Toon posts:

Brakke Radeon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje doet mijn pc erg vreemd. Een week geleden kreeg ik in het spel Rome: Total War artifacts (in ieder geval van die kutstrepen). Ik sluit het spel en heropen het weer, geen strepen meer en ik ga lekker met de wereld veroveren.
Tot ik de volgende keer het spel weer opstart en hij afslaat met de melding van een corrupte file (had te maken met beeld). Opnieuw installeren deed hij niet want mijn cd's waren brak dus heb ik via het netwerk van beneden naar boven, mijn pc, gekopieerd.
Gisteren sloeg hij weer af vanwege een bug (dat kan er, zitten er veel in) maar toen starte helemaal niets meer op! Windows media player sloeg af vanwege een foutmelding en hetzelfde gebeurde bij alle programma's.
En nu net speelde ik weer Rome Total War en ineens krijg ik een blauw scherm en start hij opnieuw op.

Zou dit aan een brakke kaart liggen, misschien een nieuwe koeler?

Of heb ik een virus

Beide misschien?

specs:
Amd 3200
Ati radeon 9600 pro van saphire
1.5 GB ram
maxtor schijf (die is ook niet helemaal oke, ik had veel problemen bij een nieuwe install van windows)

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Weet niet hoe je koeling in je kast is, anders moet je hem eens met open kast proberen.

Ik had zelf het probleem met catalyst 6.6 en 6.7 dat ik roden sneeuw in mijn beeld had. Dit was ik met 6.8 weer kwijt.

Ik heb een 9800pro gemod naar een xt overigens.

There is no knowledge, that is not Power!

Verwijderd

Topicstarter
djcasl schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:09:
Weet niet hoe je koeling in je kast is, anders moet je hem eens met open kast proberen.

Ik had zelf het probleem met catalyst 6.6 en 6.7 dat ik roden sneeuw in mijn beeld had. Dit was ik met 6.8 weer kwijt.

Ik heb een 9800pro gemod naar een xt overigens.
Die drivers sta ik ook niet voor in wat dat loopt ook niet helemaal soepel (ik kan COD niet spelen vanwege een opengl probleem) maar mijn case zit opzich wel knor, 3 fans + 1 cpu koeler. Dat is toch wel voldoende?

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Ik gebruik zelf altijd drivers van Ati zelf nooit die van CD, meestal omdat dat toch oude drivers zijn. En Ati die dingen niet voor niets update.

Je koeling lijkt mij inderdaad wel goed met 3 Fans. Mits je een goede circulatie hebt, ik heb zelf ook een tijd koelingsproblemen gehad, kwam bij mij doordat ik niet genoeg verse lucht aanzoog. Wegblazen was geen probleem alleen kwam er geen koele lucht binnen.

Maar als je circulatie goed is, laatste drivers van Ati proberen als je dat niet al een keer gedaan had.
Eventueel zou je de stock cooling van de kaart kunnen vervangen door een Zalman koeler of iets dergelijks. Weet niet of je een tooltje hebt die je temp van je VGA checkt. Dan kun je eens kijken wat er gebeurt als je een half uurtje RTW heb open staan.

There is no knowledge, that is not Power!

Verwijderd

Topicstarter
Wreed, dank je wel voor je post daar heb ik wat aan. Ik heb nu speedfan aanstaan maar wat is je temp van je VGA? ik heb nu deze:
temp 1: 52C (cpu?)
temp 2: 38C
temp 3: -1C (-.-)
HD0: 43C
Zitten er hier gekke dingen bij voor mijn specs?
Ati driver 6.8 heb ik geïnstalleerd, al ver voor deze problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:22:
Wreed, dank je wel voor je post daar heb ik wat aan. Ik heb nu speedfan aanstaan maar wat is je temp van je VGA? ik heb nu deze:
temp 1: 52C (cpu?)
temp 2: 38C
temp 3: -1C (-.-)
HD0: 43C
Zitten er hier gekke dingen bij voor mijn specs?
Ati driver 6.8 heb ik geïnstalleerd, al ver voor deze problemen.
Dat is toch wel aan de hoge kant :o
Ter vergelijking: mijn maxtor 80 gig s-ata is 28 graden :+

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:05
SpeedFan laat ze niet volgens mij.
Probeer ATiTool.
kun je ook gelijk kijken of je artifacts heb.

[ Voor 22% gewijzigd door NS_5 op 18-09-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goede tips, alleen heb ik opgezocht en mijn kaart heeft geen temperatuur senors (heel fijn Ati) maar ik wil wel graag zien of ik artifacts heb maar hoe? Ati tool is geïnstalleerd

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga jij dan eens heel snel zelf op zoek. ATiTool zelf kan dat al namelijk en anders kun je zo even een willekeurig leuk 3D Appje draaien.
Een beetje moeite doen verlangen we wel van je hier !

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 18-09-2006 19:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hm artifacts heb ik net getest en daar kwam niets uit. Verder speelde ik Rtw net nog een keer met open kast. Na een half uurtje sprong hij er weer uit en kreeg ik weer een blauw scherm maar nu stond er iets (vorige was leeg), wat kon ik niet lezen want hij starte weer opnieuw op. Dit klinkt toch als een warmte probleem? Maar daarnet heb ik mijn pc uitgezet (nadat hij een tijd idle heeft gestaan) en toen voelde ik aan mijn VGA, die was niet bijzonder warm. Mijn cpublok was echter heel erg warm, en dat lijkt me ook niet echt bijzonder goed

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:27:
[...]

Dat is toch wel aan de hoge kant :o
Ter vergelijking: mijn maxtor 80 gig s-ata is 28 graden :+
offtopic:
Das pimp :+ , mijn HDD's zijn gemiddeld rond de 50/60 graden idle (vlak boven elkaar) en het draait al 2 jaar zo dus wat is er mis mee :P? Smart gegevens zijn ook in orde. :>

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 18-09-2006 21:20 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1