DVD speler die ook xvid doet met DTS

Pagina: 1
Acties:

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik ben op zoek naar een DVD speler die ook xvid afspeelt (met srt bestanden) en die ik optisch kan aansluiten op de logitech Z5500. Als een xvid DTS bevat wil ik wel dat deze ook correct wordt afgespeeld.

Bestaan zo'n spelers? Of is dit een domme vraag en kunnen ze dit tegenwoordig bijna allemaal? Welke raden jullie aan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, ik heb nog nooit van m'n leven een xvid gezien met DTS geluid. Dat is ook wel heel erg het paard voor de wagen spannen... DTS heeft als bitrate grofweg 1,5mbps of 0,75mbps (half bitrate), een Divx/Xvid film heeft gemiddeld een bitrate van tussen de 0,8 en 1,5mbps. Met DTS zou je je informatie ineens verdubbelen 8)7.

Ze kunnen allemaal wel divx met ac3 enzo aan.l DTS vast ook wel, maar het lijkt me een totaal nutteloze ruimteverspilling.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

helemaal met hierboven. Een jaar of twee terug toen het nog leuk was om dvd op xvid om te zetten (branders en media waren toen nog erg duur) heb ik ook tientallen films gedaan. Het is technisch mogelijk om een xvid met dts te maken maar dat heeft inderdaad geen nut. Ik nam zelf altijd het originele ac3 spoor en daardoor krijg je al een xvid van 2 x 714 mb. Neem je de dts track krijg je een bestand van een paar honderd mb meer.

Waarom nog xvid trouwens ? sinds elke dvd gewoon van usenet is af te halen in 20 minuten staat mijn kiss dp 500 in de kast

• rept
JvS schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:20:
Nou, ik heb nog nooit van m'n leven een xvid gezien met DTS geluid. Dat is ook wel heel erg het paard voor de wagen spannen... DTS heeft als bitrate grofweg 1,5mbps of 0,75mbps (half bitrate), een Divx/Xvid film heeft gemiddeld een bitrate van tussen de 0,8 en 1,5mbps. Met DTS zou je je informatie ineens verdubbelen 8)7.

Ze kunnen allemaal wel divx met ac3 enzo aan.l DTS vast ook wel, maar het lijkt me een totaal nutteloze ruimteverspilling.
Ok bedankt! Dan houd ik het best op xvid met AC3.

• Sv3n
  • Laatst online: 22-02 13:50
JvS schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:20:

Ze zijn er wel hoor (Bitrate klopt niet):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/dtsxvid.JPG

Last.fm
Films!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 07:22

EraZor

Don't mention the war

Overigens: vrijwel elke dvd speler heeft een optische of coaxiale aansluiting, dus echt moeilijk zijn ze niet te vinden lijkt me. gewoon eentje nemen die xvid ondersteunt en klaar ben je.

• rept
EraZor schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:31:
Overigens: vrijwel elke dvd speler heeft een optische of coaxiale aansluiting, dus echt moeilijk zijn ze niet te vinden lijkt me. gewoon eentje nemen die xvid ondersteunt en klaar ben je.
Het is uiteindelijk de Peekton PK6006 met HDMI geworden. Deze heeft een goede chipset die geen haperingen zou veroorzaken bij decoderen. Verder ondersteunt hij ineens ook nero digital. Hier heb ik ook nog meer informatie gevonden: http://forum.surdvd.com/viewtopic.php?t=29726

Bedankt voor alle replies!
Pagina: 1