de kast zitten :*) , één in de plaats van de floppydrive, één aan de andere kant van de 5.25 inch mount, en één met een bricket in een 5.25 inch sleuf.

Het was even sleutelen maar het is gelukt _/-\o_

Zal als ik tijd heb morgen even een fotootje plaatsen van het resultaat.

Groeten Jeroen !
graag ja :) mischien ook een overzichtsfoto van hoe het in je flightcase ingebouwd zit? :> ben wel benieuwd!
Pagina: 1