Toon posts:

Bestanden van xp naar osx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 systemen staan 1 met tiger en 1 met windows nu staan er zips op het xp systeem wat ik op me tiger systeem wil maar ze zijn te groot voor op cd ect.

Nu wil ik ze via net netwerk overzetten.

Nu ben ik daar al achter hoe dat zit windows-deling

Maar steeds krijg ik alias " naam xp systeem" kan niet worden geopend.

Weet iemand hoe ik dit verhelp? of een andere manier de bestanden over te krijgen ik ben vrij neiuw met osx.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dit is vrij weinig info... maar goed, ik probeer te helpen.
Al geprobeerd op IP-adres te verbinden?
Dus \\ip.adres.hier.zetten i.p.v. \\pc-naam-hier

We are shaping the future

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of zet FTP-toegang aan. Dat is vaak sneller en betrouwbaarder dan Windows-deling.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klik op je mac op de desktop en doe Cmd-K (appeltje-k) dus. Typ daar in smb://ip.van.windows.bak/sharenaam

Dat is echt de failsafe manier :)
Daedalus schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:47:
Of zet FTP-toegang aan. Dat is vaak sneller en betrouwbaarder dan Windows-deling.
Dat is eigenlijk nog makkelijker :) En inderdaad sneller en betrouwbaarder

[ Voor 49% gewijzigd door Bigs op 18-09-2006 23:13 ]

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 08:01
Je kan ofwel het bestand via de pc naar de mac uploaden, of met de mac het bestand van de pc downloaden.
Alex zijn info is om via de pc te verbinden op je mac, Bigs z'n uitleg is om te verbinden met je Mac op je pc. En het laatste is het makkelijkste denk ik. Share gewoon de folder waar de bestanden staan die je wil op je pc, en verbind dan via je mac zoals Bigs het zei (als je de /sharename er niet achter zet krijg je menu'tje waar je kan kiezen uit alle shares van de pc)

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
En evt een firewal op de Xp pc uitzetten. Had zelf problemen met Zonelabs die nogal steng is (en niet goed ingesteld.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik gebruik hier MSN voor. Geen gezeur met instellingen enzo en het werkt simpel :P

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mento schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:40:
Ik gebruik hier MSN voor. Geen gezeur met instellingen enzo en het werkt simpel :P
nu staan er zips op het xp systeem wat ik op me tiger systeem wil maar ze zijn te groot voor op cd ect.
Heb je even een weekje? :+

Verwijderd

Installeer bonjour op je windows bak, dat is een programma van Apple en dan pc-maclan en whoppa full loaded netwerkje tussen een windows bak en een Apple. Ik doe dit zelf ook tussen mijn Imac, G5 en windowsbak met bestanden van rond de 10gb. Werkt perfect.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

TeeDee

CQB 241

Mjah, om nu PC MacLan, wat centjes kost, op een systeem te zetten terwijl beide systemen dit prima ondersteunen vind ik een beetje overbodig.

Als workaround zou je zoiets kunnen gebruiken:

code:
1
2
3
tell application "Finder"
mount volume "smb://gebruikersnaam:wachtwoord@naamxpmachine.local/SHARE"
end tell

Wat bij ons nog wel eens wilde helpen (op w2k) was het installeren van het appletalk protocol.

[ Voor 51% gewijzigd door TeeDee op 19-09-2006 11:22 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1