FZ10 en 2GB SD-cards. Gaat dat werken?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens de specs zal een FZ10 officieel 512MB aan kunnen, de specs hiervan zijn natuurlijk al 5 generaties lang niet meer aangepast en toendertijd waren er ook geen kaarten > 512MB.

Mijn vraag dus, heeft iemand al eens een 2GB kaart in een FZ10 gepropt en werkt het ook? Theoretisch valt het nog in de FAT16 conventies, dus zal het moeten lukken. Iemand enig idee?

Fat32 kan ie iig niet aan :(

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 18-09-2006 21:11 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een Panasonic FZ5 slikt in ieder geval gewoon 2GB-kaartjes. Ik weet niet of de FZ10 ouder of nieuwer dan de FZ5 is, maar ik vermoed dat het niet zo'n probleem zal opleveren.

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:32
tot en met 2 gb valt gewoon onder de SD standaard, 4 gb was een andere standaard (SD??) dus die moet je camera specifiek ondersteunen.

dus als er bij je cam staat dat ie SD ondersteund is het normaal gezegd gewoon t/m 2 gb.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wilko2 schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:44:
Een Panasonic FZ5 slikt in ieder geval gewoon 2GB-kaartjes. Ik weet niet of de FZ10 ouder of nieuwer dan de FZ5 is, maar ik vermoed dat het niet zo'n probleem zal opleveren.
Een FZ10 is ouder dan de FZ5. Ik schat een half jaar of zo ouder. Ondertussen heb ikher en der wat forumberichtjes gelezen dat 2GB kaartjes inderdaad zullen werken.

Het lijkt me dan ook het risico waard om toch eentje te kopen. Het probleem met de FZ##-series is, is dat deze zo populair is dat deze binnen een periode van 3 jaar 5 generaties is gegroeid. Als de FZ#-series wordt meegerekend, dan is het zelfs 10 generaties....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp