Ik heb een groot project bijna afgemaakt, 300+ pagina's met tig styles voor van alles en nog wat. Ziet er allemaal ok uit. Telefoontje van de klant: "..., maar die ene knop moet er helemaal browser-standaard uitzien zonder styles en effecten." Klant=koning. Terwijl alle 163 knoppen een style hebben (bv. input { backgroud-none; }input.bla { border: 1 solid #fff; } ) en dat erft natuurlijk van elkaar. Hoe krijg ik het voor elkaar al deze styles weer te disablen voor 1 element(zonder javascript)?! Ee nieuwe class of id aanmaken en op auto zetten helpt (natuurlijk) niet.
loat moaaar:
code:
1
| <button type="submit" id="test">test</button> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /* Mozilla */
div > button#test{
font-size: 1.0em;
line-height: 1.4em;
}
/* IE */
* html button#test{
background: transparent url(darkblue.gif) no-repeat 0 0.4em;
margin: 0;
padding-left: 1.6em ;
cursor: pointer;
border: 0 !important;
float: right;
} |
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 15:39 ]
Komt er dus op neer dat je het ene element met id test opnieuw de style van deze twee browsers opnieuw set
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
nee, in plaats van een input element heeft hij nu een button element gebruikt; je weet wel: dat ding dat buggy is in IE (als je er ook een value aan wilt hangen).
Ik hoop voor TS dat dit ook nog een beetje goed eruit ziet in IE7 waar de * html hack niet meer werkt
Ik hoop voor TS dat dit ook nog een beetje goed eruit ziet in IE7 waar de * html hack niet meer werkt
Intentionally left blank
Hmmm, m'n opmerking was een beetje sarcastisch... 
Ik doelde dus op het feit dat hij die ene input ook gewoon opnieuw kon stylen
Daarnaast zou het wel een aardige optie zijn om een element helemaal van alle style te kunnen ontdoen
Daarnaast zou het wel een aardige optie zijn om een element helemaal van alle style te kunnen ontdoen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat was dus ook mijn vraag. Doe het maar.... het is mij niet gelukt de absolute default look&feel van een submit knop terug te krijgen nadat er al styles waren gezet voor de standaard input.BtM909 schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:18:
Eigenlijk geldt hier hetzelfde als voor deze hype:
probeer gewoon zo veel mogelijk het wijzigen van default styles op dit level te vermijden; pas styles zo specifiek mogelijk toe dmv classes en andere selectors.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| * { margin: 0; padding: 0; } |
probeer gewoon zo veel mogelijk het wijzigen van default styles op dit level te vermijden; pas styles zo specifiek mogelijk toe dmv classes en andere selectors.
Intentionally left blank
Pagina: 1