Toon posts:

ADSL/VOIP mogelijkheden bij alleen KPN-ADSL beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al weken op zoek naar een adsl/voip abonnement ergens, maar ik kan maar niets fatsoendelijks vonden. Mijn vraag is eigenlijk of mensen die in een gebied wonen waar alleen KPN-ADSL beschikbaar is wel de mogelijkheden hebben voor een goed ADSL/VOIP pakket waarbij ook het kpn nummer kan worden geporteerd? IPB van kpn heb ik al bekeken, maar vooral ADSL blijft reteduur. Zijn er alternatieven?

Verwijderd

In de rest van de fora staat voldoende over het installeren van bijvoorbeeld een Fritz box. Deze machines (maar er zijn meer soorten) kunnen over je ADSL met een Voipbuster, Voipstunt of noem ze allemaal maar op eenvoudige geconfigureerd worden. Het enige wat je nodig hebt is een breedband

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XS4ALL doet ook voip.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

... maar KPN nummer kan niet worden geporteerd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:57:
[...]

... maar KPN nummer kan niet worden geporteerd.
Precies, en dat is precies mijn probleem...

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Heb je al eens naar Tele2 Compleet Lite gekeken? (Lite is zeg maar de "Connected by KPN" variant). Als ik heb goed zie kan je KPN nummer daar wel geporteerd worden.

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05

RC2

Resistance is futile

Dat tientje voor de kpn lijn betaal je toch, via tele 2 of via kpn dat maakt niet uit dus waarom niet bellen via ata met voipbuster, xs4all oid en gebeld worden op eigen nummer?

Who wants to life forever anyway...

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dan gewoon ip voip telefoons (op lan van voip router?) neerzetten die bellen met een voip nummer en zelf gebeld kunnen worden met het gewone nummer of is daar weer iets speciaals voor nodig?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 22:18
Speedlinq heeft Comfort abbonementen. Conncected by KPN. Met VoIP voor 4,95 per maand.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:32:
Kun je dan gewoon ip voip telefoons (op lan van voip router?) neerzetten die bellen met een voip nummer en zelf gebeld kunnen worden met het gewone nummer of is daar weer iets speciaals voor nodig?
Geen ip voip telefoon maar je gewone telefoon aan bv een speedtouch 780/716 of spa3000 aansluiten dan werkt dat inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat dan niet met een IP telefoon? Zou handig zijn omdat daar telefoons van verkrijgbaar zijn met 2 netwerkaansluitingen zodat hij tussen m'n pc en de router inkan...

Mbt, speedlinq, als ik dat topic over hun lees lijkt me dat geen goed idee...

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:10:
Kan dat dan niet met een IP telefoon? Zou handig zijn omdat daar telefoons van verkrijgbaar zijn met 2 netwerkaansluitingen zodat hij tussen m'n pc en de router inkan...

Op een IP telefoon kan je volgens mij geen PSTN lijn op aansluiten. dus dat werkt niet.

• RC2

RC2

Resistance is futile

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:10:

Je hebt een router met vrije netwerk aansluitingen? Ik heb een siemens c450 IP gekocht. Dect telefoon met gewoon analoge aansluiting en netwerk aansluiting. Daarmee kan je bellen en gebeld worden over internet en gewone telefoon aansluiting zonder dat de pc aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:29:
[...]

Op een IP telefoon kan je volgens mij geen PSTN lijn op aansluiten. dus dat werkt niet.
Maar die pstn lijn zou dan in de router kunnen worden aangesloten waar die ip telefoon weer op is aangesloten, zou dit kunnen werken?

• RC2

RC2

Resistance is futile

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:35:
[...]

Maar die pstn lijn zou dan in de router kunnen worden aangesloten waar die ip telefoon weer op is aangesloten, zou dit kunnen werken?
Nee je hebt een dect telefoon, feitelijk een normale telefoon andere handsets kunnen ook op het basisstation aangemeld worden. Het basisstation verbind je met de pstn lijn (netzoals gewone telefonie) Daarnaast kan je het basisstation ook nog aansluiten op je router. Gegevens in de telefooninvullen van je voip provider en je kan ook van voip gebruik maken.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Spearhead schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:28:
Heb je al eens naar Tele2 Compleet Lite gekeken? (Lite is zeg maar de "Connected by KPN" variant). Als ik heb goed zie kan je KPN nummer daar wel geporteerd worden.
Voor diezelfde prijs kun je Surfen & Bellen van Hetnet krijgen, dat is feitelijk ook IPB van KPN alleen dan in een ander jasje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het me duidelijk is, bedankt allemaal!
Pagina: 1