Dynamic Voltage Control op X1600 XT?!

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Zojuist heb ik op mijn Sapphire X1600XT een Zalman VF700-cu geïnstalleerd. Hoewel de temperaturen (load 79>52, idle 50 > 33) en de overclock (GPU 630 > 700 MEM 700 > 800) redelijk waren, denk ik dat ik door het verhogen van voltage meer snelheid uit de kaart zal weten te krijgen. Het punt is alleen dat ondanks het feit dat de X1600 DVC ondersteunt, hiervoor geen setting is in CCC noch in ATI tool.

Daarom wil ik jullie vragen of er een program beschikbaar is om de voltages te verhogen. Zo niet, bestaat de mogelijkheid dan om in de kaart een alternatieve BIOS te flashen, opdat deze functie wordt ontschakeld?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dynamic Voltage Control is onderdeel van ATi's 'Power-on-Demand' feature, die ervoor zorgt dat de GPU minder stroom verbruikt in bepaalde situaties. Het is zeker niet bedoeld om de Vgpu op te krikken en zo een hogere kloksnelheid mogelijk te maken. Daarvoor zul je de nodige voltmods toe moeten passen.

Afgezien daarvan zijn Zalman-producten niet bedoeld voor overklokken, maar voor het realiseren van een stil systeem. Pas daar dus mee op :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• theroman
Oh, dan moet er dus gesoldeerd worden. Lekker dan..

Maar goed, zolang die Zalman de boel goed op temperatuur houdt, is er niets mis met een lichte Oc, lijke me.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
theroman schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:41:
Oh, dan moet er dus gesoldeerd worden. Lekker dan..
Tja, je moet er wat voor over hebben. Bovendien is dit nog altijd Gathering of Tweakers ;)
Maar goed, zolang die Zalman de boel goed op temperatuur houdt, is er niets mis met een lichte Oc, lijke me.
Natuurlijk niet, maar ik wilde er alleen zeker van zijn dat je daarvan op de hoogte bent :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• theroman
Nee joh, maar ik heb echt de twee meest linker handen van Nederland 8)7

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik wil je alvast 1 les leren:

Ga nooit met hardware lopen klooien/modificeren/overclocken als je de eventuele risico's niet kunt dragen.

Concreet: Als je geen geld hebt om eventuele schade op te vangen, moet je er niet aan beginnen.

Goud is geen geld

• theroman
Dat ben ik ook zeker niet van plan. Softwarematig is iets waarmee ik me vertrouwd heb gemaakt, maar aan volt mods e.d. ga ik me geenszins wagen. Gezien ik al niet eens zou kunnen uitleggen, wat een ohm is, laten we dat aan anderen over.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
De X1800/X1900 kunnen wel voltages via software aanpassen. De X1600 niet omdat dit een "Buget/Midrange" kaart is.

Voltmods kun je doen maar je moet wel weten wat je doet. Je zou eerst eens op xtremesystems kunnen kijken of mensen veel hogere speeds haalde door het v-modden van deze kaart. Soms valt het namelijk tegen en kun je het beter niet doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1