Toon posts:

[Debian] Mailserver met meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailserver met de volgende pakketten:

Postfix
Fetchmail
Procmail
Courier
Mailclient = Squirrelmail

Alles werkt prima daar is niks mis mee.

Alleen is het mogelijk om meerdere domeinen op 1 mailserver aan te sluiten.
Ik heb nu ansmeijlink.nl als domein maar ik wil ook een andere pagina op mijn server draaien en daar wil ik ook een email domein hebben.

Weten jullie misschien of dit mogelijk is.

Ik heb op google gezocht maar daar kan ik alleen een mailserver handleiding vinden voor maar 1 domein.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn mail draait op een Debian server van een vriend van mij en daar draaien ook nog een boel andere domeinen, dus ja dat kan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb gentoo met postfix draaien, met een MySQL database, daar kan je dan heel makkelijk meerdere domeinen toevoegen. Maar het zal waarschijnlijk ook wel kunnen zonder MySQL.

Dusja het kan. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gekeken in de configuratie van courier-imap en daar kan ik maar 1 domein invullen en dat is het

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
in postfix heb je daar de parameter "mydestination" voor (zie /etc/postfix/main.cf hoogstwaarschijnlijk).
Het staat daarnaast 3 muisklikken ver in de basic configuration, zie hier

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je dat moet ik even doornemen. Maar ik moet ook even kijken op squirrelmail omdat bij domain kan ik maar 1 domein invullen en dat is dus mijn ansmeijlink.nl.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Postfix kan natuurlijk meerdere maildomeinen aan. Op deze wijze:

[/etc/postfix/main.cf]
....
my_hostname = hoofddomein.nl
my_destination = hoofddomein.nl
virtual_alias_domains = anderdomein.nl, nogeen.nl, etcetera.nl
virtual_maps = hash:/etc/postfix/my.virtual
...

[/etc/postfix/my.conf]
...
anderdomein.nl VIRTUAL
nogeen.nl VIRTUAL
etcetera.nl VIRTUAL
...

Hoe je squirrelmail voor meerdere domeinen beschikbaar maakt, weet ik niet. Wellicht dat je per domein een apart installatie moet aanmaken?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zodra courier geschikt is gemaakt voor meerdere domeinen pakt squirrelmail dat gewoon op, geen enkel probleem.

Ik heb geen idee hoe courier werkt met virtual domains, zelf gebruik ik altijd Cyrus IMAP. Courier kan het iig wel, het is alleen een kwestie van instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 vraag. Klopt het dat bij bijv anne@ansmeijlink.nl de gebruikersnaam: Anne een user moet in Debian of kan je dat ook op een andere manier doen.

Ik zoek ook naar een optie om mijn mailserver via internet te bedienen is postfixadmin een goede oplossingen hiervoor

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 23:01 ]

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:56:
Ik heb 1 vraag. Klopt het dat bij bijv anne@ansmeijlink.nl de gebruikersnaam: Anne een user moet in Debian of kan je dat ook op een andere manier doen.

Ik zoek ook naar een optie om mijn mailserver via internet te bedienen is postfixadmin een goede oplossingen hiervoor
Dat van gebruikersnaam is helemaal in te stellen. De standaard guide die ik gebruikte voor mijn gentoo mail configuratie gebruikte het hele email adres. Het is een oplossing dat zeker maar je moet postfix en courier wel daarvoor instellen natuurlijk.
Pagina: 1