Toon posts:

Styles voor 1 element disablen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot project bijna afgemaakt, 300+ pagina's met tig styles voor van alles en nog wat. Ziet er allemaal ok uit. Telefoontje van de klant: "..., maar die ene knop moet er helemaal browser-standaard uitzien zonder styles en effecten." Klant=koning. Terwijl alle 163 knoppen een style hebben (bv. input { backgroud-none; }input.bla { border: 1 solid #fff; } ) en dat erft natuurlijk van elkaar. Hoe krijg ik het voor elkaar al deze styles weer te disablen voor 1 element(zonder javascript)?! Ee nieuwe class of id aanmaken en op auto zetten helpt (natuurlijk) niet.

Verwijderd

Topicstarter
loat moaaar:

code:
1
<button type="submit" id="test">test</button>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/* Mozilla */
div > button#test{
    font-size: 1.0em;
    line-height: 1.4em;
}

/* IE */
* html button#test{
    background: transparent url(darkblue.gif) no-repeat 0 0.4em;
    margin: 0;
    padding-left: 1.6em ;
    cursor: pointer;
    border: 0 !important;
    float: right;
}

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 15:39 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Komt er dus op neer dat je het ene element met id test opnieuw de style van deze twee browsers opnieuw set ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nee, in plaats van een input element heeft hij nu een button element gebruikt; je weet wel: dat ding dat buggy is in IE (als je er ook een value aan wilt hangen).
Ik hoop voor TS dat dit ook nog een beetje goed eruit ziet in IE7 waar de * html hack niet meer werkt ;)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hmmm, m'n opmerking was een beetje sarcastisch... :P

Ik doelde dus op het feit dat hij die ene input ook gewoon opnieuw kon stylen :P

Daarnaast zou het wel een aardige optie zijn om een element helemaal van alle style te kunnen ontdoen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:18:

Ik doelde dus op het feit dat hij die ene input ook gewoon opnieuw kon stylen :P
Dat was dus ook mijn vraag. Doe het maar.... het is mij niet gelukt de absolute default look&feel van een submit knop terug te krijgen nadat er al styles waren gezet voor de standaard input.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Eigenlijk geldt hier hetzelfde als voor deze hype:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
* {
  margin: 0;
  padding: 0;
}

probeer gewoon zo veel mogelijk het wijzigen van default styles op dit level te vermijden; pas styles zo specifiek mogelijk toe dmv classes en andere selectors.

Intentionally left blank

Pagina: 1