[Word 2003] Lettertype tabel met sjabloon

Pagina: 1
Acties:

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-07 10:52
Ik probeer een sjabloon te maken, wat onder andere een tabel bevat.

Nu wil ik graag in die tabel een ander lettertype gebruiken dan 'standaard'.

Als ik de opmaak van het opmaakprofiel 'tabelraster' wijzig, dan gaan sommige wijzigingen prima (tekst vet, cursief, onderstreept of zelfs een kleurtje voor de 1e rij cellen).

Alleen het wijzigen van het lettertype, wat ook in die dialoog te vinden is, heeft geen enkel effect. Het gebruikte lettertype blijft 'standaard'.

De lettergrootte is zelfs niet eens te wijzigen. Deze springt automatisch terug op een leeg veld als je een lettergrootte kiest via het pull-down menu.

Hoe kan ik een ander lettertype koppelen aan een standaard tabel?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-07 10:52
*Kick*

Weet dan echt niemand dit? Als het echt niet kan, dan mag dat ook gemeld worden, dan weet ik dat iig.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De bottomline is dat een paragraafopmaakprofiel een tabelopmaakprofiel overruled. Met een hoop gerommel moet het soms mogelijk zijn om géén paragraafopmaakprofiel toe te kennen aan een stukje tekst in een tabel, maar dat is mij iig nog nooit gelukt. Het is vaag gedrag en ik snap het niet, maar beweerd wordt dat het geen bug is maar 'intended'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland