Toon posts:

JAVA read files in een frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje weet iemand hoe je een file kunt lezen in een frame, ik heb al iets maar hij laat bij mij alleen de laatst zin zien van een file, waarschijnlijk ligt dit aan mijn while loop

Java:
1
2
3
4
5
6
            while (( data = in.readLine())!=null)
            {
                System.out.println("data is " +data);
                panel.opnieuw(data);
                panel.repaint();
            }

ik maak er een paneel van maar ik krijg niet alle regels te zien die ik in de eerste instantie weg schrijf in de des betreffende file. De gewone System.out.println werkt wel

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 19-09-2006 12:04 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zou je de string niet aan elkaar plakken met de vorige regel enzovoorts totdat je door je file heen bent en dan eenmalig tonen op/in je panel? ;)

Tevens het verzoek om voortaan [code][/code] tags te gebruiken om je code. Dat maakt het stukken leesbaarder.

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 19-09-2006 12:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
data komt binnen als een string, bestaande uit verschillende regels. hij pakt dus alleen maar de laatste string en die schrijft hij naar het frame

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 12:08 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:04:
nee eigenlijk wil ik dat niet, wil de data weer gebruiken om in een grafiek te proppen
:?
Je zegt dat 'ie alleen de laatste regel toont. Da's nogal wiedes, want in je loop vul je je var "data" telkens opnieuw en toon je die in je panel...

Verder had je het niet specifiek over een grafiek (en dus numerieke gegevens). Dat kunnen wij niet ruiken; wees voortaan wat specifieker want zo kunnen we natuurlijk nog heel lang blijven raden wat je nou precies wil.

Tipje: lees Programming Beleid even door, en dan met name de Programming Beleid Quickstart

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 19-09-2006 12:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Erg basic hoor: wat je verkeerd doet is dat je de voorgaande opgehaalde regel steeds overschrijft in plaats van de nieuwe regel er achter te plakken.

offtopic:
De panel.repaint() kun je ook beter buiten de loop zetten.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:04:
data komt binnen als een string, bestaande uit verschillende regels. hij pakt dus alleen maar de laatste string en die schrijft hij naar het frame
Nee, hij pakt niet de laatste string, jij laat hem telkens elke regel overschrijven totdat je de laatste ingelezen hebt. Stap desnoods eens met de debugger door je hele programma heen om te zien wat er gebeurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt heb het al in de gaten

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu anders gedaan, ik heb er nu aan char array van gemaakt anders krijg ik het niet voor elkaar denk ik. Maar het volgende probleem is dat ik het in een frame wil zetten en dit wil niet omdat ik een char array gebruik in g.drawChar en die kent hij niet, nou dacht ik dat ik het wel kon oplossen met het weer om te zetten naar een string. heeft iemand nog andere ideeen

al vast bedankt

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:46:
ik heb het nu anders gedaan, ik heb er nu aan char array van gemaakt anders krijg ik het niet voor elkaar denk ik. Maar het volgende probleem is dat ik het in een frame wil zetten en dit wil niet omdat ik een char array gebruik in g.drawChar en die kent hij niet, nou dacht ik dat ik het wel kon oplossen met het weer om te zetten naar een string. heeft iemand nog andere ideeen

al vast bedankt
Dit is wel erg basic Java hoor. Lees de javadoc van de String class eens door en dan met name de constructors.

Om het oorspronkelijke probleem op te lossen had je overigens gebruik kunnen maken van een StringBuffer.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 20-09-2006 16:14 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Pagina: 1