Als ik de volgende code in JCreator uitvoer krijg ik geen plaatje te zien.
Als ik echter het plaatje in de map zelf zet, en dan de variabele pad verander in ....jpg doet hij het wel.
Verder werkt het ook niet als ik pad verander in:
D:\\JCreatorLE\\MyProjects\\upload\\......jpg
Het heeft volgens mij niks te maken met het signen, waar ze het op het forum over hebben als je het applet op het web wil gaan gebruiken, want zo ver ben ik nog niet.
Iemand een idee, om een plaatje te openen, als je het pad hebt. De variabele directory en filenaam kloppen gewoon, als ik die op het scherm laat weergeven staat er:
D:\JCreatorLE\MyProjects\upload\......jpg
Als ik echter het plaatje in de map zelf zet, en dan de variabele pad verander in ....jpg doet hij het wel.
Verder werkt het ook niet als ik pad verander in:
D:\\JCreatorLE\\MyProjects\\upload\\......jpg
Het heeft volgens mij niks te maken met het signen, waar ze het op het forum over hebben als je het applet op het web wil gaan gebruiken, want zo ver ben ik nog niet.
Iemand een idee, om een plaatje te openen, als je het pad hebt. De variabele directory en filenaam kloppen gewoon, als ik die op het scherm laat weergeven staat er:
D:\JCreatorLE\MyProjects\upload\......jpg
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| import java.awt.*; import java.applet.*; import java.awt.event.*; public class Upload extends Applet{ private Button bt1; private boolean file = false; private Image afbeelding; private String filenaam; private String directory; private String pad; public void init() { this.setLayout( null ); //this.setLayout(new BorderLayout(15,15)); bt1 = new Button("Selecteer file"); bt1.setBounds( 10, 10, 200, 25 ); this.add(bt1); } public void paint( Graphics g ) { if (file) { g.drawImage ( afbeelding, 50, 70, 400, 300, this ); g.drawString (pad, 50, 50); } } public boolean action(Event e1,Object arg){ if (e1.target==bt1) { Frame f1 = new Frame(); FileDialog d = new FileDialog(f1, "Open File", FileDialog.LOAD); ///d.setSize(300,100); d.show(); d.dispose(); filenaam = d.getFile(); directory = d.getDirectory(); pad = directory + filenaam; afbeelding = getImage( getDocumentBase(), pad); file = true; this.repaint(); return true; } else return super.action(e1,arg); } } |