Toon posts:

[XP] Windows herinstalleren (installatie start niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleem hier met hoogst waarschijnlijk een zeer eenvoudige oplossing alleen ik zie hem even niet.

Bij het opstarten dien ik op een willekeurige knop te drukken om installatie te starten. Dit doe ik netjes maar er gebeurd niets ..... ja de huidige XP versie start op. Ik heb de bootsequence gecheckt en hij zou als eerste vanaf de CD moeten starten, dit lukt dus niet. Althans ik kom niet in het installatiegedeelte.

Natuurlijk zou ik via Dos de hele boel kunnen formatten maar ik zou het liefste de normale XP installatie gebruiken aangezien dit voor mij wat bekender is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Dank voor het meedenken.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
Niet erg duidelijke TS, maar ik zal een poging wagen: haal eens je HDD uit je boot sequence list (en zet als een dergelijke optie aanwezig is "boot from other devices" uit). Geeft ie nu een foutmelding over NTLDR, dan kan ie de cd niet vinden. Geeft ie aan op toets drukken om door te gaan, dan zou ie verder vanaf cd moeten starten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies? "Druk op een toets om vanaf cd op te starten" en als je dan op diverse toetsen ramt gebeurt er niets :? Wees eens iets duidelijker?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:58:
Wat bedoel je precies? "Druk op een toets om vanaf cd op te starten" en als je dan op diverse toetsen ramt gebeurt er niets :?
Dit is inderdaad wat er wordt gevraagd én wat ik vervolgens doe ... ik druk op Enter, Space, diverse letters etc, ik krijg hierna geen installatiescherm zoals ik wel hoor te krijgen meen ik. In plaats hiervan wordt mijn (brakke) huidige XP opgestart vanaf mijn HD.

Mijn cdrom drive is overigens in orde en functioneerd prima in XP.

@ The__Virus; Ik zal morgen even de bootsequence aanpassen en HD/Floppy ed er uit gooien met uitzondering van Cdrom.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als je een toetsenbord hebt wat via een usb connector verbonden is kan het zijn dat je in de bios usb legacy support niet aan hebt staan.
Het makkelijkste is een PS2 toetsenbord een keer aansluiten en hier op rammen tijdens de start.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb je een USB toetsenbord?

Probeer es in je BIOS te spelen met "USB legacy devices enabled" o.i.d.

*edit: motormuisje was me voor :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rainmaker op 18-09-2006 22:05 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom .. USB toetsenbord was inderdaad het probleem.

Dank voor de input !
Pagina: 1