Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mijn mobiel belt zomaar een raar nummer als ik em aansluit

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ja mijn erricson k750i van tele2 belt zomaar 0906 2000246 als ik em op mijn computer aansluit, ik heb net windows opnieuw geinstalleerd, vroeger heb ik er geen last van gehad.. beetje irritant

virus? ik heb er nog nooit van gehoord...

[ Voor 10% gewijzigd door El_Hefe op 18-09-2006 23:54 ]

• Michael Knight
  • Laatst online: 15:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dialer?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
arch ik snap er niets van, ik heb nooit last gehad van ads, spam ,dialers, virussen, en die troep, hm naja maar ff alles erop los laten denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door El_Hefe op 18-09-2006 23:58 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
El_Hefe schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:58:
arch ik snap er niets van, ik heb nooit last gehad van ads, spam ,dialers, virussen, en die troep, hm naja maar ff alles erop los laten denk ik
Heeft weinig zin. Je kan hem alleen naar een servicepoint brengen en dat zij de software er totaal afgooien en dan weer nieuwe firmware erop mikken. Anders krijg je het er simpelweg niet vanaf. Succes :)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Windows ziet je telefoon als modem dus. Als je dan een dialer hebt (waarschijnlijk toch ergens mee meegekomen) gaat die dialer natuurlijk gelijk inbellen op een duur 0906 nummer.

Moet je gewoon even kijken of je die dialer kunt verwijderen (Hitman Pro ofzo). Beste is natuurlijk Windows opnieuw installeren, dan weet je dat alles weg is :)

Post hierboven is natuurlijk niet waar, want zo'n dialer gaat niet in de firmware van de telefoon zitten. Voor zover ik weet zijn er nog geen BlueTooth virussen uit die uitzich zelf dure nummers gaan bellen. Alleen gewoon lame zichzelf kopieerende gevalletjes.

Is hier natuurlijk ook geen sprake van, omdat het alleen voorkomt als hij hem aansluit op z'n laptop (en Windows dus een inbelmodem herkent) :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• DaannO
BoyGenius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:44:
Windows ziet je telefoon als modem dus. Als je dan een dialer hebt (waarschijnlijk toch ergens mee meegekomen) gaat die dialer natuurlijk gelijk inbellen op een duur 0906 nummer.

Moet je gewoon even kijken of je die dialer kunt verwijderen (Hitman Pro ofzo). Beste is natuurlijk Windows opnieuw installeren, dan weet je dat alles weg is :)

Post hierboven is natuurlijk niet waar, want zo'n dialer gaat niet in de firmware van de telefoon zitten. Voor zover ik weet zijn er nog geen BlueTooth virussen uit die uitzich zelf dure nummers gaan bellen. Alleen gewoon lame zichzelf kopieerende gevalletjes.

Is hier natuurlijk ook geen sprake van, omdat het alleen voorkomt als hij hem aansluit op z'n laptop (en Windows dus een inbelmodem herkent) :)
Een dialer kan je zelf niet verwijderen via de telefoon. Het is een bestand die niet herkend wordt door de telefoon en daarom dus niet verwijderbaar. Als je hem via de pc connect schiet je weinig op, omdat hitman hem niet zal herkenne. Dus is er maar een manier ;)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Wat jij dus bedoelt is dat er een dialer (gewoon windows software) op het geheugen of geheugenkaartje van de telefoon staat en dat als je de telefoon aansluit op de computer, windows de dialer gaat runnen?

Lijkt me erg onwaarschijnlijk en dan nog: je kunt via de pc gewoon het geheugenkaartje van je telefoon benaderen en er iets opzetten of verwijderen (hoe is anders die dialer erop gekomen?).

Ik denk dat het aannemelijk is dat hij gewoon een dialer op zn pc heeft staan, maar die normaal niet werkt (bij gebrek aan een inbelmodem), maar als de telefoon verbonden wordt (en er een inbelmodem herkent wordt) deze in actie komt :)

Overigens kun je ook gewoon een telefoon volledig resetten, dan cleared hij z'n memory ook. Maar nogmaals, het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er een dialer op zijn telefoon zelf zou staan die dan gerunt wordt door Windows als hij connect :)

• DaannO
BoyGenius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:02:
Wat jij dus bedoelt is dat er een dialer (gewoon windows software) op het geheugen of geheugenkaartje van de telefoon staat en dat als je de telefoon aansluit op de computer, windows de dialer gaat runnen?

Lijkt me erg onwaarschijnlijk en dan nog: je kunt via de pc gewoon het geheugenkaartje van je telefoon benaderen en er iets opzetten of verwijderen (hoe is anders die dialer erop gekomen?).

Ik denk dat het aannemelijk is dat hij gewoon een dialer op zn pc heeft staan, maar die normaal niet werkt (bij gebrek aan een inbelmodem), maar als de telefoon verbonden wordt (en er een inbelmodem herkent wordt) deze in actie komt :)

Overigens kun je ook gewoon een telefoon volledig resetten, dan cleared hij z'n memory ook. Maar nogmaals, het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er een dialer op zijn telefoon zelf zou staan die dan gerunt wordt door Windows als hij connect :)
Het gaat erom dat het op zijn telefoon staat?! Het is helemaal geen .exe file maar een .jar file (k750i). In andere woorden: windows herkent hem helemaal niet en je kan hem daar mee ook niet verwijderen aangezien het op het telefoon geheugen zit. Dus via de pc kan je niks bereiken :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Leg me dan eens uit waarom hij dan alleen gaat bellen als hij zijn telefoon op de laptop aansluit? :p

En daarnaast, jar files die uit zichzelf 0906 nr's gaan bellen? Nooit van gehoord en als dit wel zo zou zijn, zou dit natuurlijk al veel meer bekend zijn en misbruik van gemaakt worden :)

• DaannO
BoyGenius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:10:
Leg me dan eens uit waarom hij dan alleen gaat bellen als hij zijn telefoon op de laptop aansluit? :p

En daarnaast, jar files die uit zichzelf 0906 nr's gaan bellen? Nooit van gehoord en als dit wel zo zou zijn, zou dit natuurlijk al veel meer bekend zijn en misbruik van gemaakt worden :)
Oeh, oeh overheen gelezen :+

Echter zijn er wel degelijk dialers met .jar, maar dat gaat inderdaad niet voor dit geval op. Mijn excuses :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

No hard feelings :>

Maar goed, voor de TS: denk dus dat je het even in die richting moet zoeken! :)

Verwijderd

Geachte heer / mevrouw,

Ik ben een medewerker van de Tele2 klantenservice. Ik betreur, na het lezen van uw e-mail, de situatie. Ik zou u als tip willen geven om de Tele2 simkaart in een ander toestel, dat geschikt is
voor Tele2, te plaatsen en opnieuw contact te maken met uw PC. Hiermee kunt u bepalen, dan wel uitsluiten, dat het een toestelprobleem betreft.
Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan zou ik u heel graag een passende oplossing willen bieden. Hiervoor dien ik echter uw klantgegevens in onze systemen op te kunnen zoeken. Wilt u mij, om deze reden, uw postcode en huisnummer doorgeven?

Ik dank u vriendelijk, en hoop zo spoedig mogelijk contact met u op te kunnen nemen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tjonge, heeft de KS zelfs tijd om de forums af te struinen?
Da's wel eens anders geweest :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wow

ReSpeCt _/-\o_

aan de andere kant vind ik het een klein beetje creepy

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De topicstarter toon zelf weinig initiatief, daarnaast is het bericht van Tele2Online inderdaad enigszins apart. Echter, mocht deze gebruiker ook direct gereageerd hebben op de ontvangen e-mail (in plaats van door middel van GoT) van de betreffende topicstarter, dan zie ik niet direct een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 28-09-2006 17:44 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.