Toon posts:

Arctic Silentium T2

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Mijn oog is gevallen op de Silentium T2, met name door zijn looks en de goede airflow.
Nu is mijn vraag, kan ik mijn Athlon XP 2000+ hier passief gekoeld inhangen of moet ik toch nog een cpu koeler gebruiken? Ik heb dit systeem niet ge-overclocked dus gewoon stock speed.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-01 19:14
Ik denk niet dat je hem daar passief in kan zetten, hoe warm is je processor met koeler als ie draait?

En als het een Barthon dan is het een heethoofd.

Palthe

Topicstarter
met load en koeling nu ongeveer 57 graden. Maar laat ik de vraag dan anders stellen, is er hier iemand die kan zeggen of het geluid van de koeling van de cpu opvalt in dit systeem?
Ik heb een aantal reviews gelezen en begrepen dat dit een erg stil systeem is dus hoogstwaarschijnlijk ga ik hem sowieso halen zo, maar zijn er ook ervaringen met passief gekoelde cpu's en dit systeem?

Verwijderd

barthon is geen heethoofd.

polomino is een heethoofd

over deze kast is een heel topic... dus zoekze

die athlon zou ik niet passief koelen. iets met hoe denk jij 85 watt af te voeren?

voor een 10 tje koop je een arctic cooling copper silent TC

die moet deze processor makkelijk kunnen koelen. gaat pas draaien als de temp omhoog gaat.. en draait naar behoefte.

ik ken de arctic silentium t2, heb er ook nog een leeg staan. heeft zelfde configuratie in gezeten als die van jou, draaide prima en idd stil, je hoorde alleen ene heel zacht geruis

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 14:53 ]

Palthe

Topicstarter
dan ga ik hem halen, passief gekoeld of niet, er staan genoeg goede reviews over op internet (eigenlijk geen enkel negatief geluid --> woordspeling...)
Ik had enkel gehoopt dat iemand zo'n athlon passief gekoeld had gekregen, maar je hebt gelijk 85W is gewoon veel om te koelen.

Dank voor de reacties, deze kan dicht.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

topics worde niet geslote als ze opgelost zijn, indien er iemand nog een vraag ofzo heeft met het zelfde onderwerp ha diegene hem hier poste :P

Mijn Specs

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik hebzelf ook gekeken naar deze kast, maar heb er toch maar vanaf gezien.
De voeding schijnt namelijk helemaal niet zo stil te zijn, had ik gelezen in een review.
Zelf ben ik aan het sparen voor een Nexus Breeze.

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:14:
De voeding schijnt namelijk helemaal niet zo stil te zijn, had ik gelezen in een review.
ik kan je uit de droom helpen, de voeding is rete stil

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:14:
Ik heb de Arctic Silentium T1, die qua binnenkant (volgens mij) vrijwel identiek is aan de andere kasten in de T-serie. Ik kan je vertellen: De voeding hoor je nauwelijks. Er zitten twee fans op, die beiden zachtjes draaien. Bovenin de kast zitten ook nog twee van dezelfde fans die ook zachtjes draaien voor de airflow. De processor heb ik gekoeld met een Arctic Copper Silent en de videokaart met een Ati Silencer (ook van Arctic dus). Het geheel is echt fluisterstil.

Het enige waarbij ik bij deze kast mijn vraagtekens zet, is het omhulsel voor de harde schijf. Dit zou de koeling moeten bevorderen (groter oppervlak), en de geluidsproductie verminderen (aluminium casing, aan rubber bandjes opgehangen). Deze wordt bij mij wel redelijk warm, iemand enig idee wanneer dit schadelijk wordt voor de harde schijf? Verschillende tools laten temps van de HD zien tot 40 graden.

Verwijderd

De Arctic Silentium T* kasten zijn allemaal hetzelfde, er zit alleen een ander plastic frontje op :)
Pagina: 1