Toon posts:

[2003 SBS] Terminalserver - kom er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik snap er even niets meer van :( ik probeer terminal server aan de praat te krijgen maar mag maar met maximaal 2 users inloggen en dan alleen voor "externbureaublad voor beheer doeleinden". het volgende heb ik gedaan:

terminal server geinstalleerd
terminal server licencing (op de zelfde server aangezien er maximaal 10 users op komen te werken)
daarna terminal server geactiveerd
*** toen lang geknooit maar moest nog een licentie ingeven...***
TS CALs licentie code ingegeven bij terminal licentie (per user)
kreeg nettjes een melding dat deze geactiveerd was :)

alleen kan nog steeds met maximaal 2 ts users inloggen :( . licentie verlening kan ik ook niet aanpassen bij "configuratie van terminal server". probeer ik opnieuw het serie nummer van de extra tscals te installeren krijg ik een melding dat deze al geactiveerd is, dit is wel goed gegaan bij m$ dus maar ergens mis gegaan op de server??

heeft iemand een idee wat er mis gaat of wat ik ben vergeten?? alvast heel erg bedankt.

ps server werkt met windows 2003 sbs standard edition.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terminal Services werkt niet op een SBS Server.
Alleen Remote Desktop voor beheer.

Staat ook in de documentatie overigens, en het is ook niet voor het eerst dat dit gevraagd wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2006 19:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
euhhhhhhhh dat is mij niet verteld toen ik deze kocht :( weet iemand een oplossing om nu met meerdere mensen tegelijk van afstand op deze server te werken?? de administratie software e.d. is allemaal al geïnstalleerd door een extern bedrijf :(

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 16:14
Nieuwe server aanschaffen, Windows 2003 server standard edition erop, en hier Terminal server van maken...

Of SBS van de huidige server afhalen, Windows 2003 server erop, en alles opnieuw installeren. Hoe dan ook, je zult een aantal dingen overnieuw moeten doen.

Overigens: als dat externe bedrijf jullie ook de TSCALS heeft verkocht (in combinatie met SBS) zou ik toch even verhaal gaan halen...

[ Voor 24% gewijzigd door Poltergeist op 18-09-2006 20:34 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:30:
de administratie software e.d. is allemaal al geïnstalleerd door een extern bedrijf :(
Administratieve software is heel wat anders dan het juiste OS for the job adviseren en inrichten blijkt wel weer.

Heeft diezelfde sofware leverancier ook SBS aangeraden, of was dat je eigen inbreng?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:04:
[...]

Administratieve software is heel wat anders dan het juiste OS for the job adviseren en inrichten blijkt wel weer.

Heeft diezelfde sofware leverancier ook SBS aangeraden, of was dat je eigen inbreng?
sbs server was mijn inbreng maar dat ze dan gewoon de calls verkopen voor terminal server terwijl ik duidelijk aangeef dat wij sbs2003 gebruiken is raar. zelf de helpdesk van microsoft is nog steeds aan het mailen met allerlij register instellingen enzo die ik zou moeten aanpassen. ook hier heb ik duidelijk aangegeven dat het om een sbs2003 gaat.

maargoed betekend dus een nieuwe licentie kopen :( daar ben ik minder blij mee.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:22:
[...]

sbs server was mijn inbreng maar dat ze dan gewoon de calls verkopen voor terminal server terwijl ik duidelijk aangeef dat wij sbs2003 gebruiken is raar.
Nee hoor, omdat je er prima een dedicated Terminal Server in je SBS domain bij kan zetten die op die licenties werkt.
zelf de helpdesk van microsoft is nog steeds aan het mailen met allerlij register instellingen enzo die ik zou moeten aanpassen. ook hier heb ik duidelijk aangegeven dat het om een sbs2003 gaat.
Heb je Indiers aan de lijn of Europeanen?
maargoed betekend dus een nieuwe licentie kopen :( daar ben ik minder blij mee.
Voortaan naar een echte automatiseerder stappen met minimaal MS Partner en 2 man MS Certified als het hierom gaat?

Verwijderd

Topicstarter
die terminal server moet dus helemaal op een apparte dedicated server komen te draaien?? hier moet ook windows server2003 op??

het is denk ik goedkoper een windows 2003 server licentie aan te schaffen met terminal server of zie ik dat verkeerd?? kan ik deze versie er zo overheen zetten of moet alles er eerst af?

contact ging per email overigens

ps volgende keer laat ik e.e.a. wel installeren, ben het beetje ........ naja als het ooit allemaal draait zal het wel weer leuk zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ps2 is het wet mogelijk een vpn verbinding op te zetten naar een windows 2003 sbs? als de gebruikers op afstand alleen toegang kunnen krijgen tot de database van de administratie kan de administratie locaal worden geïnstalleerd misschien.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:46:
ps2 is het wet mogelijk een vpn verbinding op te zetten naar een windows 2003 sbs? als de gebruikers op afstand alleen toegang kunnen krijgen tot de database van de administratie kan de administratie locaal worden geïnstalleerd misschien.
Geloof me:

Dat wil je niet.
Terminal Server als client is dan inderdaad wel zo verstandig, alleen had het advies wel stukken beter gekund.
Eventjes face 2 face babbelen werkt veel duidelijker dan een paar mails.

Een Windows 2003 Standaard OEM bij een HP DL320g4 kost je niet zoveel meer.
http://h10010.www1.hp.com...31-12328430-72624357.html

Lid maken van je SBS domain, inrichten als Terminal Server (haal er iemand bij die er meer van weet, met alle respect maar daar leer je meer van als je goed meekijkt dan zelf aankloten) en gaan met de banaan.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx, even kort samengevat heb ik keuze uit deze 2 opties:

1]
nieuwe simpele server met windows 2003 standard server en die lid maken van de domain controller

2]
aangezien deze server nog niet in gebruik is (alleen de administratie software is erop geinstalleerd) zou ik ook windows2003 standard server opnieuw kunnen installeren op deze server en dan kan ik terminal server wel volledig installeren.

ik zal morgen e.e.a. overleggen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. helaas ga ik niet over de financiën

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, geld ben je toch kwijt.

Vergeet niet dat je die consultant-rekening van die administratieve software weer opnieuw mag gaan betalen omdat het pakket weer op je verse installatie zal moeten worden gezet (mocht je toch op de huidige server willen installeren).

Draait die SBS server nu als Domain controller voor het netwerk?
Hangen er al andere PC's in het SBS domain?
Zo ja, dan moet je dus alles weer overnieuw doen.....

En je mag weer met MS bellen om je Terminal CALs weer vrij te geven (gedoe), opnieuw activeren, installeren, server inrichten als standalone server, dus ook geen domain.

Terminal Services op een Domain Controller is een unsupported en ongewenst scenario.
Logisch ook, denk er eens goed over na?
Users die rechtstreeks op je DC inloggen? Dat moet je niet eens willen...

Dan kies ik liever voor een lichte server met 2003 Standaard als Terminal Server, heeft veel minder impact als het compleet overhoop gooien van je netwerk omdat je je verse SBS domain gaat weggooien.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 19-09-2006 00:00 . Reden: je mag anders ook een DM sturen als je wilt? ]

Pagina: 1