Corrupte files op seagate barracuda 7200.7 120Gb

Pagina: 1
Acties:

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:14
Hallo,

Voor een kennis heb ik een computer geassembleerd.
Alles geïnstalleerd, (Win XP, drivers van onderdelen, McAfee virusscan en firewall).

Nou wilde ik de nieuwste drivers van de Asus site downloaden en installeren. Dus die heb ik gedownload naar een map genaamd 'Rommelbak' op de C schijf.
Maar als ik de drivers wil uitpakken (.zip bestanden) geeft WinRAR aan dat het corrupte bestanden zijn (CRC error).
Nu is het gekke, als ik de zip bestandjes op sla op het bureaublad geeft hij deze errors niet en kan ik de drivers wel installeren.

Hier m'n configuratie:
  • Asus T2-AE1 barebone
  • AMD Sempron 64 3000+ 1.8 Ghz
  • Seagate Barracuda 7200.7 Plus met NCQ, 120 Gb
  • Corsair Valueselect 2 x 512 Mb PC3200, 400 MHz.
  • Windows XP Home Edition (windows firewall uit, McAfee firewall aan)
Wat ik al geprobeert heb:
  • De hardeschijf getest (www.seagate.com), géén fouten gevonden.
  • BIOS update naar versie R2.00 0501.
  • Nieuwste versie van WinRAR.
  • Schijf via Windows gecontroleerd op fouten, ook niks gevonden.
  • Search van GoT, Google en de Asus support site gebruikt.
Wie heeft de oplossing?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Je hebt je temp directory al eens leeggegooid met schijfopruiming? Dus alle tijdelijke bestanden daarmee verwijderd?

• jaspernts
Ja, zelfs al meerdere keren, ook heb ik de cookies weggegooid.

• jaspernts
Iemand oplossingen?

Verwijderd

Wellicht voert Windows een legaliteits-check uit en gaat ie random errors genereren bij een negatieve uitkomst.

Verwijderd

Als je sleept tussen bureau en een andere map, (verplaatsen dus) en hij doet het op de ene locatie wel en op de andere niet, dan is het dus een vreemd windows of winrar probleem. Bij verplaatsen wordt alleen de informatie in de directory files veranderd, de file zelf blijft rustig staan. (Tenzij je tussen twee volumes verplaatst). Op dat moment hoef je us niet te twijfelen aan je barracuda.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens een andere (willekeurige) zip-file te downloaden en kijk wat die doet. Misschien gaat er iets qua netwerk (switch, router enz. ?) niet goed. Heb ik ook weleens meegemaakt.

• jaspernts
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:25:
Als je sleept tussen bureau en een andere map, (verplaatsen dus) en hij doet het op de ene locatie wel en op de andere niet, dan is het dus een vreemd windows of winrar probleem. Bij verplaatsen wordt alleen de informatie in de directory files veranderd, de file zelf blijft rustig staan. (Tenzij je tussen twee volumes verplaatst). Op dat moment hoef je us niet te twijfelen aan je barracuda.
Ik heb het zip bestand opnieuw gedownload (dus één keer in een map op de C schijf en één keer op het bureaublad), dan doet het bestandje wat op het bureaublad staat het wel.
Als ik het bestandje kopieer van de C naar het bureablad dan doet hij het ook niet.

Hij doet het ook niet als ik het bestandje rechtstreeks op een USB stick download.
Caponi schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:31:
Probeer eens een andere (willekeurige) zip-file te downloaden en kijk wat die doet. Misschien gaat er iets qua netwerk (switch, router enz. ?) niet goed. Heb ik ook weleens meegemaakt.
Het ene zip bestandje (of exe bestand) doet het wel de andere niet..
En met mn router kan niks mis zijn, want op andere computers lukt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door jaspernts op 20-09-2006 16:33 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
theedoek schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:29:
[...]

Ik heb het zip bestand opnieuw gedownload (dus één keer in een map op de C schijf en één keer op het bureaublad), dan doet het bestandje wat op het bureaublad staat het wel.
Als ik het bestandje kopieer van de C naar het bureablad dan doet hij het ook niet.
Hij doet het overigens wel als ik het bestand op een USB stick download.

[...]

Het ene zip bestandje (of exe bestand) doet het wel de andere niet..
Het kan zjin dat je zip file tijdens het downloaden corrupt geraakt is. Als je hem dus opnieuw download naar je desktop kan het zijn dat hij het wel doet, maar dit is dan niet omdat dit iets met de schijf te maken heeft maar gewoon dat de download nu wel geslaagd is.

• jaspernts
Viper_74 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:33:
[...]

Het kan zjin dat je zip file tijdens het downloaden corrupt geraakt is. Als je hem dus opnieuw download naar je desktop kan het zijn dat hij het wel doet, maar dit is dan niet omdat dit iets met de schijf te maken heeft maar gewoon dat de download nu wel geslaagd is.
Dat is het misschien, maar hoe kan ik het oplossen? Is er dan iets mis met windows (heb ik al een keer opnieuw geïnstalleerd) of met iets anders?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer eens andere LAN drivers of ze de eventuele firewall uit.

Doe eens memtest.

[ Voor 45% gewijzigd door smvs op 20-09-2006 18:49 ]

• jaspernts
smvs schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:47:
Probeer eens andere LAN drivers of ze de eventuele firewall uit.

Doe eens memtest.
Memtest kwamen geen errors uit.
Welke LAN driver zou ik dan kunnen installeren?
Want volgens mij ligt het inderdaad aan de internetverbinding die de computer maakt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik weet niet wat voor chipset het moederbord heeft? In elk geval moet je de drivers downloaden van de site van je chipsetfabrikant, dus bijv. NVidia, VIA of Ati. Die werken over het algemeen het beste.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
theedoek schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:17:
[...]

Welke LAN driver zou ik dan kunnen installeren?
Andere dan je nu geïnstalleerd hebt :P

• jaspernts
Nieuwe LAN driver geïnstalleerd, maar nog steeds geen succes..

Er zit een S-ATA schijf in, ik heb daar niet zoveel ervaring mee. Moet er nog iets ingesteld/geïnstalleerd worden van de schijf of ligt het daar niet aan? Of zijn er instellingen van internet explorer die ik verkeerd heb ingesteld?
Pagina: 1