PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Had ik al geprobeerd, en nu net weer: Werkt niet.Op dinsdag 30 januari 2001 00:14 schreef nelske het volgende:
![]()
waarom niet
host allow = 10. 130.89.
host deny = ALL
host deny = ALL 130.89.xxx.xxx
dan wordt xxx.xxx gewoon toegelaten
Ipchains weet ik dat het mee kan. maat als het met samba kan (zou moeten kunnen) heb ik dat liever
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
En dit; interfaces = 192.168.1.1/24
bind interfaces only = true
bind interfaces only = true
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Hoe wil je het nou eigenlijk hebben?
Volgens je eerste post schrijf je wat omslachtiger op wat ik ook opschreef.
Dus 130.89.XXX.XXX wordt wel toegelaten.
Volgens jouw laatste regel wordt ie weer gedenied (wat je sowieso al door de optie ALL zei)
Volgens je eerste post schrijf je wat omslachtiger op wat ik ook opschreef.
Dus 130.89.XXX.XXX wordt wel toegelaten.
Volgens jouw laatste regel wordt ie weer gedenied (wat je sowieso al door de optie ALL zei)
Ik wil alleen 130.89.* en 10.* toelaten
daarnaast wil ik specifieke ip's kunnen wijgeren. daar ligt het probleem. deze denies worden op dit moment overruled door de allow 130.89.*
met xxx bedoelde ik geen wildcard, maar een IP van iemand die 'minder sociaal share gedrag' heeft
daarnaast wil ik specifieke ip's kunnen wijgeren. daar ligt het probleem. deze denies worden op dit moment overruled door de allow 130.89.*
met xxx bedoelde ik geen wildcard, maar een IP van iemand die 'minder sociaal share gedrag' heeft
Verwijderd
Specifiek ip's weigeren bedoel je daarmee, bepaalde ip's in het 130.89.*.* subnet?Op dinsdag 30 januari 2001 00:41 schreef nitenite het volgende:
Ik wil alleen 130.89.* en 10.* toelaten
Dan zou ik zoiets als het volgende opschrijven
hosts allow 10. 130.89. EXCEPT 130.89.021.003
hosts deny ALL
Als je ermee bedoelt dat je echt alleen 10. en 130.89.*.* op wil laten en verder helemaal nieamnd dan is het
hosts allow 10. 130.89.
hosts deny ALL
Overigens lijkt me dit sowieso in de eerste plaats iets voor de firewall (ipchains) zoals al eerder is gezegd!
[edit: ik kom er nu achter dat je dus de eerste optie bedoeld :)]
Nu zal ik ff asociaal doen. de mensjes van de universiteit (inclusief de studenten die via de kabel in de studentenhuizen ook via het universiteitsnetwerk van de universiteit van Groningen zitten zitten allemaal op het IP-adres:
129.125.x.x
gewoon die ff bannen....haal je die ALL ff uit je lijst, klaar is klara!
129.125.x.x
Linux aanhanger!
Heh ja:) maar er zijn nog andere uni's waar ze van dance afweten. als ik al die universiteiten moet gaan bannen heb ik meer staan als ik (hoop) aan specifieke bans uit te delenOp dinsdag 30 januari 2001 00:47 schreef joennie het volgende:
Nu zal ik ff asociaal doen. de mensjes van de universiteit (inclusief de studenten die via de kabel in de studentenhuizen ook via het universiteitsnetwerk van de universiteit van Groningen zitten zitten allemaal op het IP-adres:
129.125.x.x
Ik probeer de reaktie daarvoor nog uit, en anders wordt het ipchains.
Bedankt allemaal!
ik d8 dat wij helemaal niet meer op de UT konden komen ...
=)
=)
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Dat ik deze firewall nog niet had stond er in netwatcher nog wel eens een niet UT'er. Dat gaat me te verOp dinsdag 30 januari 2001 01:43 schreef yamAUchi het volgende:
ik d8 dat wij helemaal niet meer op de UT konden komen ...
=)
Verder lijkt de door nelske gegeven oplossing te werken
Pagina: 1