[Office 2003] Kan geen mail sturen naar 1 provider...

Pagina: 1
Acties:

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
De provider is telenet. (België)

Wat kan niet :
Mail sturen vanin outlook 2003 naar andere telenet klanten

Wat kan wel :
Mailen naar andere providers vanuit outlook
Mailen via webmail naar andere telenet klanten

Wat heb ik ondertussen geprobeerd :
1. Naar telenet gebeld : Bij hen is alles in orde zeggen ze. (kan wel kloppen aangezien we mails ontvangen en we ook via webmail naar iedereen kunnen mailen)
2. Virusscanner volledig afgesloten
3. Spyware doctor volledig afgesloten
4. Laatste updates van windows en office geïnstalleerd
5. Router gereset, en terug alle standaardinstellingen gebruikt

Na al de bovenstaande handelingen bleef het probleem bestaan

Mijn conclusie : er zit een probleem, op 2 pc's (want bovenstaande heb ik uitgevoerd op de 2 enige pc's die in dat netwerkje hangen), waardoor er niet meer naar telenet.be adressen kan gemaild worden. Nu zou ik niet weten wat er hier allemaal geïnstalleerd is, want tot voor enkele weken werkte dit nog wel, en ik heb nagekeken, maar in de laatste weken is er niks meer extra geïnstalleerd...

Hebben jullie nog een ideetje wat ik zou kunnen proberen? Wat ik zou kunnen uittesten? Wat het eventuele probleem zou kunnen zijn?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is de foutmelding die je krijgt vanuit Outlook 2003?
Wellicht kunnen we daar (ook) wat mee... :)

• c00kie
niks... Dat is het nu net, mijn mailtjes vertrekken in cyberspace... en blijven daar tot het einde der dagen rondzweven...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur: je gebruikt wel de juiste SMTP server?

En verstuur eens een bericht met de hand / via telnet en kijk wat er aan meldingen komt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• c00kie
ik gebruik de juiste smtp, anders zie ik niet in waarom ik naar andere providers wel kan mailen...

telnet heb ik niet geprobeerd, maar zal ik deze avond eens proberen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan het zijn dat de mail wél verstuurd word, maar bij de ontvanger(s) geweerd word? Bijvoorbeeld als zijnde ongewenste mail, zoals spam en dergelijke?

• c00kie
dat kan inderdaad. Maar waarom dan alleen maar naar alle @telenet.be adressen? ik heb 3 adressen geprobeerd, en geen enkele die een mail ontvangt. Ik heb naar 3 andere providers gemaild, en allemaal in orde... Dat lijkt mij sterk. Maar ik ga die telnet afwachten, want dat gaat volgens mij al iets meer duidelijkheid scheppen :).

• c00kie
ok, beetje meer info ondertussen :

Telnet => mail sturen naar @telenet.be adres werkt ...
Outlook express met zelfde account => mail sturen naar @telenet.be adres werkt...

Dus nu is het enkel outlook waarmee het nog niet gaat, en het moet nu net lukken dat ik het daar precies mee wil doen...

is er een verschil in header die opgebouwd wordt met outlook express of outlook? Kan er daar iets fout zitten? Of voegt outlook andere 'attributen' toe aan een mail dan een ander programma ?

[ Voor 18% gewijzigd door c00kie op 19-09-2006 17:18 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Kijk eens in de headers van de wel ontvangen berichten, zit je mischien net op het randje van als spam te worden aangemerkt? En hiermee samenhangend: als je nu mail als html of rtf verstuurd, doe es niet en doe het gewoon als ascii.
offtopic:
Hoe dan ook imho mooier.

RTF is hoe dan ook iets dat OE (als ik het me goed herinner) niet doet en telnet normaliter natuurlijk al helemaal niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• c00kie
F_J_K schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:16:
Kijk eens in de headers van de wel ontvangen berichten, zit je mischien net op het randje van als spam te worden aangemerkt? En hiermee samenhangend: als je nu mail als html of rtf verstuurd, doe es niet en doe het gewoon als ascii.
offtopic:
Hoe dan ook imho mooier.

RTF is hoe dan ook iets dat OE (als ik het me goed herinner) niet doet en telnet normaliter natuurlijk al helemaal niet.
Als ascii werkt het wel.

Nu, als ik alles laat staan, dus zenden als HTML, maar ik zeg tegen outlook dat hij ms-word niet moet gebruiken om te mailen, dan werkt het ook...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Kortom: je komt niet door de spamfilters. Pas de inhoud van je mails aan en/of kijk naar de headers van de wel ontvangen mails om te zien of er aanwijzingen zijn waarin je je mails kan verbeteren.

• c00kie
Dat ik niet door de spamfilters geraak, dat zou ik eventueel kunnen geloven met de testmailtjes die ik gestuurd heb... Maar niet met de mails die in het begin dat het probleem zich voordeed verstuurd werden hoor. (allée, je mag niks uitsluiten natuurlijk, maar toch...)

de headers moet ik nog eens vergelijken, maar die heb ik hier momenteel niet bij de hand... Dat zal een werkje worden voor deze avond :).

Dus als ik het goed begrijp, is de spamfilter van telenet gewoon te krachtig ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Niet te krachtig (juist niet: kracht minimaliseert false positives en false negatives), maar het kijkt wellicht erg naar opmaakzooi van mails.
Maar niet met de mails die in het begin dat het probleem zich voordeed verstuurd werden hoor.
Waarom niet? Het lijkt heel simpel; als je de inhoud van je mails aanpast komt het wel aan. Dan moet het haast wel zo zijn dat je blijft hangen bij een of andere content scanner. Nou ja, even aangenomen dat je Outlook geen hele rare berichten verstuurd, maar dan was het ook niet bij andere providers aangekomen en had je dat gezien bij de headers/inhoud van een bericht dat je aan een test hotmail account van jezelf hebt verstuurd. En de hoofdverdachte is dan het spamfilter.

Overigens is het gebruik van RTF / Word als maileditor hoe dan ook niet altijd even handig, want wordt in mijn ervaring niet altijd even goed of (pas op: understatement :+ ) mooi weergegeven in andere mailclients.

Kaart het trouwens hoe dan ook even aan bij je ISP zelf, incl. een precieze aanduiding van een mailtje dat is blijven hangen (onderwerp, van, naar, datum&tijd).

Verwijderd

c00kie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 07:48:
Dat ik niet door de spamfilters geraak, dat zou ik eventueel kunnen geloven met de testmailtjes die ik gestuurd heb... Maar niet met de mails die in het begin dat het probleem zich voordeed verstuurd werden hoor. (allée, je mag niks uitsluiten natuurlijk, maar toch...)

Dus als ik het goed begrijp, is de spamfilter van telenet gewoon te krachtig ?
Waarschijnlijk is de spamfilter aangepast, en nadien kom jij niet meer door het filter heen. Krachtig lijkt me ook niet het juiste woord, omdat ik aanneem dat jij keurige legitieme mails verstuurt.
Pagina: 1