Toon posts:

probleem met Creative Zen V 1GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een Creative Zen V.
Allemaal heel erg mooi maar hij doet het niet.

De computer geeft telkens wanneer ik de Zen aansluit de melding: snel USB-apparaat is aangesloten op een trage USB-hub. Als ik op de melding klik krijg ik een kader met de aangesloten USB-apparaten.
Hier zie ik de Zen aangeduid als "Onbekend USB-apparaat". Verder herkennen de bijgeleverde Creative programma's de speler ook niet en zeggen dat het niet aangesloten is.

Hoe kan ik dit probleem oplossen, of moet ik nu een snellere USB-hostcontroller kopen?

Alvast bedankt.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Misschien is de Creative Zen alleen compattibel met USB 2.0, kijk even de boekjes door zou ik zeggen.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt me meer dan logisch. Je mobo heeft een usb 1.x controller. Dus kaartje erin met usb 2.0 lijkt me de beste oplossing. had je ook wel hier op GoT of met Google kunnen vinden.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Van de Creative site: USB 1.1/ 2.0 Full Speed

http://www.creative.com/p...y=214&product=15306&nav=1

Dus het heeft niks te maken met 1.1 of 2.0! Probeer je hem toevallig aan te sluiten via een USB poort aan de voorkant van je PC? Probeer dan eens een USB poort aan de achterkant. Klinkt misschien als een stomme oplossing, maar ik heb geheugensticks gehad die het alleen maar deden als ze in een USB poort achter in de pc gedaan werden.

Mijn Bluetooth USB adapter doet het ook niet aan de voorkant, windows vindt wel iets, maar kan hem niet installeren. Zou wel iets met wel of niet voldoende voeding via die poort te maken kunnen hebben ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 18-09-2006 15:39 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

hars73 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:25:
Dus het heeft niks te maken met 1.1 of 2.0! Probeer je hem toevallig aan te sluiten via een USB poort aan de voorkant van je PC? Probeer dan eens een USB poort aan de achterkant. Klinkt misschien als een stomme oplossing, maar ik heb geheugensticks gehad die het alleen maar deden als ze in een USB poort achter in de pc gedaan werden.
Dat zou idd ook goed kunnen, zoiets heb ik ook met mijn externe HDD.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Apparaat wordt opgeladen via USB, maar de desbetreffende poort is te zwak. Wissel zoals hars73 al vermeld van USB poort.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. Ik heb de Zen aangesloten achterin de PC, maar nog krijg ik de foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu aan de praat!:D
Niet via Windows maar via mijn broers Macbook.
Apple dus, wat eigenlijk niet moet kunnen.
Mijn broer vond het programmatje 'XNJB' en het werkt heel simpel.
Creative aansluiten, programma opstarten, even wachten en hij is connected, muziek heenslepen,
nog even wachten... klaar.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom zou een gemiddeld USB apparaat niet met Mac OS kunnen werken volgens jou? Het probleem is dus klaarblijkelijk bij de drivers van je Windowsinstallatie te zoeken, of je hebt een incompatible USB-controller.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
De creative zou niet kunnen werken op een apple omdat er op de productpage staat onder Requirements: Microsoft® Windows® XP (Service Pack 1 or higher)
http://www.creative.com/p...y=214&product=15283&nav=3
dus geen Mac OS lijkt mij

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13

Theo

moederbord

Je zou kunnen probren de Zen op de pc aan te sluiten met het laadstekkertje aangesloetn. Het kan zijn dat de Zen z'n spanning iot de usb haalt als hij aan de pc hangt. En niet iedere usb1 poort vind dat leuk.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
nee, het probleem dat de Zen niet op mijn computer werkte was dat ik niet Servicepack 1 van Windows had. Omdat de Zen dat wel nodig heeft herkent de computer hem ook niet, en krijg je een melding van dat er een onbekend apparaat is aangesloten.
Pagina: 1