Toon posts:

Studio fotografie - ondergronden/achtergronden en reflecties

Pagina: 1
Acties:
  • 1.472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.willemhoogendoorn.nl/foto/kids/kinderfotografie_4.jpg
Ik vraag me af hoe ze de reflectie krijgen op de ondergrond? wat voor materiaal hebben ze hiervoor gebruikt? niet enkel papier of stof lijkt me. wie weet dit want ik vind het er mooi en strak uit zien...

Groetjes,
ineke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeil, zo lijkt het.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zo lijkt het, maar ik heb nog nooit zeil gezien bij fotografiezaken om te gebruiken als achtergrond en/of ondergrond. Ik kan alleen kiezen tussen papier of stoffen achtergronden..wat je doortrekt op de grond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
denk ik dat we een diepgaande verhandeling over studiofotografie krijgen 8)7

in dit geval lijkt de refelectie inderdaad van zeil te komen. ik vind het ook niet echt zo'n overtuigende reflectie. een perspexplaat werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

bij fotografiezaken
Je kan dan ook beter bij de stoffenwinkel/kraam zoeken voor achtergrondstoffen, of bij bouwmarkten voor plexiglas, zeil, en andere ondergronden: de fotografiezaak is niet je enige bron voor props, ondergronden en achtergronden in de studio ;)

Ik heb al vele leuke stoffen, al dan niet reflecterend of mat, bij bv de Kwantum vandaan gevist uit de "aanbiedingengrabbelbak" van lappen stof die over waren nadat er gordijnen van waren gemaakt :) Voor 5 tot 10 euro heb je zo prima achtergronden, die vaak nog behoorlijk aan de maat zijn en niet een smal reepje van 1 bij 1 ofzo :Y)

Zeil en plexi kan je bij de betere doe-het-zelf zaak / bouwmarkt vinden, al dan niet op maat gesneden of in standaardmaten op rol :)

Welkom op GoT trouwens, ienemien :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:13:
[...]

Zeil en plexi kan je bij de betere doe-het-zelf zaak / bouwmarkt vinden, al dan niet op maat gesneden of in standaardmaten op rol :)

Welkom op GoT trouwens, ienemien :)
Ja dank u dank u. _/-\o_ . Lees altijd mee met alle topics maar ik vroeg me dit gewoon ff af want ik krijg het niet voor elkaar. Als ik plexi glas ga kopen hoe krijg ik dan de overgang tussen achtergrond en plexi glas zo dat je niet kan zien dat het twee verschillende materialen zijn??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:01

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:13:
[...]
Je kan dan ook beter bij de stoffenwinkel/kraam zoeken voor achtergrondstoffen, of bij bouwmarkten voor plexiglas [knip]
Beter Lexan, dat krast tenminste niet zo snel als plexiglas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als ik plexi glas ga kopen hoe krijg ik dan de overgang tussen achtergrond en plexi glas zo dat je niet kan zien dat het twee verschillende materialen zijn?
Dit hangt eigenlijk meer af van de toepassing van je lichtbron(nen) dan je gebruikte materialen: door een gelijkmatige belichting bij de overgang tussen bv een plexi-plaat en je achtergrondstof/stand zie je het verschil in materialen niet, bijvoorbeeld :)

Een andere optie is een klein 'podium' te maken zodat je direct achter dat podium een 'hidden' deel hebt waarvanuit je je achtergrond nog specifieker kan belichten zodat die overgang tussen ondergrond en achtergrond nog wat vloeiender loopt: belangrijkste wat je dus moet doen is veel experimenteren met de plaatsing, richting en kracht van je licht, inclusief eventuele reflecties :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Zo zoek ik een zwarte onder/achtergrond waarmee ik dit soort fotos kan maken.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/stygianmax/118diecasts/Viper%20GTS-R/No52%20Le%20Mans/800x600/121-2102_IMG-800x530.jpg
Deze fotos is gemaakt door een vriend van me, Felix uit Canada!

Waar haal ik zoiets vandaan?

Ik heb nu zelf een witte achtergrond van een oude poster (glanzend wit dik papier!), en zwart glanzend papier van kaftpapier, maar dat is eigenlijk te dun.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 12:25 . Reden: Even bronvermelding toegevoegd. ]

Verwijderd

Ehm, zoals hierboven beschreven kan je daarvoor een (plexi-) glasplaat voor gebruiken, met een achter- / ondergrond naar keuze, in het geval van die Viper foto een rol zwart papier. De rol papier laat je dus doorlopen naar boven toe. Met de belichting probeer je de overgang zo onopvallend mogelijk te maken. En dan moet je er natuurlijk voor zorgen dat je niet de reflecties van je lampen ziet ;)

Voor de reflecties op een eventueel glanzend voorwerp (denk aan een fles) kan je eventueel zwart papier gebruiken zodat je donkere reflecties krijgt, wat meer 'diepte' geeft aan je onderwerp, zeker als het enkel glas is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 13:46 ]

Pagina: 1