[OC] PCI vastzetten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:10
Was mijn P4 (530) 3.0Ghz proc op Aopen i915GA-E mobo, maar gaan overclocken.
Ff kijken wat ik er nog uit kan halen, voordat ik binnekort ga kijken voor nieuwe proc + mobo ;)

Nu kwam ik makkelijk tot 3.52, en één Mhz daarna (alleen FSB overgeklockt) doet het internet het niet meer, verder wel alles.
Zal dus wel ergens een bus het niet aankunnen, maar mijn PCI geluidskaart dee het wel nog.
Vervolgens de PCI vast gezet op 33Mhz in de bios, maar toen bootte mijn pc niet eens meer.

Daarna nog 37,7 (ik heb 3 opties, vierde is 44 ofzo, erg hoog), maar werkte ook niet.
Alles helemaal teruggezet (ook FSB enzo), alles werkt uiteraard weer.
Maar ook als ik alles op stock draai dan boot het systeem niet meer, zodra ik die PCI vastzet.

Al genoeg gezocht of er meer mensen zijn waarbij dit ook niet werkt, of dat het een bekend probleem zou zijn van het mobo, maar niets te vinden :(

Misschien hier iemand die er wel mee bekend is (of missch is het zelfs wel een erg domme vraag :9 )
btw: >> SPECS <<

ps: @stock staat PCI op 33Mhz*6 en bij die lock staatie nog precies hetzelfde maar wil dan niet booten, en ik heb al een bios update gedaan en mijn drivers e.d. zijn ook up to date.
Temps zijn prima in orde.

• DnnSke
Helemaal niemand een idee..?

Kan het btw veel kwaad, dat ik de pc nu op die 3,52Ghz laat draaien, met die PCI-bus op het randje van niet werken?
Hij start denk ik net iets minder snel op, maar verder is alles sneller en draait heel stabiel, geen fouten, crashes of langzaam internet/geluid o.i.d.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

DnnSke schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:13:
Helemaal niemand een idee..?

Kan het btw veel kwaad, dat ik de pc nu op die 3,52Ghz laat draaien, met die PCI-bus op het randje van niet werken?
Hij start denk ik net iets minder snel op, maar verder is alles sneller en draait heel stabiel, geen fouten, crashes of langzaam internet/geluid o.i.d.
Zet je PC dan maar weer gauw op standaardsnelheid. Zo heel veel winst geeft die halve GHz niet hoor, in elk geval niet dat het de moeite waard is. Een te hoge PCI kloksnelheid kán schade toebrengen aan de PCI kaarten en het moederbord, en het natuurlijk helemaal zonde als je straks de PC kapot hebt gemaakt. Vooral omdat je toch binnenkort gaat upgraden. Ik neem aan dat je er wel wat geld voor wilt krijgen, en dat je het niet weg hoeft te gooien of er een langdurend RMA getouwtrek van te maken. :P

Je kun je er maar beter geen gekke dingen mee doen..

[ Voor 14% gewijzigd door frankknopers op 20-09-2006 12:44 ]

Goud is geen geld

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vroeger had een moederbord vaak een PCI lock die niet helemaal lekker werkt. Je kan misschien eens proberen het BIOS up te daten :)

• DnnSke
Oke, dan zal ik het strax maar terugschroeven :+
Bios is al geupdate (zie TS), dus denk dat ik dan nou eenmaal zo een mobo heb met slechte lock en zal ik me erbij neer moeten leggen...

..dan maar snel op naar de nieuwe onderdeeltjes! :9