Toon posts:

wat is de snelste foto scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 3.342 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste gebruikers ik heb jullie tips nodig

ik ben een handelaar ik stripboeken

en ik maak zelf altijd foto's op een lage resolutie dat bevalt prima

maar ik heb nu een nieuwe computer ivm bliksem inslag in de oude

maar nu wil ik een foto scanner die een scan maakt binnen 10 sec

en dan ook echt klaar is dus niet eerst in scannen en dan accepteren dat de lamp er nog een keer over heen moet nee echt 1 die binnen 10 sec klaar is dus meteen in goede map staat
zodra je met het foto programma klaar bent dat je um sluit en dat ze meteen opgeslagen zijn
heb al bij paar computer zaken advies gevraagt maar veel wijzer word ik daar niet

het is niet mogenlijk om een hele stapel neer teleggen en er zo achter elkaar door tejagen

wandt die zijn er ook maar dat kan alleen met dun papier

wie heeft er goede tips

uiteraad zoek ik er 1 die de resolutie vast houdt en niet bij iedere nieuwe scan

opnieuwmoet instellen

oja budget mag wat kosten maar geen duizende euro's

paar honder euro mag wel maar dan moet het ook een echt mooi snel ding zijn

alvast bedankt voor jullie tips

Verwijderd

Kijk gewoon eens deze lijst door, snelheden staan aangegeven. http://h10010.www1.hp.com...printing-scanner/scanners

En natuurlijk de andere merken.

[edit]
Wat je eigenlijk moet weten is hoelang het duurt voordat de lamp opgewarmd is en hoesnel je daarna kunt scannen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 12:48 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Staan in stripboeken tegenwoordig ook zoveel enters in de textballonnetjes :?

specs

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 18:20
offtopic:
iets minder enters/witregels mag ook wel... en iets minder spelfouten misschien?

Heb je zelf wat alternatieven, dan kunnen we daar even naar kijken en vergelijken. Het lijkt mij trouwens dat de gemiddelde HP of Canon in de professionele lijn wel aan jou eisen zou moeten voldoen.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waaruit blijkt dat je zelf al hebt gezocht? Dat wordt hier wel een klein beetje gevraagt van je om ook de kwaliteit van de posts hier op niveau te houden. (Alsook een beetje interpunctie zou niet misstaan om de leesbaarheid te vergroten, ipv de tientallen witspaties.)

On-topic: Elke scanner die je laat scannen op preview-modus of tegen 100DPI ofzo zal snel zijn.

Als jij wat meer informatie kan geven, wij ook dan misschien. :-|

[ Voor 82% gewijzigd door Mizitras op 19-09-2006 13:11 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
zie als ik moet gaan bewijzen dat ik zelf gezocht heb schiet het niet op

en ik probeer overzichtelijk teposten

en ja mij nederlands is niet top helaas.. ik ben niet perfect

uiteraad heb ik die pagina's van de bekende merken wel bezocht

maar als er al een snelheid bijstaat is dat gebaseerd op een hoge resolutie

daar schiet ik dus niks mee op

eigenlijk zoek ik iemand die ook een bepaalde scanner heeft en weet hoe lang die er over doet

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Ik zelf heb een canon scanner de CanoScan 4200F. Ik vind het zelf erg snel. Ik scan op 300DPI dus is niet echt lage resolutie.

Maar hoe lager hoe sneller.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is de laagste resolutie25 dpi toch?

weetje hoelang de scanner daar over doet

gaat er om in hoeveel tijd het plaatje is in gescant en in hoeveel tijd de lamp weeer terug is op de oude tijd

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:13:
zie als ik moet gaan bewijzen dat ik zelf gezocht heb schiet het niet op
Als je de allersnelste zoekt dan lijkt het me vrij eenvoudig: struin sites van fabrikanten af en kijk welke het snelste is.

De vraag waarvan ik kennelijk niet de enige ben die die zich zelf stelt is of je uberhoubt wel een poging gedaan hebt om te zoeken. Zijn er bijvoorbeeld types waar je oog op gevallen is. Zo ja welke, dan kunnen vragen/antwoorden en ervaringen ook veel gerichter uitgewisseld worden.

Ander is het een vraag als ik zoek een camera, wat is de snelste. Buget: mag wat kosten maar geen duizenden euro's. Daar krijg je ook geen (zinnig) antwoord op.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
In recensies in tijdschriften staan vaak heel mooi die snelheden die gewoon met een stopwatch gemeten zijn, misschien moet je daar eens gaan zoeken. Ook op internet heb je naast t.net dat soort sites, denk aan tomshardware e.d.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nofi, maar niemand die ff de moeite neemt om de ts te helpen, maar wel de tijd heeft om te zeiken.

http://review.zdnet.com/4...html?sort=edRating16+desc

misschien dat bovenstaande helpt, is gesorteerd op editors rating. verder heb ik geen verstand van scanners

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In de laatste c't (computertechniek) staat een test van goedkopere flatbedscanners. Daar bleek dat goedkopere flatbedscanners prima in 10 seconden een goede scan konden maken. Ik kan hem wel even voor je opzoeken (ben nu niet thuis).

Verwijderd

Canonscanners zijn snel, die uit de Lide serie hebben geen opwarmtijd nodig en de scansnelheid is afhankelijk van de resolutie en instellingen.
Als je weet wat voor resolutie je wilt is er een beter antwoord te geven.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18

TeeDee

CQB 241

Denk bijvoorbeeld aan: http://www.kodak.com/US/e...nerSpecifications_product

Kijk anders eens hier

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een tafel & statief & camera die erboven hangt? Je maakt op de M-stand zonder flits foto's, de pagina's houd je recht door 2 elastiekbandjes en je kunt achter elkaar foto's maken. Het opzetten is mss wat meer tijd, maar de verwerking gaat vlg mij sneller.

==
hoi

Verwijderd

Ik denk dat ik begrijp wat TS bedoelt.

Zelf heb ik enige tijd terug een HP scanner gekocht (kom er even niet meer op welk model, maar dat is ook niet heel belangrijk). Voor mij voldoet vrijwel elke scanner. Ik wil namelijk foto's inscannen. Oftewel: veel kleine (in oppervlakte) afbeeldingen die in relatief lage resolutie (150 - 225 dpi) ingescand worden. Dit kost heel weinig tijd.

Tot zo ver lijken er weinig problemen te zijn. Niets is minder waar. De (achterlijke) software die er bij wordt geleverd zorgt er voor dat ik die scanner binnen enkele dagen in een hoek geschopt heb en er nooit meer naar om heb gekeken. ELKE keer als je een beeld wilt inscannen moet je namelijk:
* De lamp opwarmen (laat dat ding gewoon aan zo lang ik bezig ben :()
* Een preview scan maken (waarom??? alle foto's zijn even groot :()
* De resolutie en andere instellingen goed zetten (waarom??? onthoud dit gewoon ofzo :()
* De foto scannen (binnen no-time gebeurd :))
* De foto laden in een of ander stom HP-programma waar je niets mee kan (waarom??? als ik de foto wil zien open ik hem zelf wel :()
* Het scanprogramma weer opstarten (waarom??? laat het gewoon aan staan totdat ik op het kruisje klik :()

Hier is (bijna) geen informatie over te vinden. De scantijd zegt dus helemaal niets.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18

TeeDee

CQB 241

Met andere woorden: scheur naar een 'scanner-verkoop-winkel' en test een aantal modellen incl. bijbehorende software uit. Lijkt me niet al te ingewikkeld EN je koopt ook meteen iets wat je wilt.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 22:02
Het fotocamera-idee is zo gek nog niet, gaat zeker sneller dan scannen voor grote hoeveelheden. Als je snel wil scannen moet je denk ik vooral naar de software kijken. Koop een willekeurige vlotte scanner en probeer er een goed 3rd party softwarepakket bij te vinden. Vuescan van Hamrick doet het erg goed in het algemeen (weet niet zo goed of het snel werkt, ik scan zelf nooit grote hoeveelheden achter elkaar), zie www.hamrick.com voor info & demoversie.

Verwijderd

TeeDee schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:38:
[...]

Met andere woorden: scheur naar een 'scanner-verkoop-winkel' en test een aantal modellen incl. bijbehorende software uit. Lijkt me niet al te ingewikkeld EN je koopt ook meteen iets wat je wilt.
Inderdaad. Helaas moeten die ook heel vaak het antwoord schuldig blijven. Zo een zoektocht had ik uitgevoerd omdat ik een scanner wou waarbij de dpi handmatig in te stellen is op bijvoorbeeld 635. De reactie van de meeste verkopers was dat dat niet kon. Ze adviseerden me om de afgeronde 600-waarde uit het pull-down menu te gebruiken. Je ziet er toch bijna geen verschil tussen.

De uitleg dat dpi "dots per INCH" betekent en dat ik in een decimaal stelsel reken waarbij 635 dpi hetzelfde betekent als 250 "dots per cm" (om kaarten op schaal in te scannen, in dit voorbeeld een kaart van 1 : 25 000 inscannen met 1 meter = 1 pixel op de kaart). De meeste verkopers hadden geen enkel idee waar ik het over had.

Uiteindelijk had ik een verkoper gevonden die het snapte EN een scanner kende waarvan hij wist dat het mogelijk was. Om die reden had ik de betreffende scanner gekocht.

Helaas kon ik het me vooraf niet inbeelden hoe onhandig en slecht doordacht de software zou zijn die er bij zat.

Dus om TS, maar ook mezelf te helpen: Ik denk dat ook voor TS vrijwel elke moderne scanner geschikt is om een plaatje naar behoren in te scannen. Het probleem van de software blijft dan over.

Twee oplossingen:
1. Laat jezelf overtuigen dat de bijgeleverde software in staat is om dat te doen wat je wilt.
2. Mijn vraag of het mogelijk is om software van derden (die WEL doordacht en bruikbaar is) te gebruiken voor een scanner (of is hier geen standaard voor). Zo ja, welke dan bijvoorbeeld. Als dit mogelijk is, zou vrijwel elke scanner moeten voldoen voor TS.

Edit: mwolthers gaf antwoord op de vraag die ik nog moest stellen. _/-\o_ Eens kijken wat het is.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Ik kan het waarderen dat iedereen zo behulpzaam is, maar ik wil toch aan de topicstarter vragen om zelf nog wat meer onderzoek te doen. We verwachten meer eigen initiatief dan dat ik nu in de topicstart zie. Waarschijnlijk kan je met eigen onderzoek (zeker met bovenstaande info en tips) een flink eind komen :)

In de toekomst wil ik je aanraden om wel wat meer op je taalgebruik te letten. Het lijkt met toch niet heel lastig om interpunctie (puntjes, kommas, etc) en hoofdletters toe te voegen. Op deze manier leest het gewoon erg vermoeiend.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.