Toon posts:

[98] ENG + Office 97 ENG --> Azerty --> Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een aantal oude PC's klaar om naar Afrika te verschepen...
Het zijn PII en PIII's met max 128 MB aan RAM.

Ik installeer daar Win 98 ENG + Office 97 ENG op maar nu wil ik het keyboard in AZERTY plaatsen maar dat lukt niet. Ik heb hier enkel AZERTY keyboards voorhanden en deze zullen dus ook worden meegestuurd.
De landinstelling staat op België en het keyboard op Dutch maar toch weigert hij in Word azerty te gebruiken...

Dit is een heel storend probleem en het lijkt een domme 'noob vraag', maar ik vind het antwoord nergens vandaar dan hier maar mijn vraag.

Bestaat daar misschien één of andere tweak van het register voor ofzo...?
Of eenvoudigere, simpele methoden...

Bedankt!

Verwijderd

keyboard layout belgian?

Verwijderd

Topicstarter
In control panel bedoel je? Ja inderdaad.
Het staat op België en Nederlands...

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet belgisch punt gebruiken.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:57:
[...]

In control panel bedoel je? Ja inderdaad.
Het staat op België en Nederlands...
Er is een verschil tussen landinstelling en keyboard layout. Het keyboard-layout moet ook op België staan, aangezien een nederlands toetsenbord ook qwerty is

Dus zowel de landinstelling als de keyboard layout op België staan.

Succes ermee.

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
ljsquare schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:18:
[...]

Er is een verschil tussen landinstelling en keyboard layout. Het keyboard-layout moet ook op België staan, aangezien een nederlands toetsenbord ook qwerty is

Dus zowel de landinstelling als de keyboard layout op België staan.

Succes ermee.
OK, voor alle duidelijkheid, de landinstelling staat op België (Nederlands).
De keyboard instelling staat op Nederlands...
Er staan ook geen andere talen meer tussen, om bvb met de hulp van een sneltoets te kunnen kiezen tussen de 2...

Iemand?

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Juist de keyboard instelling moet op Belgisch/Frans (voor azerty). Nederlands en VS zijn namelijk allebei qwerty. De land/taalinstelling heeft niets te maken met de layout van het toetsenbord

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik kan me er iets van herinneren dat die keyboardlayout van belgisch niet standaard op win98 voorhanden is, dat zou wel eens zijn probleem kunnen zijn.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:38:
OK, voor alle duidelijkheid, de landinstelling staat op België (Nederlands).
Het is je al 3 keer vertelt maar nu dus voor de 4 keer!!

Voor alle duidelijkheid:
Een Nederlands keyboard is altijd QWERTY, een Belgisch toetsenbord is altijd AZERTY.

Zet dus nu alsjeblieft je toetsenbord instellingen op Belgisch, welke taal instellingen je neemt maakt helemaal niks uit!

Probeer dit eerst voor je nog meer mensen op hulp gaat vragen!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14

Pierre

Van nature lui!

Misschien kan je dit gebruiken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload]
"1"="00000813"

Is voor azerty

En deze is voor qwerty

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload]
"1"="00000409"

Dit zijn registry toevoegingen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pierre61 - Die werken alleen voor NT gebaseerde Windows versies.

Je zal inderdaad een toetsenbord indeling voor Belgisch (of Frans - dat is dezelfde keyboard layout vziw) moeten gebruiken, zoals al eerder gezegd is dat nog iets anders dan de landinstellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Regman_XP schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:48:
[...]

Het is je al 3 keer vertelt maar nu dus voor de 4 keer!!

Voor alle duidelijkheid:
Een Nederlands keyboard is altijd QWERTY, een Belgisch toetsenbord is altijd AZERTY.

Zet dus nu alsjeblieft je toetsenbord instellingen op Belgisch, welke taal instellingen je neemt maakt helemaal niks uit!

Probeer dit eerst voor je nog meer mensen op hulp gaat vragen!
Bedankt voor je uitleg, maar je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Tot mijn laatste bericht, heb ik niets meer geprobeerd en als er daarna 4x gezegd wordt, dat ik mijn keyboard lay-out moet veranderen, kan ik dat inderdaad de volgende dag eens proberen op het werk.
Ik negeer dus jullie boodschap niet, ik lees gewoon niet elke avond mijn thread door, dat doe ik op het werk... dus als er de volgende dag 4x hetzelfde gezegd wordt, kan ik daar toch ook niets aan doen... Ik probeer het wel als ik het éénmaal had gelezen ook...

Feit is dat er hier iemand zei van België - Belgisch punt te nemen en op Nederlands (België) te plaatsen...
Het is niet omdat ik informatie geef over de landinstelling, dat ik wil aangeven dat ik deze meermaal heb veranderd hé. Ik gaf dat gewoon aan als gegeven voor moesten er mensen zijn die denken dat ik daarmee iets moet veranderen...

BON, hetgene wat ik dus niet wist, is het feit dat een Nederlands toetsenbord inderdaad QWERTY is...
Ik heb het dus nu op aangeven van jullie op Frans (België) geplaatst en nu is het inderdaad AZERTY.

Enkel dit laatste was dus voldoende geweest...

Ik had deze vraag al op een ander forum gepost en daar kwam niemand met het idee van het keyboard op Frans te zetten... Ze kwamen wel af met die tweak van 813 maar dat hielp zoals hierboven gezegd dus niet.
Aangezien ze daar over mijn keyboard config niks opgemerkt hadden, ging ik er dus vanuit dat die OK was.
Gelukkig is dit tenminste een forum dat antwoord biedt, waar andere falen....

Mijn dank!
Pagina: 1