Toon posts:

cursus advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een half jaar geleden een nieuwe camera gekocht, maar merk aan me zelf dat ik de basistechnieken toch niet goed genoeg beheers. Een boek vind ik wat saai, en wil daarom iets van een cursus gaan doen. Studeer aan de Uva, en daar hebben ze wel zo'n Crea centrum, alleen daar kan ik pas in maart beginnen. (Ben net te laat) Ik ben veel in Rotterdam en Amsterdam, dus het zou me niet uitmaken waar het zou zijn. Heb goed gezocht op internet, alleen heb toch nog niets geschikts gevonden. Iemand die me kan adviseren? (Uit ervaring bijvoorbeeld) Zie al die buurthuis-achtige dingen tot nu toe niet zo zitten. Het gaat dus om basis (sluitertijden e.d) en ook om het fotograferen zelf. Opdrachten uitwerken en ga zo maar door... Gewoon voor een avondje in de week.

Hoop dat iemand me kan helpen!

groet!

Ps. Een vloeiend verhaal is het niet, maar jullie begrijpen me denk ik wel ;)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je kan iig even kijken of dit topic wat voor je is, het is precies voor mensen zoals jij opgezet.
Hier wordt van alles behandelt, ook sluitertijden/diafragma/iso/compositie/fliters/etc/etc

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
een heel leuk initiatief, maar het niveau van een fotocursus waarbij je les krijgt van een op zijn minst redelijke fotograaf is toch echt hoger dan zo'n topic op een tech-forum geïnitieerd door een eveneens beginnende fotograaf.

naast de beeldfabriek in rotterdam zijn er ook de fotoschool in rotterdam (en groningen) en de fotogram in amsterdam (beide kleine broertjes van de fotoacademie). allebei wel wat prijziger dan de beeldfabriek. of er iets als de beeldfabriek in amsterdam is, weet ik niet...

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Denk dat juist voor de basisdingen als sluitertijd en diafragma zo'n buurthuis cursus niet slecht is. Had me ook voor een opgegeven maar voor dit jaar zaten ze al stampvol.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Ik ga me waarschijnlijk opgeven bij het cultureel centrum waar ik woon voor een foto cursus van een half jaar. Om de week een les en het wat ik heb gehoord zijn de eerste paar lessen basis techniek, de laatste paar foto opdrachten (met feedback en proberen ook van andermans foto's wat te leren). Daar tussen in zijn de lessen voor een deel vraag gestuurd (zitten ook een paar lessen over compositie bij).

Het gaat daar niet om die paar contact uren maar voornamelijk om wat je er zelf mee doet, hoe leerzaam die cursus voor je is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1