3200+ Sempron(laptop) op 797 MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Microwave_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 12:50
hoi.

Vandaag kreeg ik mijn laptopje thuisgestuurd. Een laptop puur voor school, heb dus express een ligt laptopje genomen: 3200+ Sempront, 1 gig geheugen, en Ati radeon Express 1100 videokaart. (FS amilo 1500)

Toen ik de laptop aanjengelde vond ik dat hij niet echt snel opstartte voor een nieuw systeem. Keek dus ook gelijk bij systeem: 797 MHz. Een belachelijk lage snelheid voor een sempron 3200+ (had in de 1 GHz verwacht).

Vanavond heb ik Everest professional geinstalleerd. Deze geeft ook aan dat de CPU clock 797 is. Echter staat erachter" Original: 1600 MHz". Dit betekend volgens mij dat hij teruggeklokt is, iets wat denk ik te maken heeft met de hitte. Dus ik de CPU temp gecontroleerd. 41 C iddle(adapter opladen). de HDD is 43 C. ook de FSB is een stukje teruggeklokt. met 199.5 MHz(200 MHz original)

Weet iemand waarom de proccesklok is teruggezet, en is het verstandig om hem op de normale waarde te zetten? en hoe moet dit?

alvast bedankt!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je hebt waarschijnlijk cool & quiet aan staan. Dit zou verder geen invloed moeten hebben op de prestaties. Je kan het uitzetten in de bios of onder energie beheer door hem van minimaal energie verbruik af te halen.

Systeem | Strava

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dit is om ervoor te zorgen dat de laptop minder energie verbruikt, zodat die langer kan doen met een accu. Dit kan je uitzetten bij het Configuratiescherm -> Energiebeheer. Bij "Energiebeheerschema's" moet je dan "Altijd Aan" kiezen. Dit zou ik overigens niet aanraden, aangezien de CPU-snelheid toch wel naar de originele snelheid gaat als je iets CPU-intensiefs gaat doen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Microwave_NL
Brakkie schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:55:
Je hebt waarschijnlijk cool & quiet aan staan. Dit zou verder geen invloed moeten hebben op de prestaties. Je kan het uitzetten in de bios of onder energie beheer door hem van minimaal energie verbruik af te halen.
ah inderderdaad. dit heb ik mijn bios aangepast. DAcht dat het wel zinvol zou zijn aangezien ik veel op reis ben en dus niet altijd een stopcontact bij me heb ;)

Edit: Heet alleen Battery long Life Mode. ; Denk dat het hetzelfde doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Microwave_NL op 18-09-2006 21:05 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Je FSB is niet teruggeklokt trouwens.
C&C werkt enkel via de multiplier, die 200 MHz is afgerond, kan er dus een beetje onder/boven zitten :)

• Microwave_NL
SH4D3H schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:03:
Je FSB is niet teruggeklokt trouwens.
C&C werkt enkel via de multiplier, die 200 MHz is afgerond, kan er dus een beetje onder/boven zitten :)
CPU werkt ook via multiplier. 1596 Staat hij nu ;) MAar CPU is wel opeens 58 graden.. Scheelt veel in temperatuur.

Zijn er geen programma's voor om dit in windows zelf te veranderen? Want als ik bijvoorbeeld in de trein zit, zit ik niet te wachten op zo'n warme laptop.. hij moet ook weer de tas in.. en met die hitte lijkt me dat niet echt goed. Of valt dit wel mee?

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:49
Die hitte valt wel mee, 58 is niet te veel voor een cpu in een laptop.

Dit programma vind ik zelf wel fijn: Notebook Hardware Control

• Microwave_NL
RobLemmens schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:17:
Die hitte valt wel mee, 58 is niet te veel voor een cpu in een laptop.

Dit programma vind ik zelf wel fijn: Notebook Hardware Control
DANKUWEL! precies hetgene wat ik zoek(zitten alleen beetje meer functies bij dan dat ik nodig heb mja, dat overleef ik wel :))

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens in de materie. Neem de FAQ van Complete Systemen & Laptops door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.