Na het proberen op te lossen van dit probleem:
http://gathering.tweakers...messages/1155018///reboot
kwam ik tot de conclusie dat mijn moederbord de boosdoener moest zijn.
Nu heb ik dus een nieuw moederbord + videokaart (mobo's met agp hebben ze blijkbaar maar afgeschaft
)+ (we waren toch bezig) 2 x 512 mb geheugen (exact hetzelfde als wat ik had) gekocht. Na alles aangesloten te hebben kwam ik erachter dat mijn voeding 20 pins is en het moederbord 24 pins. Ff op internet gekeken bleek dat 20 in 24 gewoon zou moeten werken. Niet dus. Wanneer ik de stroom kabel aansluit en de schakelaar aanzet, gebeurt er helemaal niks: fans starten niet, hd's niet, geen piep. alleen het sb_pwr lampje KNIPPERT. Goed, dacht ik, zal wel aan die 20 pins aansluiting liggen dus ik vanochtend een verloop sterkertje halen. Helaas het probleem blijft. Alleen het lampje op het mobo knippert. verder gebeurt er dus helemaal niks.......
mijn specs:
Nexus breeze kast + Nexus 350w voeding
Asus K8n-e
4 x 512 corsair Twinx (cmx512c2pt)
Msi Geforce 7600gs T2D256eh
amd x2 4600+ met nexus koeler
1 ide HD
1 s-ata HD
1 dvd/cd rewriter.
(Mijn vorige specs staan overigens in de link)
Ik heb al geprobeert om alle niet noodzakelijke kabels los te halen, maar het probleem blijft
Ik begin zo langzamerhand wanhopig te worden.........
Jullie gaan me toch niet vertellen dat mijn voeding stuk is, en dit altijd al het probleem was....... Of is mijn voeding simpelweg niet krachtig genoeg meer om dit spulletje in gang te zetten, laat staan te houden
Ik kocht 1,5 maand geleden een nieuwe processor van 250 euro om de levensduur van mijn systeem (dat retestrak en stabiel draaide) te verlengen. Nu, anderhalve maand later, heb ik al 600 euro uitgegeven en doet 'ie helemaal niks meer.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, mijn dank is groot!!!!!!!
gr,
Marc
http://gathering.tweakers...messages/1155018///reboot
kwam ik tot de conclusie dat mijn moederbord de boosdoener moest zijn.
Nu heb ik dus een nieuw moederbord + videokaart (mobo's met agp hebben ze blijkbaar maar afgeschaft
mijn specs:
Nexus breeze kast + Nexus 350w voeding
Asus K8n-e
4 x 512 corsair Twinx (cmx512c2pt)
Msi Geforce 7600gs T2D256eh
amd x2 4600+ met nexus koeler
1 ide HD
1 s-ata HD
1 dvd/cd rewriter.
(Mijn vorige specs staan overigens in de link)
Ik heb al geprobeert om alle niet noodzakelijke kabels los te halen, maar het probleem blijft
Ik begin zo langzamerhand wanhopig te worden.........
Jullie gaan me toch niet vertellen dat mijn voeding stuk is, en dit altijd al het probleem was....... Of is mijn voeding simpelweg niet krachtig genoeg meer om dit spulletje in gang te zetten, laat staan te houden
Ik kocht 1,5 maand geleden een nieuwe processor van 250 euro om de levensduur van mijn systeem (dat retestrak en stabiel draaide) te verlengen. Nu, anderhalve maand later, heb ik al 600 euro uitgegeven en doet 'ie helemaal niks meer.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, mijn dank is groot!!!!!!!
gr,
Marc