Toon posts:

XP loguit tijd verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier achter een XP machine die na elke 5 min. automatisch uitlogt. Dit kan nogal irritant zijn als ik met een klant bezig ben.

Alles is goed dicht gespijkerd want ik kan niet bij het screensaver tabblad, bij de instellingen of de registry. 8)7 Ik hoorde van iemand dat er een klein programmatje zou zijn die dat omzeilde zodat je de login tijd zelf kan instellen. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Misschien de ICT afdeling vragen ? dit is het omzeilen van de beveiliging.

[edit]
Oh, fridgeman die is goed :o

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 13:10 ]

Verwijderd

Dat programmatje heet Notepad en daarmee kan je een klacht schrijven naar diegene die het beheer over jouw machine heeft. :+

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

misschien handiger om de admin ff in te lichten over jouw probleem ;)

(Alles is goed dicht gespijkerd want ik kan niet bij het screensaver tabblad, bij de instellingen of de registry.)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:02:
Dat programmatje heet Notepad en daarmee kan je een klacht schrijven naar diegene die het beheer over jouw machine heeft. :+
Gelukkig heben we office :+

Ik snap zelf ook wel dat ik dit beter aan de admin kan vragen maar de kans dat hij dat toekend is een organisatie van omme nabij de 10.000 systemen minimaal.
8)7

Verwijderd

Je hebt vast geen schrijfrechten op die registry keys dus dit kun je 99% zeker vergeten.

Gewoon blijven typen dus :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 13:09 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:07:
[...]

Gelukkig heben we office :+

Ik snap zelf ook wel dat ik dit beter aan de admin kan vragen maar de kans dat hij dat toekend is een organisatie van omme nabij de 10.000 systemen minimaal.
8)7
Dan zal daar wel een goede reden voor zijn!

Aan de andere kant; welke mafkees bedenkt een uitlogtijd van 5 minuten?? 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 22:51

TeeDee

CQB 241

Als alles zo goed dichtgespijkerd zit, dan kan je denk ik ook niet zomaar even een 'programmaatje' installeren.

Kortom: bel/mail/schop de admin.
MAX3400 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:08:
[...]
Inderdaad... is niet echt een normale tijdspanne.

[ Voor 45% gewijzigd door TeeDee op 19-09-2006 13:09 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan neem je contact op met je leidingegevende? :?

🌞🍃

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

Entity

9000rpm

Ten eerste lijkt het me sterk dat je machine uitgelogd wordt, ik neem aan dat hij vergrendeld wordt. Dit is blijkbaar in het beveiligingsbeleid zo vastgelegd en dus heb je je daar aan te houden. Op mijn werk doen we hetzelfde, al is het niet 5 minuten maar 20 minuten. Ik werk in een ziekenhuis en daar krijgen we van artsen zo nu en dan dezelfde klachten als jij nu hebt, dat ze met een patient in gesprek zijn en even iets willen opzoeken op de computer, maar dat hij dan vergrendeld is...

Waarschijnlijk is dit bij jou via een policy dichtgespijkerd. Ze gaan daar geen uitzonderingen op maken vanuit de ICT, neem dat maar van mij aan ;)

Dus ik denk dat je pech hebt :P Maar je kunt altijd een formele klacht indienen via je leidinggevende natuurlijk. Als genoeg mensen dit doen, heb je misschien wel kans van slagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Entity op 19-09-2006 13:12 ]

Verwijderd

In een grote organisatie moet je op zoek gaan naar meer mensen met hetzelfde probleem met ook een gegronde rede om het aan te passen. Dan een mailtje in correct Nederlands en dan krijg je vast wel een reactie. Als je geen zin hebt om het zelf te regelen moet je er bij je meerdere op aandringen.(wat werkt is bijhouden hoeveel tijd je per dag kwijt bent aan deze maatregel en dat bij je leidinggevende te rapporteren).

Als de PC inderdaad vergrendeld wordt moet je niet klagen, want ontgrendelen duurt slechts 5 seconden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal daar wel een goede reden voor zijn!

5 min is idd erg kort! Maar goed... zo te horen is er niet echt een oplossing voor, jmmr.

Maar toch wederom bedankt! _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad, dit is geen technisch probleem maar een bedrijfsmatige issues, vergelijkbaar met hoeveel prive kilometers iemand mag rijden in z'n leasewagen.

Voor dat laatste staan wij het op GoT ook niet toe om te vragen 'hoe draai ik die kilometer stand terug', dus staan wij het op GoT natuurlijk ook niet toe dat je dit soort dingen omzeilt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.