Draadloos wel, Bedraad niet (Asus WL-500g)

Pagina: 1
Acties:

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:56
Ik heb een paar dagen geleden wat instellingen veranderd in de router omdat ik hem achter een andere router wou zetten. Heb DHCP uitgeschakeld en subnetmask op 255.255.255.0 gezet, meer niet.
Nu heeft ie het een paar dagen gedaan met deze instellingen zonder hem achter een andere router te hebben (omdat ik de power adapter kwijt was van de andere), maar nu doet ie het dus niet meer. Ik kan wel via mijn laptop en PDA op internet, maar niet via een computer met een netwerkkabel erin.
Hij blijf constant bezig met het verkrijgen van een netwerkadres. En op een gegeven moment zegt ie dat ik een beperkte internetverbinding heb.
Heb de router al ge-reset, maar dit heeft geen zin gehad. Hij is wel ge-reset, want de naam van het netwerk is weer "default" en het netwerk is niet meer beveiligd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

als je weet in welke ip-range of zelfs welk ip-adres je AP heeft dan kan je met je bedraad gewoon een vast IP instellen op je vaste pc en hem dan proberen te benaderen.

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:56
Inmiddels kan ik wel weer in de router komen. Dit kan alleen als ik de wan-kabel die uit de modem komt niet in de router heb zitten en wel een draadloze verbinding maak. Heb zojuist een firmware downgrade geprobeert maar dit had geen effect.
Ook heb ik de IP-range op standaart staan. Van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 ofzo. Het maffe is nu dat als ik met mijn laptop een verbinding maak waarmee ik wel op internet kan hij een totaal ander IP-adres toegewezen krijgt. 10.0.nogwat. Iets totaal anders dus :?

[ Voor 35% gewijzigd door marijn1987 op 19-09-2006 18:54 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10
Krijgt de laptop toevallig geen verbinding van de eerste router? Of is dat geen draadloos apparaat?

Het lijkt me namelijk dat de pc geen ip-adres krijgt omdat de tweede router geen DHCP server meer is, en de DHCP request ook niet doorstuurt naar de eerste router.

-