Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19
Sinds dit weekend ben ik in bezit van de Linksys WRT54GL

Heb een aantal wellicht noob vragen, maar het is mijn eerste router en krijg een aantal dingen niet voor elkaar.

Ik lees in meerdere topics dat je in kan loggen op je router om wat settings te veranderen, hoe moet dat? De enige manier die bij mij nu bekend is op gegevens naar mijn router te sturen is via de bijgeleverde installatie cd...

Tenslotte heb ik ook een psp en wil via de router wireless i-net hierop draaien, dit krijg ik ook niet voor elkaar. Als ik met mn psp ga scannen dan vind ik de router, voer de gegevens en wepkey in en vervolgens kan mijn psp geen verbinding maken met de router.

edit: heb ik tenslotte ook nog een software matige firewall nodig? Ik draaide altijd een software matige maar is dit nog steeds nodig aangezien de router toch als een hardwarematige firewall werkt?

Stop chasing the dream, you're already living it

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Qosmic schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:46:
Sinds dit weekend ben ik in bezit van de Linksys WRT54GL

Ik lees in meerdere topics dat je in kan loggen op je router om wat settings te veranderen, hoe moet dat? De enige manier die bij mij nu bekend is op gegevens naar mijn router te sturen is via de bijgeleverde installatie cd...
klik op start, uitvoeren (run), typ in CMD, typ in IPCONFIG /all en het nummer wat achter DHCP server staat, is hoogstwaarschijnlijk je router. Dit zal een nummer zijn in de trant van 192.168.1.245.
Tenslotte heb ik ook een psp en wil via de router wireless i-net hierop draaien, dit krijg ik ook niet voor elkaar. Als ik met mn psp ga scannen dan vind ik de router, voer de gegevens en wepkey in en vervolgens kan mijn psp geen verbinding maken met de router.
Geen oplossing, heb hier hetzelfde probleem met een nintendo DS :(
edit: heb ik tenslotte ook nog een software matige firewall nodig? Ik draaide altijd een software matige maar is dit nog steeds nodig aangezien de router toch als een hardwarematige firewall werkt?
Ja, je hebt nog een softwarematige firewall nodig.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
type 192.168.1.1 in je browser in, dan kom je bij de router.
Je naam is admin en je pass ook (de eerste keer, moet je wel verandneren)
Hier kan je nu dingen instellen.

Over die psp en de DS heb ik geen antwooord, ik heb zelf een ds (maar geen online game) ik hoop dat ie het bij mij wel gaat doen!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Het enige wat ik heb kunnen ontdekken mbt de psp is geen encryptie instellen op je router, maar dat is natuurlijk niet aan te raden. (lees: is voor mij geen optie)

edit: Wellicht dat de nieuwste firmware voor de psp dit oplost, ik draai gewoon nog 1.5 :>

[ Voor 21% gewijzigd door nowell op 19-09-2006 10:01 ]

• Qosmic
ik draai ook nog 1.5 maar dmv devhook kan ik ook 2.71 draaien en op die manier de webbrowser starten, alleen dan komt er te staan verbindingsfout

Verwijderd

Probeer eens een andere firmware op je router. Ik heb Openwrt op verschillende routers gehad en dat werkte perfect met NDS en PSP.

• Qosmic
hoe zet ik een andere firmware dan op de router?

ik kan met mijn psp dus wel scannen, dan vind ik mn router, ik verbind ermee, voer mn wepkey in en dan staat er op mn psp verbinden en uiteindelijk krijg ik een verbindigsfout

• ixl85
Hoelang heb je die router al, als je V5 hebt (staat er op, en op de doos) kan je geen andere firmware er in zetten. Het is sinds kort btw wel mogelijk maar het is zeer tijdrovend en redelijk lastig.
(ik heb btw versie 5 en ben dus een van de gedupeerde.... zeer vervelende router dit)

Wat je wel kan doen is de amerikaanse firmware er in zetten (us versie dus). Deze zijn meestal iets beter. Ik heb er zelf V1.0.06 er in zitten (uit januari komt die) die is tot nu toe redelijk stabiel, in elk geval beter dan de zooi die er in zat bij aankoop!
Als je firmware gaat flashen moet je met een utp kabel aan je router zitten! NIET WIRELESS ;)

• Qosmic
Ik heb de router sinds afgelopen zaterdag, zal vanavond eens op de doos kijken.
Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee ondervonde qua connecties, alleen krijg ik mn psp niet aan de praat.

Maar wat zijn de voordelen van de US versie dan tov wat er standaard in zit?

edit: waarom vind jij het een vervelende router?

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 19-09-2006 12:12 ]

• ixl85
vervelend:
Bij teveel connecties kan ie crashen (zit hier als hoofdhuurder/regelgast in een 4persoons studenten huis... kan vervelend zijn als je moet melden dat iemand neit mag downloaden omdat er iemand guildwars of wow zit te spelen) Bij de oude firmware vaak connectie verlies.
Je kan geen andere firmware er in doen (rede waarom ik een sterkere antene moest kopen)
Minder geheugen dan de vorige versies

Vervanger voor WRT54G en WL-500g Deluxe
(slechts 1 van de voorbeelden)
Maar als er niet teveel connecties zijn doet hij het wel redelijk hoor ;)

/edit
ik heb btw de WRT54G, bij jou zit er een L achter, denk dat dat wel scheelt :D

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 19-09-2006 13:21 ]

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 12:53
Ik hoop dat ik even mag inhaken op dit topicje...
Ik heb ook sinds dit weekend deze router.

Ik heb maar 1 vraag:
Kan je op deze router ook de wireless optie uitzetten?
Ik heb namelijk de computers (2) via de LAN poorten aangesloten.
De wireless optie heb ik gekozen voor een laptop die eind dit jaar een keertje verschijnt...
Als tot die tijd de wireless uitkan...

Verder heb ik de wireless ingesteld met een wachtzin.
Mixed Network mode
SSID <<naam>>
Channel <<nummer>>
WEP 128 bit

Oh ja, verder heb ik in de opties van Wireless op aanraden van een topic de Wireless SSID Broadcast ge-disabled!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op de WRT54GL kan je third party firmware zetten, een aanrader is DD-WRT (www.dd-wrt.com). Ik ben er zeer tevreden over en heeft zo veel meer functies dan de standaard linksys firmware :)

En voor het "crashen" (ipconntrack die volloopt) moet je eens kijken naar de wiki die ik voor dd-wrt gemaakt heb: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Router_Slowdown

[ Voor 31% gewijzigd door bluewalk op 22-10-2006 17:29 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 15:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb je misschien een goede link cyberde of een how-to hoe je makkenlijk dd-wrt kan installeren, ik heb hem al gedownload?
Pagina: 1