[XP] Backuppen op externe schijf wanneer aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54
Ik wil graag voor me moeder een zeer gebruiksvriendelijke manier vinden om al haar werk te backuppen.

Nu is het zo dat al haar werk: foto's, documenten, bestanden etc etc op haar laptop staan. Nu wil ik deze backuppen zodat als er iets met haar laptop(hardeschijf) gebeurdt dat ze die bestanden nog heeft.

Nu is mijn moeder geen ster in computers dus als het backuppen gedaan kan worden zonder dat zij ook maar iets hoeft te doen zou dit fantastisch zijn.

Ik zat er zelf aan te denken alles te backuppen op een externe schijf. Het is dan de bedoeling dat zodra de schijf aangesloten is alles gebackupt wordt. En hij alles op de achtergrond blijft backuppen totdat de schijf ontkoppelt wordt.

Nu ben ik dus op zoek naar een programma dat dit kan. Liefst ook nog een programma dat ervoor zorgt dat je perongeluk gedelete files terug kan krijgen.

Nu heb ik een hoop gezocht maar ik zie door het bomen het bos niet meer en daar komt nog eens bij dat ik het eigenlijk freeware moet zijn.

hd: 40 gig (waarvan 20 gebruikt)
backup hd: 80 gig

In het kort backup programma dat:
- Backupt als de externe hardeschijf wordt aangesloten.
- Op de achtergrond alles backupt als de externe schijf is aangesloten.
- Bestanden die gedelete zijn terug kan halen.
- Liefst freeware is

...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik weet niet of je die ext. HDD al hebt liggen maar in het geval van dat je die nog moet kopen is misschien die Maxtor OneTouch lijn wat voor je? Ik heb zelf zo'n ding maar ik gebruik die knop nooit, ik gebruik hem ook niet op Windows overigens maar ik kan me wel voorstellen dat het misschien wat voor je zou zijn.

klik en kijk even :)

edit: je zou ook naar shadow copy kunnen kijken, zit gewoon in windows. Verplaats het shadow copy volume dan gewoon naar die ext hdd.. maar dan moet ie wel altijd aangesloten blijven :)

[ Voor 14% gewijzigd door DeMoN op 19-09-2006 11:50 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54
Ik heb deze schijf al voor haar liggen: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=A7UW02

Het probleem is alleen dat mijn moeder haar laptop veel onderweg gebruikt. Dus ik denk niet dat shadow copy handig gaat zijn.

...

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 00:29
offtopic:
Veel "nu" in de startpost, leest niet fijn vind ik :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Misschien hebben deze jongens iets voor je. Gebruik de gratis versie van syncback al een lange tijd en ben er erg tevreden over, erg veel opties. Misschien dat het met een beetje geven en nemen (je moeder leren een profiel te draaien voordat ze de laptop dichtdoet voor de nacht, syncback mooi instellen en z'n geweldige werk laten doen) lukt?

Het programma heeft mij nog nooit in de steek gelaten! Ik weet dus alleen niet of het aan je eerste voorwaarde kan voldoen, de overige zijn geen probleem!

[ Voor 9% gewijzigd door HydroDiOxide op 19-09-2006 23:28 ]

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Pagina: 1