PDF maken vanuit Word, Excel, AutoCAD...

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44
Ben al een paar uur aan het zoeken op het net maar kan eigenlijk geen antwoord vinden.

Wat ik wil is ongeveer het volgende...
Ik open een .doc bestand in Word. Dit bestand is uiteraard al ergens opgeslagen met een bepaalde bestandsnaam.
Nu wil ik een knop aan Word toevoegen waarmee het bestand in dezelfde directory met dezelfde bestandsnaam wordt opgeslagen, maar dan als PDF bestand.
(Of wat ook kan is dat bij het afsluiten van het bestand er een pop-up komt of het op de bovenstaande manier opgeslagen moet worden als PDF of niet.)

Hetzelfde moet ook mogelijk zijn in bijvoorbeeld Excel en AutoCAD.
Maar ik wil dus dat er verder geen enkele input van de gebruiker nodig is.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Misschien zal ik iets in VB.Net moeten maken, maar welk programma kan ik het beste aanroepen voor het converteren en opslaan? Ghostscript, Adobe Distiller o.i.d. of kan ik beter gebruik maken van een virtuele printer zoals FreePDFXP of qvPDF ?
En hoe doe je zoiets?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik gebruik hier pdf995 voor. hierdoor krijg je een extra printer. als je hiernaar afdrukt krijg kun je kiezen waar je het bestand als pdf op wilt slaan. Het programma is freeware met reclame en betaald zonder reclame. of het ook onder autocat werkt weet ik niet....

I do what I like and I like what I do

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39

drice

Loading...

pdfcreator is zonder reclame

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58

bonetone

2B Silver Sonic

Als Adobe Acrobat koopt krijg je automatisch een werkbalk in Word waarmee dat kan.
Voor de andere programma's weet ik niet of dat zo is....
Kost wat maar dan heb je ook wat ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

appelkoek schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:24:
Ik gebruik hier pdf995 voor. hierdoor krijg je een extra printer. als je hiernaar afdrukt krijg kun je kiezen waar je het bestand als pdf op wilt slaan. Het programma is freeware met reclame en betaald zonder reclame. of het ook onder autocat werkt weet ik niet....
Ja, dat werkt ook onder AutoCAD, alleen weet ik niet welke papierformaten allemaal worden ondersteund. AutoCAD tekeningen zullen vast niet altijd op A4tjes worden geprint. Dat is dus misschien nog iets om rekening mee te houden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
Als je de papierformaten netjes definieert in Adobe (Distiller) werkt dat ook voor andere papier formaten perfect in AutoCad.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 18-09-2006 16:40 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gewoon pdfcreator gebruiken. Dat is gratis, werkt prima en je kan er alle papierformaten mee printen die je wilt. Ik gebruik het zelf om Cad-bestanden naar PDF te converteren voor mensen die geen cad-reader willen gebruiken.

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator

Bloed, zweet & koffie

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit heeft niets met programmeren te maken dus gaat dit topic van [PRG] naar [OFF]
Mocht je het toch zelf willen programmeren dan mag je gerust (weer) een topic in PRG openen, maar dan zie ik wel graag wat concretere vragen als "hoe moet dat in VB.Net" ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• FlowDesign
Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een gratis oplossing ;-)
Of is Adobe Distiller ook gratis?

Ow en bovendien wil ik het dus eigenlijk zonder verdere input van de gebruiker uit laten voeren he.
Dus met 1 keer klikken PDF opslaan in dezelfde map als het geopende bestand en met dezelfde naam.

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
CutePDF is wel goed

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
Dat moet toch wel mogelijk zijn in een VBA macrotje in Word denk ik.
Als een document gesloten (of gesaved) wordt, print je het gewoon naar de PDF printer. Dit kan Adobe, PDFCreator, whatever zijn.
Neem gewoon een keer een macro op van een printopdracht naar zo'n PDF converter, dan ben je al een heel eind op de goede weg lijkt me.

• FlowDesign
Sleepie schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:50:
Dat moet toch wel mogelijk zijn in een VBA macrotje in Word denk ik.
Als een document gesloten (of gesaved) wordt, print je het gewoon naar de PDF printer. Dit kan Adobe, PDFCreator, whatever zijn.
Neem gewoon een keer een macro op van een printopdracht naar zo'n PDF converter, dan ben je al een heel eind op de goede weg lijkt me.
Ben benieuwd of dat werkt, maar lijkt me zeker de moeite waard om uit te proberen :)

Hehe, eindelijk een reply van iemand die wel doorheeft dat ik niet alleen maar op zoek ben naar een PDF-conversie tooltje ;)

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik primopdf. (www.primopdf.com)
Die is ook gratis , en ongeveer 9MB groot.
Als je print krijg je een pop-up dialoog waarin je even de directory moet aangeven.

Ik gebruik deze zelf ook in combi met macro's om zo orderformulier te exporteren.
Vind ik zelf erg fijn werken

www.degroot-it.nl

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Test je nieuwe programma trouwens wel goed, wij hebben enkele alternatieve pdf creators getest (aangezien Adobe best duur is) maar daar werden links (naar webadres of mail) niet altijd goed mee verwerkt. Let dus even op zulke zaken ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• FlowDesign
sh4d0wman schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:52:
Test je nieuwe programma trouwens wel goed, wij hebben enkele alternatieve pdf creators getest (aangezien Adobe best duur is) maar daar werden links (naar webadres of mail) niet altijd goed mee verwerkt. Let dus even op zulke zaken ;)
Dat wordt namelijk pas ondersteund vanaf versie 8 van Ghostscript ;)

Pagina: 1