thomson 32vk45e valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Beste mede tweakers....

Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn TV een 81 cm thomson 32vk45e (CRT) van 4 jaar oud. Het probleem is redelijk vreemd. De tv valt uit na ongeveer 45 minuten tv kijken. Dit gebeurde in eerste instantie alleen als ik via de digital tv ontvanger tv keek die op de scart aansluiting aangesloten zit. Later gebeurde het zelfde met het normale analoge tv signaal. In eerste instantie dacht ik aan oververhitting omdat we vrij veel warme dagen hebben gehad maar na onderzoeken en de tv goed koel houden bleef het probleem zich voordoen.

Jullie begrijpen het al... ik snap niet waar het in zit.... Wat er precies gebeurd op het moment van uitvallen is ook vreemd. Als het beeld en geluid weg valt knippert het standby lampje eerste 3 keer en dan 5 keer. hierna staat het lampje stabiel op rood. Als ik de TV dan volledig uit doe of zelfs de stekker eruit haal en de tv weer aan doe valt het beeld binnen een paar tellen weer weg en knippert het standby lampje weer op dezelfde manier.

Uiteraard een search gedaan naar de knippering en de tv in het algemeen maar geen concrete aanknopingspunten gevonden.

De vraag die mij rest is: Wat voor probleem zou ik kunnen hebben en wat zouden de eventuele reparatiekosten kunnen zijn? Ik vindt het namelijk een beetje zonde van mijn geld om mijn tv voor een paar honderd euro te laten repareren dat is hij gewoon niet meer waard.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Gezien je omschrijvingen klinkt het als een los contact.

Hoe het bij Thomson zit weet ik niet, maar bij Phlips is het vaak (rondom) de cascade waar de problemen zijn. Sony heeft het vaak op de diverse aanstuur ICs/transistoren zitten op de basisplaat. Samsung en Daewoo hebben het vaak achterop de nek, maar dit resulteerd meestal in het wit wegfaden van het beeld (gloeispanning valt weg) ipv het "plots" uit wat jij hebt.

Temeer je omschrijving (koude start geen problemen, eenmaal op temperatuur begint de ellende, lijkt het echt op een slechte/losgeraakte soldering. De verbindingen hebben aardig wat te lijden, door de werking van de temperatuursverschillen en de soms vrij hoge frequentie van de betreffende (geschakelde) voedingen.

Als je iemand in je buurt kan vinden die enige electronicakennis heeft, EN de risico's weet van een TV (300-400V op een groot deel, en 25kV richting beeldbuis!) dan zou die natuurlijk eens kunnen kijken.

Het laten doen kan ook, maar dan bij een hobbyist. Via de officiele weg is het niet rendabel, uur-/onderzoekstarieven zijn in NL niet meer in verhouding tot de waarde van de TV.

Als je in de buurt van Nunspeet bent of komt wil ik wel eens kijken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 18-09-2006 22:42 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Heel aardig aanbod van je, maar nunspeet is niet direct om de hoek bij Utrecht....
Zelf heb ik wel enige elektronicakennis, maar niet zo veel dat ik de risico's van tv weet te vermijden.....
Via de officiele kanalen moet ik denk ik rekenen op een uurtje of 2,5 werk en dat is de tv niet meer waard.....

Als ik de TV zelf open maak. Hoe krijg ik die spanning dan van de tv? Gewoon wachten is denk ik geen oplossing of wel?