S-Video Y-splitter

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Ik ben op zoek naar een s-video y-splitter (naar 2x tulp/rca/cinch) maar kan vooralsnog weinig vinden.
Weet iemand toevallig de officiele benaming van zo'n kabel en/of waar ik ze kan vinden?
(bij voorkeur in Utrecht, of online)

Het gaat om een male s-video naar twee male of female tulpjes.

EDIT:
Mind you dat het niet om s-video met 2 audio tulpjes (rood en wit) gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Zero op 18-09-2006 16:07 ]

• Shadow_Zero
Ah, eindelijk wat gevonden:
http://www.impactacoustic...sp?cat%5Fid=707&sku=40022

Alleen hoef ik niet zo'n dure ;)
Nog duidelijker is het misschien ook als ik zeg dat die tulpjes de scheiding van de luminance en chrominance van de s-video zijn :)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 07:22

EraZor

Don't mention the war

hebben ze bij www.allekabels.nl of bij www.electronica-online.nl niks?

Verwijderd

Hier hebben ze 1x s-video naar 2x rca van 1.5 mtr.

http://www.kabelsenco.nl/shop/index.php?cPath=24_29_320

• Shadow_Zero
Bij www.allekabels.nl en www.electronica-online.nl had ik niks kunnen vinden.
Die van www.kabelsenco.nl lijkt inderdaad op de goede, alleen wat verwarrend dat ze wit en rood zijn, dan denk je gauw dat het voor audio is.
Ik zal het eens uitprinten en wat elektronica shops langsgaan, maar ik ben bang dat het (hier) een kansloze missie wordt :/

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Zelf maken is misschien ook een optie?
Vrij eenvoudig te doen door een bestaande S-Video kabel te nemen (knippen) en hieraan de juiste tulp/cinch plugjes te solderen...

S-Video pinout

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
The_Doman schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:12:
Zelf maken is misschien ook een optie?
Vrij eenvoudig te doen door een bestaande S-Video kabel te nemen (knippen) en hieraan de juiste tulp/cinch plugjes te solderen...

S-Video pinout
S-Video != composite. Composite is GND + Video, S-video = chromiance + lumiance.

De hierboven gelinkte kabel van kabelsenco is niets anders dan 2 tulpjes uit: Chromiance en lumiance. Geen normaal composite signaal dus (het bekende gele plugje)

Om S-video naar een composite signaal om te vormen zul je de beide signalen moeten mengen met een condensator van 470pF ( http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html )

Om het over 2 schermen te splitten kun je in principe de zooi parallel zetten. Je verliest echter wel aan contrast (impedantieproblemen). Een simpele electronische splitter (met versterking) functioneerd beter, en levert netjes een normaal composite signaal op alle uitgangen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
DJSmiley schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:35:
[...]
S-Video != composite. Composite is GND + Video, S-video = chromiance + lumiance.

Om S-video naar een composite signaal om te vormen zul je de beide signalen moeten mengen met een condensator van 470pF ( http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html )
Hij wil toch ook niet naar composite??
Gewoon naar 2 tulpjes met op de ene luminantie en op de anderee chrominantie.
Deze aansluitingen voor S-Video werden vroeger ook gebruikt op de bekende PAL Amiga/Philips monitors.. 8)
Ik heb er zelfs nog een in gebruik hier.. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
The_Doman schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:48:
[...]

Hij wil toch ook niet naar composite??
Gewoon naar 2 tulpjes met op de ene luminantie en op de anderee chrominantie.
Deze aansluitingen voor S-Video werden vroeger ook gebruikt op de bekende PAL Amiga/Philips monitors.. 8)
Ik heb er zelfs nog een in gebruik hier.. :)
Mjah, nu ik het nog eens lees zegt ie nergens dat ie 2x composite wil... In dat geval heb je natuurlijk gelijk ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, ik had ze inderdaad al zelf in elkaar gesoldeerd... Tis met dit soort bijzondere kabels altijd maar afwachten of je de goeie te pakken krijgt...

• Shadow_Zero
Ik heb geen soldeerbout en daar ik mezelf ook weinig soldeerskills toebedicht plus het feit dat ik al weinig tijd heb wil ik het gewoon simpel (en lui) aanschaffen ;)
Maar inderdaad, dit lijkt een kabeltje dat goed zoekwerk benodigt, hoewel we al 1 internetshop hebben die hem heeft :)
Pagina: 1