[XP] Registry waarde wordt teruggezet...

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Topicstarter
In het loginscript zet ik de waarde voor de onderstaande sleutel op 0 om te zorgen dat ik de richttext objecten in vba projecten gebruikt kunnen worden.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\{3B7C8860-D78F-101B-B9B5-04021C009402}

Nu is er "iets" wat deze waarde 'zo nu en dan' terugzet naar de default: 1024. Als ik in mijn loginscript de waarde van deze sleutel bekijk voor en na wijzigen dan geeft deze soms de waarde 1-1024 terug en soms 0. De waarde wordt dus niet altijd teruggezet naar 0.

De gebruikers zijn allemaal lokale administrators. (Dit is helaas nodig om een aantal applicaties zonder problemen te laten werken). Zij hebben dus de rechten om de registry te wijzigen. Het probleem bestaat op bijna alle werkstations.

Iemand enig idee wat dit terugzet? Ik dacht aan mijn virusscanner maar zonder virusscanner gebeurt het ook.
Kent iemand een registry scanner welke nonstop de registry bewaakt op het wijzigen van een sleutel? Misschien dat ik hier mee kan ontdekken wanneer de waarde wordt gewijzigd.

Nog ff wat gegevens:
DC: W2K3 SBS
Loginscript loopt via GPO

Quod licet lovi, non licet bovi

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laat Sysinternal's regmon een tijdje meelopen op specifiek die key en je weet welke app. de boosdoener is :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Up and running....

[ Voor 184% gewijzigd door MrDry op 10-10-2006 08:55 ]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
*UPDATE*

Het proces wat de registry value terugzet is update.exe. Windows Update wordt gestart vanuit een script vanuit het logonscript.

Ik kan op google geen hits vinden op update.exe en {3B7C8860-D78F-101B-B9B5-04021C009402}.

Ik zet de waarde weer op 0 in het loginscript maar als het updatescript langer loopt dan het logoinscript heb ik er geen controle meer over.
Iemand een idee hoe dit op een nette manier aan te pakken?

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:46

Jake Bullet

Wise Scripter

Helpt alleen lezen rechten zetten op deze key voor alles en iedereen (admin/system/etc) of gaat update dan over de zeik?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke update draai je dan - want 'windows update' is normaal gesproken niet per se update.exe ? :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:55:
Welke update draai je dan - want 'windows update' is normaal gesproken niet per se update.exe ? :)
Ik maak gebruik van WindowsUpdateAgent20-x86.exe met behulp van dit script om er voor te zorgen dat de updates sowieso geinstalleerd worden...door de mail functie hou ik mooi controle over het wel en wee van de updates.....

Pagina: 1