Toon posts:

[KVM Switch] Geen beeld na opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medegotters,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb sinds kort een kvm switch aangeloten op mijn twee pc's. bij pc 1 werkt het allemaal perfect. geen problemen met beeld toesenbord of muis. Helaas bij pc 2 gaat het minder goed. Wanneer de pc opstart, zie ik gewoon alle commando's langskomen die je normaal ook ziet tijdens het opstarten.

Zelfs bij het opstarten van XP Prof. zie ik keurig het balkje van links naar rechts lopen. Echter nadat hij van het XP scherm over wilt schakelen naar de desktop, gaat mijn beeld op zwart en kan er dus niks gedaan worden.

Schakelen tussen de pc's is geen probleem, maar ik blijf bij pc 2 zwart beeld houden. Wanneer ik alles loskoppel en gewoon de pc met eigen monitorkabel en toetsenbord en muis laat opstarten, en daarna verbind met de switch is er niks aan de hand.

Kan dit nou een probleem zijn van mijn videokaart (ati9250)?

Ik hoor het graag.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Is het niet toevallig zo dat een KVM switch een bepaalde resolutie aankan?

Probeer anders eens de kabels om te wisselen of in veilige modus op te starten.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
refreshrate te hoog. De logica in die KVM switch zal beperkte bandbreedte hebben, en niet de poorten 1:1 doorschakelen. Het gevolg is dat je op je pc de refreshrate lager moet instellen. Misschien is zelfs de gebruikte resolutie al een beperking.

m.a.w.: probeer het eerst met een lagere refreshrate, als dat nog niet werkt een lagere resolutie. Post ook even WELKE KVM switch, WELKE resoluties, WELKE refreshrates, das handig om het verhaal compleet te maken.

Met je videokaart is niks mis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit zsm proberen als ik weer thuis ben. Ik ga ervanuit, dat idd de refreshrate de oorzaak zal zijn.

Thanks _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier ben ik dus weer. Het omlaag brengen van de resolutie blijkt dus niet te helpen. Het is zelfs zo, dat op de pc waarmee de switch wel werkt, de refresh op 85 Hrz staat en op de pc waarbij het niet werkt, de refresh op 60 Hrz staat.

Het is een kvm switch van het merk Siemal
Resolutie is op beide pc's 1024x768

Helaas het omwisselen van de kabels heeft ook niet mogen helpen, dus daar is ook niks mis mee. Dit sluit tevens uit, dat er iets mis zou kunnen zijn met de switch zelf.

Ik snap er echt helemaal niks van. 8)7 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 20:22 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Stomme vraag maar wat gebeurt er als je de poorten van de kvm switch omwisseld ? En wat voor videokaart hangt er aan ? en zit er mischien een DVI Converter ofzo tussen. Het kan ook zijn dat je videokaart geen monitor ziet en daarom overschakelt op tv out. Vaak is hier wel wat over te vinden bij de instellingen van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Omwisselen van de poorten heb ik net ge-editted in mijn vorige post :P

Nee, er zit geen DVI tussen, en type videokaart staat in de startpost te weten Ati 9250, ik dacht van club3d.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand misschien nog een oplossing? Ik kan echt niets anders meer bedenken, wat de oorzaak zou kunnen zijn.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Kvm switch defect?

Even langs de computerboer die kan het wel even voor je testen.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gisteren per DHL terug kunnen sturen naar Conrad.nl, nadat ik een bevestiging van hun had ontvangen.

Nu maar hopen, dat het nieuwe exemplaar wel volledig werkzaam is.
Pagina: 1