Toon posts:

[2003+IIS] Hoe ASP error pagina veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een windows2003 webserver (met plesk) en daarop zit een mogelijkheid om een bepaald domein te begrenzen op een maximum aantal gebrukkers die gelijktijdig een domein kunnen bezoeken.

Als dit maximum is bereikt dan krijgt de bezoeker een witte pagina te zien met de melding:
Service Unavailable

Dit is precies zoasl ik het wens alleen dit is dus niet echt duidelijk naar de bezoeker toe.

Nu dacht ik dit even aan te passen maar dat lukt me dus niet, ik kan deze errorpagina nergens vinden, ook niet in de map C:\WINDOWS\Help\iisHelp\common waar alle error htmls staan.
In de IIS manager waar je dus ook deze error paginas kun editen staat deze error pagina er simpelweg niet bij. (ook in Plesk zelf is deze error pagina niet te vinden)

Mijn vraag is dus:
- Waar staat die error pagina nu wel en hoe kan ik deze aanpassen in een eigen foutmelding?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Je weet welke HTTP Status code bij die header hoort? Namelijk 503?
Zeker weten dat je die ook niet terug kunt vinden in je manager?

Die moet je op dezelfde wijze kunnen customizen als een 404.
De browser moet dit echter wel ondersteunen (!)

Kijk hiervoor in IE in je menubalk onder Tools > Internet Options, tabblad Advanced, en de optie "Show friendly HTTP error messages" moet uitstaan. Dan wordt de foutmelding van de server, jouw pagina, getoont.

[ Voor 55% gewijzigd door frickY op 18-09-2006 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:22:
Je weet welke HTTP Status code bij die header hoort? Namelijk 503?
Zeker weten dat je die ook niet terug kunt vinden in je manager?

Die moet je op dezelfde wijze kunnen customizen als een 404.
De browser moet dit echter wel ondersteunen (!)

Kijk hiervoor in IE in je menubalk onder Tools > Internet Options, tabblad Advanced, en de optie "Show friendly HTTP error messages" moet uitstaan. Dan wordt de foutmelding van de server, jouw pagina, getoont.
Ja ik wist dat het error 503 was maar deze staat dus ook niet vermeld.
Er is dus geen 503.html op de lokatie waar alle errors docs staan, als je deze er zelf bij zet dan doet IIS er niets mee. Ook in de IIS manager staat geen 503 error pagina vermeld die je zou kunnen bewerken en verwijzen naar je eigen error file.

Ik gebruik zelf geen IE als browser maar als je een eigen custom error pagina maakt dan zou iedereen dezelfde error pagina moeten zien (lijkt me), tenminste als alles standaard staat ingesteld bij de gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:30:
Ik gebruik zelf geen IE als browser maar als je een eigen custom error pagina maakt dan zou iedereen dezelfde error pagina moeten zien (lijkt me), tenminste als alles standaard staat ingesteld bij de gebruiker.
Nee, want IE heeft de onhebbelijkheid bij een foutmeldingspagina van kleiner dan 512 bytes alsnog z'n eigen "friendly error" page tevoorschijn te toveren.
Description of Hypertext Transport Protocol Error Messages

Succes dus niet verzekerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2006 21:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed dit is totaal offtopic, het gaat niet op de IE browser maar op de server error pagina.
Ik heb met 3 verschillende browsers geprobeert en alle 3 geven ze dezelfde melding:
Witte pagina met Service unavailable.
De pagina staat NIET op je eigen PC maar komt van de server af. Als de pagina te groot zou zijn en zo een "friendly" error zou generen dan zou ik de originele pagina ook moeten editen en kleiner moeten kunnen maken.

Ik wil dus alleen maar wat TEKST neerzetten, zoiets als:
Maximum user limit reached, please try again later

Nogmaals mijn vraag:
- Hoe kan ik deze pagine bewerken en er mijn eigen foutmeldings tekst neerzetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 23:24 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:21:
Maargoed dit is totaal offtopic, het gaat niet op de IE browser maar op de server error pagina.

[...]
De pagina staat NIET op je eigen PC maar komt van de server af. Als de pagina te groot zou zijn en zo een "friendly" error zou generen dan zou ik de originele pagina ook moeten editen en kleiner moeten kunnen maken.
Je leest het denk ik verkeerd.
Als de errorpagina 512 bytes of minder is tovert bij jouw eindgebruikers/bezoekers die in tegenstelling tot jijzelf wellicht wel IE gebruiken alsnog de IE-eigen friendly error pagina (dat standaard kan pagina niet weergeven ding) tevoorschijn.

IIS Status Codes

503 (service unavailable) is een http statusmelding die je niet kan aanpassen zonder in http.sys te gaan rommelen.
Volgens mij kun je deze niet aanpassen, omdat je juist geen service meer aanbiedt ;)
En diezelfde service moet eigenlijk de custom error tevoorschijn toveren.

Misschien kun je beter een workaround aanmaken hiervoor?

http://aspalliance.com/10..._Error_Pages_Using_ASPNET

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2006 23:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1