[netwerkomgeving] Linksys router blokkeert best. delen?!

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met het volgende probleem, misschien dat iemand van jullie me kan helpen of hetzelfde meegemaakt heeft.
Voordat ik mijn huidige router had geinstalleerd, een Linksys wrt300n, had ik een SMC 2804wbr welke het internet deelde zowel een netwerkomgeving bood waardoor ik bestanden en printers onderling kon delen.

Sinds ik, met moeite, de Linksys aan de praat heb gekregen en internet nu overal goed functioneert kan ik echter met geen enkele pc (bedraad/wlan) op 'mijn netwerklocaties -> zoeken naar computers in werkgroep' komen. De computer geeft hoogstens een afkeurende toon of zegt dat het netwerk (microsoft windows netwerk) niet aanwezig of gestart is :'(.

Ik weet zeker dat de bestandsdeling goed is afgesteld (dit werkte namelijk ook met de smc al), ik heb windows firewall niet aanstaan op het netwerk, ik heb in het linksys menu AP isolation niet aanstaan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

\\pcnaam geprobeerd?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Dan komt er weer te staan: "het netwerk is niet aanwezig of gestart" U heeft mogelijk niet de juiste machtiging blablabla...

Als ik een crapnaam intypt geeft ie wel een andere melding; namelijk dat deze niet gevonden kan worden.

Heb met de linksyshelpdesk gebeld en deze zeggen dat het een windowsprobleem is. Lijkt me raar aangezien het eerder wel werkte en nu plots niet meer (op alle pc's tegelijk nog wel). 8)7

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Ik heb het uiteindelijk toch uit kunnen vinden... :P

Het lag aan geactiveerde UPnP-apparaten weergegeven in het netwerk. Dus voor iemand die hetzelfde probleem heeft, deze optie NIET inschakelen B).

Deze oplossing werd overigens niet mogelijk gemaakt door de Microsoft Windows klantenservice, welke alleen service mag geven op niet OEM-producten :r (heb je iets legaal, gaan ze nog zeuren :N)