[Windows XP]Pc boot niet verder na BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Beste tweakers, hier mijn probleem.

Mijn videokaart was stuk gegaan (x600pro), heb dus een nieuwe besteld samen met niewe voeding. Toen de kapotte x600 in het systeem zat, gaf hij met booten piepjes, geen beeld, of kwam niet verder dan bios. Vandaag Nieuwe kaart (7900GS) binne gekregen, samen met mijn OCZ 450W voeding. Alles netjes in de kast gedaan. Pc aan, en krijg beeld (yes denk ik). Balkje loopt vol, waarna hij na het windows boot scherm moet gaan (logo met laad balkje) Probleem is echter dat dit niet gebeurd, ik kan ook niet in veilige modus komen |:( . Omdat windows niet boot verdenk ik dus de HD. Is het slim om een recovery uit te voeren? Heb een Fujitsu-Siemens Product Recovery CD-ROM -Windows XP Home Edition - SP1a. Ik wil graag weer op mijn game-pc kunnen..Gamen :P
Advies en Hulp gevraagd!

Verwijderd

Zelf kan ik je benederatie over de hdd niet helemaal volgen.
Je heb problemen met een VGA, deze vervang je ... nu boot de pc niet meer.
Zelf zou ik eerst proberen een ander simpel goodkoop kaartje uit te proberen.
Probeer ook eens al je andere kaarten behalve de VGA uit je pc te halen.

Mocht je de toch nog hdd verdenken kan je altijd nog een test downloaden. Iedere hardeschijffabrikant heeft tegenwoordig zijn eigen tools.

• Samjung
Nee, toen de dode kaart in het systeem zat laadde hij ok niet verder dan de BIOS

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Tsja je huidige videodrivers zijn van ati, je nieuwe videokaart is een nvidia. Dat gaat dus niet werken. Je zult in veilige modus moeten opstarten om de oude videodrivers te verweideren.

Als dat niet lukt zul je of een nieuwe windows install moeten uitvoeren. Ik ben bang dat de recovery cd je niet gaat helpen.

Do as I say, don't do as I do.

• Samjung
Als ik windows re-install (dus niet Zero fill of maxblasten) gaat de data zoals word documenten dan verloren?

Edit: ben nu met DFT aan het testen of er fouten voorkomen bij de HDD.

Edit2: Lekker dan : Problem Detected on a non Hitachi disk drive, Please cintavt your HDD supplier for additional support
Disposition code = 0x72

[ Voor 54% gewijzigd door Samjung op 18-09-2006 20:27 ]