Toon posts:

laptop kan geen draadloos netwerk vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 4.307 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik ben nieuw op forum... tenminste als actief iemand... dit is 2e berichtje wat ik post :P heb tot nu toe wel veel te veel gelezen :P geweldig hoeveel info er is.

maar goed... mijn prob... ik heb een een nieuwe router gekocht... voor draadloos internet. een sitecom(jaja hoor jullie al grinniken) mimo xr wl 153 geloof ik. heb tegelijk een pci kaart gekocht voor in de pc... nu werkt dat allemaal perfect... 1 pc via draadje... 1 pc via wireless... maar nu komt het... de 3e... mijn laptop heeft een ingebouwde wireless kaartje... intel 3495... volgens "hardware beheer" werkt die zoals die zou moeten werken. echter die tool van intel die kan het netwerk niet vinden... geen enkele overigens terwijl er buiten mijn eigen netwerk.. die van die ene draadloze pc... er iig nog 3 in de buurt moeten zijn. laptop zegt dus: kan geen draadloze netwerken vinden... oid.
ledje van wifi brand gewoon... "radio" staat aan... instellingen staan zover ik weet goed ingesteld... ik snap der alleen geen donder van dat ie geen enkel netwerk vindt.
iemand tips/ideen???

verder miss handig om te weten dat ik uberhaupt nog nooit een netwerk gevonden heb... laptop tenminste...hij blijft gewoon die melding geven ook als ik bij een hotspot sta.

alvast bedankt voor eventuele reacties...

cheers all :D

Verwijderd

Gebruik je de meegeleverde tool van het Wirelesskaartje ?
Of gebruik je Wireless Zero Config van Windows XP ? (ervanuitgaande dat je XP draait).

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nieuwste drivers al geprobeerd?
Die van intel.com dus

En anders als eens teruggegaan met je laptop naar de winkel?
Misschien is het (net als met bepaalde medion laptops) een bekend probleem zoals een medestudent dat ook had.
Die heeft er nu een PCMCIA kaartje van cisco in (schooleigendom, maar dat terzijde)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

thx voor de reacties... ik heb beide tools geprobeerd... van intel en die van windows... ook de laatste drivers... kaartje er in en er uit gehad etc etc etc...

wat ik vandaag ontdekte is dat als ik de router en de laptop echt naast elkaar zet dat ie em dan wel pakt... 1 heel streepje verbinding :P beweeg je de laptop meer dan 30/40 cm er vandaan dan verliest ie die verbinding weer... niet goed lijkt me... is vast niet de bedoeling van wlan dat je naast de router blijft zitten met laptop... ;)

naar winkel?? laptop is een dell... :P heb vandaag paar uur met ze aan telefoon gezeten zonder resultaat... ze bellen me morgen weer terug om verder te puzzelen :|

iemand nog suggesties??

cheers all :D

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10
Welke laptop is het precies? (Typenummer e.d.)

Als je de meegeleverde tool van intel gebruikt kun je de zend-sterkte instellen, misschien staat die heel zwak.

Hier dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7fd67b525dbad584a41d469e46792347/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door SysRq op 20-09-2006 11:05 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost... nieuw wireless kaartje erin... monteur heeft em net geinstalleerd en het werkt weer naar behoren.... ten minste het netwerk vinden.... nu nog volgende prob oplossen.... geen ip adres :P ach zo blijf je bezig....

cheers all:D

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vaak hebben laptops met ingebouwde WiFi kaarten een mogelijkheid om de antenne uit te zetten. Dit schakelt niet de adapter uit, maar zorgt er wel voor dat de batterij wat langer meegaat.

Als ik jouw verhaal hoor, stond de antenne gewoon uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.