[Ervaringen] iPod 'In-ear' Headphones

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Na een aantal jaren met grote koptelefoons op te hebben gelopen werd het tijd voor iets nieuws.
De Apple iPod 'in-ear' Headphones.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9394_screen.jpg

Tot nu toe heb ik altijd Sennheiser koptelefoons gehad, comfort en kwalieit.
Nadelen van koptelefoons zijn dat je haar in de war gaat zitten :P en dat je altijd zo'n ding om je nek hebt hangen. Ik wilde iets kleins, maar met goede geluidskwaliteit. Zo kwam ik bij de Apple oordopjes. Ik ben zelf in het bezit van een iPod dus deze pasten er mooi bij.
De iPod-oordopjes bieden een betere onderdrukking van ruis en omgevingsgeluid en een fantastische geluidskwaliteit en basresponsie, en zit bovendien uiterst prettig. Wordt geleverd met oordopjes in drie verschillende maten, zodat de koptelefoon altijd perfect in uw oor past.
Na het aanschaffen direct uit de verpakking getrokken om te gebruiken. Bij de Apple Store zeiden ze dat het even was wennen maar als je eenmaal was gewend je niet meer anders wilde. 'Whooha!!' dacht ik. Maar helaas voor mij blijven deze dingen niet in mijn oor zitten, met geen van de 3 opzet stukjes. Als ik de oordopjes in doe blijven ze een aantal seconden goed zitten en ik stond versteld van het geluid, heldere tonen en goede bas. Ik heb ze nu een week en ik kan er maar niet aan wennen. (Natuurlijk komt dit ook omdat ze niet blijven zitten).

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23
Daar hebben we een heel mooi topic voor:

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Eeehm.. Dit gaat over de ervaring met deze oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Je moet ze natuurlijk wel even goed aanduwen in je oren. In het begin lijkt het een beetje eng, maar het went wel.

Het geluid vind ik zelf erg prettig van die dingen, alleen zijn bij mij 2 paar defect (van de een doet het de linker het niet, van de ander de rechter niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 13:23
ja, maar ik denk dat daar meer mensen te vinden zijn die er wat vanaf weten. Ook mensen met apple oordoppen komen daar namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Je moet ze natuurlijk wel even goed aanduwen in je oren. In het begin lijkt het een beetje eng, maar het went wel.
Dat weet ik, ze hebben me ook verteld hoe het werkt. Ik duw ze erg ver mijn oor in, mond open en dan duwen :) Heb alles geprobeerd maar ze floepen er toch weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Gehoorgang recht trekken (door aan het puntje van je oor te trekken)
dan helemaal er in schuiven tot het staafje van het oordopje recht tegen je wang/onderkant van je oor zit. Zo zit ie pas goed in je oor.

Als je dit al zo hebt gedaan en die er nog steeds uitvalt. Heb je een veel te grote gehoorgang :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Stekeltje op 18-09-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze oordopjes zitten erg goed en supergeluid. Maar er is een groot nadeel: ze gaan erg snel stuk. Ik heb al 4 paar gehad (steeds gratis van Apple) en steeds speelde de rechter of de linker heel zacht na een tijdje.
Wat er gebeurd is eigenlijk simpel, je blaast ze op. Het kostte mij nogal wat tijd om hier achter te komen. Als je luistert aan de achterkant van het zachtspelende dopje hoor je dat het geluid dus andersom gaat. Met heel hard zuigen aan het dopje repareer je hem. Maar het blijft gewoon kut, want binnen de kortste tijd is hij weer opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, dat topic is voor goede oordopjes, niet voor oordopjes die bovenstaande kuren vertonen, constant stuk gaan en om de haverklap vervangen moeten worden.

Alle gekheid op een stokje, ik heb Shure oordopjes, ook in-oor, maar die hebben zachte rubberen uiteinden die zich dus aanpassen aan de vorm van je gehooringang. De dopjes in de topicstart zien er niet bepaald flexibel uit, het verbaast me niks dat die niet blijven zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 19-09-2006 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 20:39
Ik heb ook de Shure (de e2c als ik het goed heb). Ik had ook altijd problemen met dopjes. Bij Shure krijg je een zakje met 6 paar dopjes en schuimpjes. En het geluid is nog beter. Wel aan de prijs. Ik heb er $100 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Ik ben heel erg tevreden van m'n apple in-ears
Zitten veel comfortabeler dan die van sony en het geluid dat ze voortbrengen is superieur ten opzichte van de standaard apple oortjes.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Ik ben zelf tijdelijk in het bezit geweest van deze oordopjes. Misschien dat het aan mijn dopjes lag maar ik vond het geluid echt zeer slecht maar ze bleven bij mij wel goed zitten. Heb ze toen geruild voor de in-ears van Sony, de EX71SL. Deze vind ik een stuk beter klinken. Het nadeel van de Sony’s is wel dat deze ook vrij snel kapot gaan. Heb inmiddels de Sennheiser CX300 bestelt na het lezen van het ‘Wat zijn goede oordopjes topic’. Deze schijnen het beste geluid te hebben voor die prijs. Denk niet dat de gelijkgeprijsde in-ears van Apple daaraan kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

ZoRr0 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:50:
Ik ben zelf tijdelijk in het bezit geweest van deze oordopjes. Misschien dat het aan mijn dopjes lag maar ik vond het geluid echt zeer slecht maar ze bleven bij mij wel goed zitten.
dan heb je ze vast niet goed in je oor gehad. als je ze namelijk niet ver genoeg er in drukt hoor je vrijwel geen bass.

Ik heb maanden met de apple in-ear dopjes gelopen. en bij gingen ze er ook steeds snel uit. ik zat om de minuut op de fiets de oordopjes er weer in te drukken. het geluid is echt super, maar ik snap ook niet hoe ze blijven zitten.

Ik gebruik de normale oordopjes van apple nu weer, ook super dingen hoor. en ik gebruik de in-ear dopjes nu alleen als ik ergens stilzit ofzo, achter mn laptop, op de achterbank vd auto.. want als je niet beweegt blijven ze wel zitten. wel vaag hoor. ook als je eet enzo gaan ze heel snel uit

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima dopjes, heb alleen hetzelfde gehad met deze dopjes als wat hier omschreven werd. Rechterkanaal was op een gegeven moment heel zacht, inmiddels m'n 2e set en deze speelt al maanden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Ik heb zelf ook die Apple dopjes, maar die bleven bij mij ook niet goed zitten.
In het begin wel, maar als je een beetje met je hoofd beweegt, dan sluiten ze niet goed meer af.
Toen heb ik de Shure E2G gekocht, en die blijven perfect zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid is super maar dei dingen blijven maar niet zitten. Bij mijn sonyericsson walkman telefoon leveren ze dopjes die wel blijven zitten en ook die geluidkwaliteit naderen.

Binnekort toch een nieuwe ipod en dan kijk ik of er bij die nieuwe dopjes nog wat verbeterd is.

Design is wel top :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 22:11
Ik gebruik zelf de in-ears van creative, die blijven zo goed in mijn oor zitten dat ik mijn mp3-speler er aan kan laten hangen! (Creative zen vision:m 30gb) en het is niet zo'n klein spelertje!

De bas is enorm, geluid is helder en je krijgt er verschillende oor-stukjes bij.

Voor 30euro kan je je geen buil vallen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze een paar weken geleden ook gekocht. Heb ze toen eerst een nacht in laten spelen. Daarna duurde het minstens een week totdat ze naar mijn oren waren gaan staan en mijn oren er ook aan gewend waren. En dat terwijl ik redelijk gewend ben aan oordoppen inhebben (tijdens slapen, op feesten waar geluit hard staat, jaja ik ben zuinig op mijn gehoor ;) ). Maar nu, mijn god wat klinken die dingen fijn!
En inderdaad, als je zegt dat ze kutgeluid geven heb je ze waarschijnlijk niet goed in je oren gehad. En als je ze opblaast dat zet je ze waarschijnlijk veel te hard en sloop je je oren...
Bergen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 04:12:
[...]
Nee, dat topic is voor goede oordopjes, niet voor oordopjes die bovenstaande kuren vertonen, constant stuk gaan en om de haverklap vervangen moeten worden.

Alle gekheid op een stokje, ik heb Shure oordopjes, ook in-oor, maar die hebben zachte rubberen uiteinden die zich dus aanpassen aan de vorm van je gehooringang. De dopjes in de topicstart zien er niet bepaald flexibel uit, het verbaast me niks dat die niet blijven zitten.
UIteinden van deze dingen zijn dus ook van rubber en vervangbaar. Je krijgt er drie setjes bij, met verschillende maten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:52:

UIteinden van deze dingen zijn dus ook van rubber en vervangbaar. Je krijgt er drie setjes bij, met verschillende maten.
eerder verschillende bassweergave, als je de kleinste gebruikt blijft heb je nauwelijks laag. Nu ben ik geen bassfreak maar alleen met de grootste maat haal je imho de meest gebalanceerde weergave (voorzover dat mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:20:
[...]

eerder verschillende bassweergave, als je de kleinste gebruikt blijft heb je nauwelijks laag. Nu ben ik geen bassfreak maar alleen met de grootste maat haal je imho de meest gebalanceerde weergave (voorzover dat mogelijk is).
Second that.... en heb ook al vaker de problemen gehad die hier vermeld zijn. Voor de rest echt super oordopjes. Heb hier een 'gewoon' setje liggen en mijn in-ear, dat gewone setje gebruik ik nooit!

offtopic:
Beathoven, is you CMD-er aan de NHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 16:03
Ik heb ze ongeveer 3 weken geleden gekocht. Het geluid bevalt me erg goed, een stuk beter dan de originele dopjes. Maar net zoals bij veel anderen hier blijven ze niet echt goed zitten. Qua uiterlijk vind ik ze trouwens ook niet helemaal super, ze steken op een nogal rare manier uit je oren. Ik heb al een tijd voor de spiegel zitten draaien met die dingen :) maar het wordt er niet echt beter op.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris_eBK op 19-09-2006 20:58 ]

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

dit is toch niet normaal. ik dacht t al die tijd aan mij lag. als zoveel mensen er last van heeft, dan weet Apple dat zelf toch ook wel. waarom passen ze die oordopjes niet aan??

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Verwijderd

omdat het design super is.

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

en design gaat voor gemak? ik ben ook echt weg van apple's design hoor, echt waar. maar er is ergens een grens

• Crijnn
omdat het design super is.
WAT?? Nou bij muziek, hi-fi en beeld gaat het mij om de prestaties. Desgin is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
dit is toch niet normaal. ik dacht t al die tijd aan mij lag. als zoveel mensen er last van heeft, dan weet Apple dat zelf toch ook wel. waarom passen ze die oordopjes niet aan??
Omdat het eigenlijk niet anders zou kunne, bij de meeste mensen passen ze wel goed.
Ik heb ze ongeveer 3 weken geleden gekocht. Het geluid bevalt me erg goed, een stuk beter dan de originele dopjes. Maar net zoals bij veel anderen hier blijven ze niet echt goed zitten. Qua uiterlijk vind ik ze trouwens ook niet helemaal super, ze steken op een nogal rare manier uit je oren. Ik heb al een tijd voor de spiegel zitten draaien met die dingen maar het wordt er niet echt beter op.
Haha, ik heb precies hetzelfde gehad. Passen, drukken, draaaien, alles. Onze oren zijn gewoon raar ;)

Ik heb de oordopjes nu 2 weken maar gebruik ze al niet meer. Als ik ze goed aandruk blijven ze een paar seconden zitten en kan ik genieten van goede kwaliteit maar daarna wordt het irritant. Steeds weer aandrukken vind ik niks. Toch jammer want 't geluid is erg goed voor oordopjes.

Ik heb alle 3 opzet stukjes geprobeerd maar geen van de 3 werkt. Heb mijn oren zelfs een keer goed (laten) schoonmaken zodat er geen vuil in zit waardoor het misschien zou worden tegen gehouden of dat het vochtig is waardoor ze eruit floepen maar zonder succes.

Heb er gewoon de juiste oren niet voor. Ben alweer terug gevallen op mijn Sennheiser HD555 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Crijnn op 21-09-2006 13:59 ]

Pagina: 1