Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Op dit moment overweeg ik om zelf een woning te kopen in Utrecht. Maar aangezien ik op dit moment huur (inclusief alles) heb ik eigenlijk geen idee met wat voor kosten ik rekening moet houden voor een eigen woning.

Iemand hier uit Utrecht die aan kan geven hoeveel hij extra kwijt is aan wonen naast de hypotheekrente?

Ik dacht zelf zo per maand van:
Gemeentebelasting: +/- 50,- (Utrecht schijnt zeer duur te zijn)
Elektriciteit: +/- 50,-
Gas/water: geen idee
Verder: geen idee :)

Iemand hier uit Utrecht die meer inzicht kan verschaffen?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

oef, heb niks bij de hand.
gas is gewoon zoals bij iedereen in nederland, ligt net als electra aan je verbruik.
Geldt ook voor water, kijk maar eens bij Hydron.
Vergeet verder niet: waterschap, betaald parkeren in een groot deel van utrecht. Telefoon/internet, televisie (kabel), wij moeten ook elk jaar voor ons bootje betalen, vuilnis (groot voordeel de gemeente komt op afspraak je grof vuil voor niks halen, ideaal voor verbouwingen)
Gemeentebelasting is volgens mij gebaseerd op je WOZ-waarde van je woning. Verder kan het zijn datje maandelijks moet betalen aan je stichting van woningeigenaren (voornamelijk appartementen).
Suk6 en welkom in Utrecht. Ik woon hier vanuit Brabant en dat bevalt goed.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dyna18
Oh ja... VvE goed om die niet te vergeten.
Het is een nieuwbouw appartement met eigen parkeerplaats, dus voor parkeren zijn geen maandelijkse kosten. Telefoon/internet/televisie is mij als echte tweaker ook helder :P
Maar iemand een idee wat gemiddelde kosten zijn voor gas/water voor een 1 persoons huishouden?

Verwijderd

niet in utrecht, maar zal zoveel niet verschillen:
hoekhuis, 1 persoons, gas/electra voorschot 120euro/maand
gemeentelijke lasten ben ik alles bij elkaar zo'n 50euro kwijt (dus incl afvalstoffenheffing etc).

komt nog water (levering) en waterschap bij.

Meestal kan je de tarieven wel op een website v/d gemeente vinden.
Heb zelf spreadhsheetje gemaakt, kan ik de verschillen ieder jaar zo zien.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 00:07 ]

• dyna18
Ah k, inderdaad wat op de gemeentesite kunnen vinden:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=217
604,33 euro (dus +/- 50 euro zat idd goed)

Belachelijk hoog trouwens. 2 keer zo hoog als sommige andere gemeentes.

[ Voor 21% gewijzigd door dyna18 op 19-09-2006 00:16 ]

Verwijderd

tel ook nog ff 40-50 euro voor verzekeringen
Woonhuis + Glas
Inboedel
WA
Rechtsbijstand (standaard, werk&inkomen en evt. vervoer)

• dyna18
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:21:
tel ook nog ff 40-50 euro voor verzekeringen
Woonhuis + Glas
Inboedel
WA
Zit gelukkig al bij de VvE in.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Gas/Water/Licht is meestal wel wat meer dan € 50. Ikzelf ben voor een appartement met 2 personen ongeveer 100 euro per maand kwijt. Zulke bedragen staan bijvoorbeeld bij het Nibud goed geschat.

Verwijderd

dyna18 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:00:
[...]

Zit gelukkig al bij de VvE in.
Alleen woonhuis en glas zit doorgaans bij de service-kosten (Is ook een flinke kostenpost hoor, dat is snel meer dan 100 euro per maand.). WA en inboedel moet je toch echt nog zelf regelen. Maar dat verschilt niet van je huidige situatie.

Ik heb een appartement in Utrecht. Reken op jaarbasis voor je gemeentebelastingen inderdaad (inclusief waterschap) op een euro of 600. Ik heb een wat ouder appartement met stadsverwarming. Toen ik nog alleen woonde was ik per maand ongeveer 120 euro per maand kwijt voor warmte, water, electra, gas en een huurgeiser.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 21:22 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben me ook wat meer aan het orienteren en het is toch best een bak geld wat je aan woonlasten kwijt bent :o. Heb het even overzichtelijk gemaakt. Ik ga waarschijnlijk met 2 personen in een huurappartement wonen. Dan zijn dit de bijkomende kosten:

Woonlasten per maand
Gas92Raming Nibud, flat
Electriciteit43Raming Nibud, 2 personen
Water15Raming Nibud, 2 personen
OZB0Nibud, huurwoning
Rioolrecht17.11Gemeente, 205,24 per jaar
Afvalstoffenheffing21.23Gemeente, 254,76 per jaar
verontreinigingsheffing14,25waterschap 3 x 57 per jaar
Omslag ingezetenen2,88waterschap, 34,56
Internet/tel/televisie45Schatting
Totaal250

Vergeet ik nog wat? Ik hoop het niet :o. Nog best stevig wat er dan bijkomt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:28:
Ik ben me ook wat meer aan het orienteren en het is toch best een bak geld wat je aan woonlasten kwijt bent :o. Heb het even overzichtelijk gemaakt. Ik ga waarschijnlijk met 2 personen in een huurappartement wonen. Dan zijn dit de bijkomende kosten:

Woonlasten per maand
Gas92Raming Nibud, flat
Electriciteit43Raming Nibud, 2 personen
Water15Raming Nibud, 2 personen
OZB0Nibud, huurwoning
Rioolrecht17.11Gemeente, 205,24 per jaar
Afvalstoffenheffing21.23Gemeente, 254,76 per jaar
verontreinigingsheffing14,25waterschap 3 x 57 per jaar
Omslag ingezetenen2,88waterschap, 34,56
Internet/tel/televisie45Schatting
Totaal250

Vergeet ik nog wat? Ik hoop het niet :o. Nog best stevig wat er dan bijkomt.
Huur :? ;)
In ieder geval verzekering (w/a, inboedel, glas (voor huur ook?) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Huur :? ;)
In ieder geval verzekering (w/a, inboedel, glas (voor huur ook?) )
Ik wou net zeggen.. er missen wat dingen in je budget plaatje :P

Telefoon, WA verzekering idd, 'iets' apart zetten als je wasmachine stuk gaat oid...

Ik ben ruim 800 euro per maand kwijt, maar dan woon ik ook ruim, en daar zit ook alles bij (ook boodschappen en dergelijk)

• Basszje
  • Laatst online: 08:28

Basszje

Reisvaap!]

92 euro voor gas lijkt mij echt extreem. Volgens mij betaal ik dat per jaar ongeveer.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Basszje schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:12:
92 euro voor gas lijkt mij echt extreem. Volgens mij betaal ik dat per jaar ongeveer.
Dat is .. enorm laag. heel laag zelfs. Ik betaal per maand 74 aan electriciteit & gas. 34 euro daarvan is berekend op Gas. Ik stook niet elke dag.. maar douche wel in de ochtend, en natuurlijk warm water verbruik bij afwassen oid.

92 euro is echt te laag volgens mij :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Ik wou net zeggen.. er missen wat dingen in je budget plaatje :P

Telefoon, WA verzekering idd, 'iets' apart zetten als je wasmachine stuk gaat oid...

Ik ben ruim 800 euro per maand kwijt, maar dan woon ik ook ruim, en daar zit ook alles bij (ook boodschappen en dergelijk)
Het zijn de bijkomende woonlasten he? Ik kan ook wel even doorgaan met vaste lasten, zo heb ik een gsm rekening van ongeveer 35 euro, 100 euro ziektekosten, krant en ga maar door ;). Ik had het hier gewoon over woonlasten (en telefoon/internet/tv vind ik daar bij passen :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:42:
[...]

Het zijn de bijkomende woonlasten he? Ik kan ook wel even doorgaan met vaste lasten, zo heb ik een gsm rekening van ongeveer 35 euro, 100 euro ziektekosten, krant en ga maar door ;). Ik had het hier gewoon over woonlasten (en telefoon/internet/tv vind ik daar bij passen :)).
Tel/TV/Internet zijn luxe goederen ;)
Verzekeringen daarin tegen niet, zou die er sowieso ff bijrekenen.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36

vooghel

Cunning linguist

Basszje schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:12:
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waarvoor je gas gebruikt. Als je een elektrische boiler, een keramische kookplaat en stadsverwarming hebt, gebruik je inderdaad veel minder gas dan wanneer je een geiser, cv-ketel en gasfornuis hebt. Je kunt dat soort dingen dus niet zomaar vergelijken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:02:
[...]

Tel/TV/Internet zijn luxe goederen ;)
Want anno 2007 kun je nog zonder leven :?

🌞🍃

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Vergeet niet dat als je een appartement koopt, dat je ook nog te maken krijgt met kosten voor VVE.
Ik ben zo een 125 euro per maand kwijt alleen aan VVE.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Basszje
  • Laatst online: 08:28

Basszje

Reisvaap!]

vooghel schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:32:
[...]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan waarvoor je gas gebruikt. Als je een elektrische boiler, een keramische kookplaat en stadsverwarming hebt, gebruik je inderdaad veel minder gas dan wanneer je een geiser, cv-ketel en gasfornuis hebt. Je kunt dat soort dingen dus niet zomaar vergelijken.
Dat bedoelde ik ook een beetje. Je kan niet zomaar al die NIBUD meuk bij elkaar optellen zonder je situatie te weten. Sommige oplossingen zijn een stuk duurder dan anderen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:36:
[...]

Want anno 2007 kun je nog zonder leven :?
Dat zeg ik niet, maar voor mij valt het onder een ander budget dan vaste lasten,
hierinvallen dan ook gsm, krant etc.
Flyduck schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:52:
Vergeet niet dat als je een appartement koopt, dat je ook nog te maken krijgt met kosten voor VVE.
Ik ben zo een 125 euro per maand kwijt alleen aan VVE.
TS heeft het over huur appartement, dus VVE heeft ie niks mee vandoen, hoogstens service kosten

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
dyna18 schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:51:
Op dit moment overweeg ik om zelf een woning te kopen in Utrecht.
TS Wil woning kopen toch? VVE is bij ons in A'foort ook iets van 110 per maand, maar die zorgt wel voor opstal verzekering.. Wij zijn voor appartement van 2 ton ongeveer 1200 aan vaste lasten kwijt (incl hypotheek). Das dus aardig duur vind ik zelf..

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Verwijderd

tyrion70 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:41:
[...]
TS Wil woning kopen toch? VVE is bij ons in A'foort ook iets van 110 per maand, maar die zorgt wel voor opstal verzekering.. Wij zijn voor appartement van 2 ton ongeveer 1200 aan vaste lasten kwijt (incl hypotheek). Das dus aardig duur vind ik zelf..
Mijn fout, maar Topic is voortgezet vanaf hier: JvS in "Woonlasten in Utrecht"
en dan gaat het over huur. (stoute topic diefstal van een modje ;) )

Is die 1200 bruto of netto (dus met of zonder HypoRente aftrek?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 19:45 ]

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
oww vandaar.. :) Helaas netto :(

Hypotheek Rente €794,42
Premie €189,46
Afl. Vrij €156,25

Belasting Teruggave €(298,66)
Service kosten €103,00
Gas / Licht €160,00
Water €15,00
Gemeente €60,53

Verzekeringen
Brand €10,00
Inboedel €5,00
Telefoon/internet €40,00

Totaal 1235 eurotjes...

Eigenlijk iets goedkoper ivm meefinanciering doorlopend kredit, maar goed.. Das aflossingsvrij, dus euro of 70 per maand..

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Pagina: 1