Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5,25" Afdekplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 16:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een afdekplaat om een gat in mijn pc dicht te maken. Ik heb namelijk een overleden DVD-speler uit de pc, in de prullebak gemikt. Dit betekent echter wel dat ik nu een gat in de voorkant van mijn computer heb. Een orgineel afdekplaatje heb ik hier niet voor.

Ik ben hiervoor naar twee computerwinkels geweest, maar beide wisten mij alleen te vertellen dat die covers niet los verkocht worden, omdat er tegenwoordig zoveel verschillende soorten van zijn (vreemde reden overigens).

Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken en heb ik gemerkt dat het geen probleem geweest zou zijn wanneer ik een Lian Li case heb... maar die heb ik dus helaas niet. Ik ben op zoek naar een (in mijn ogen) standaard afdekplaat, voor een wat oudere case, met een beige/roomwitte kleur.

Kunnen jullie me hier verder mee helpen?

Verwijderd

Het zal lastig worden om die te vinden. Maar is een nieuwe DVD-speler voor 18,95 bij de Mycom geen optie?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

bonzz.netninja

Niente baffi

het zou natuurlijk schelen als mijn glazen bol zou vertellen wat voor case je uberhaupt dan wel hebt. Anders zul je toch echt zelf ff aan de gang moeten gaan en er desnoods een stukje plastic zelf voor moeten modden

[ Voor 36% gewijzigd door bonzz.netninja op 18-09-2006 14:54 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Ik denk dat je beter een advert kunt plaatsen in http://tweakers.net/aanbod
of anders marktplaats.nl ofzo.
Het forum is hier niet echt voor bedoeld.

Onzin trouwens dat pc winkels die dingen niet mee willen geven, weet dat ik bij Mycom wel eens van dat soort spul mee krijg. Net als zakjes schroefjes, etc. Komen ze in om.

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 20:52

marster81

to be or not to be

Een foto van zo'n afdekplaat (of je case) zou niet verkeerd zijn...

toch wel?

Verwijderd

Probeer de kringloop.
Daar staan meestal wel wat oude cases waar je er voor een paar kwartjes vast wel 1 uit mag halen. (Met een beetje geluk gratis)
Zijn toch standaard maten en passen meestal wel gewoon op bijna elke case.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 14:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je het het beste in het ruiltopic/v&A kunt proberen.

Maar goed, enig idee wat voor case je hebt, heb waarschijnlijk nog wel een sloot van die dingen thuisliggen.

• Noork
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat soort spul niet bij een pc zaak hebben liggen. Ik zou zeggen, ga nog naar een paar andere zaakjes.

• Resistance_NL
Het gaat om de volgende case:

Afbeeldingslocatie: http://norrod.nl/product_images/Standaard/Behuizing_ATX_MIDI.jpg

De ultra-goedkope, bar lelijke Sweex behuizing CX4 midi tower ATX 300W :)

Overigens toendertijd gekocht bij Norrod en nu nog steeds verkrijgbaar bij Norrod. Echter volgens de medewerkers van die winkel kon ik die platen niet los verkrijgen.

edit:
Het forum is hier niet echt voor bedoeld.
Hoezo is het forum hiervoor niet bedoeld?
Kunnen jullie me hier verder mee helpen?
Misschien dat je deze zin verkeerd interpreteerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Resistance_NL op 18-09-2006 15:02 ]

• Noork
  • Niet online
Resistance_NL schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:59:
Echter volgens de medewerkers van die winkel kon ik die platen niet los verkrijgen.
Nooit meer naar die winkel gaan, dat is toch geen service. Dat spul zouden ze gewoon gratis weg moeten geven.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Lijkt me inderdaad dat de NoRRoD echt wel een bak met die frontjes heeft staan.
Maar ik zou idd zoals genoemd bij de kringloop langsgaan, of zelfs bij de vuilstort. Haal daar een verzameling van die dingen weg en er is vast 1 die past.

Verwijderd

Het gaat om de volgende case:

[afbeelding]

De ultra-goedkope, bar lelijke Sweex behuizing CX4 midi tower ATX 300W :)

Overigens toendertijd gekocht bij Norrod en nu nog steeds verkrijgbaar bij Norrod. Echter volgens de medewerkers van die winkel kon ik die platen niet los verkrijgen.
Dat is wel een heel vaak voorkomende kast. Beetje PC-zaak-met-service zou je zo'n ding gewoon meegeven. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, zou ik hiervoor naar PC-tuning in Tilburg zijn gegaan. Daar had ik het waarschijnlijk zo meegekregen. Bij PC-tuning heb ik ooit ook eens geprobeerd om een zakje jumpertjes te kopen. Dat kon niet. Ik kon ze alleen gratis meekrijgen.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01

[...]

Hoezo is het forum hiervoor niet bedoeld?

[...]

Misschien dat je deze zin verkeerd interpreteerd?
Niet helemaal, het forum is voor discussie, en voor vraag en aanbod is er V&A. Ik weet niet wat jij wilt bediscussieren over 'ik zoek frontjes voor de Sweex CX4' maar dat lijkt me nou niet iets met discussiewaarde. Hooguit dat iemand je zou kunnen vertellen dat ie er nog een paar heeft liggen ofzo, en dat kan prima in V&A dus.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Iemand kan toch tips geven of vertellen waar je het wel kan vinden?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Carpento schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal, het forum is voor discussie
Dat is een beetje een beperkte kijk op een forum hoor :) Aan de meeste techvragen (met name bij problemen) valt ook niet veel te discussieren, en toch valt een groot deel van de posts op GoT in die catagorie.

Ik zie in die vraag: Hoe kan ik dit het beste oplossen aangezien die dingen blijkabar niet los verkocht worden? Een aantal opties zijn al genoemd, in de winkel, bij de kringloop etc. Hij vraag helemaal nergens "Welke tweaker heeft nog van die dingen en wil er vanaf?", dat is wat jij er van maakt.

@ TS: Als je weer eens op de gemeentewerf komt voor het een of ander, vaak hebben die een of meer containers met computerzooi, daar vallen er genoeg te vinden, met wat geluk zelfs van zo'nzelfde Sweex :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14
Beekforel schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:08:
Lijkt me inderdaad dat de NoRRoD echt wel een bak met die frontjes heeft staan.
Maar ik zou idd zoals genoemd bij de kringloop langsgaan, of zelfs bij de vuilstort. Haal daar een verzameling van die dingen weg en er is vast 1 die past.
wat is dit nou weer voor onzin. Een bak met van die frontjes. Laat me niet lachen. Ik werk zelf op een assemblage afdeling van een winkel, en ik krijg altijd duidelijk de opdracht, wat een klant betaald heeft hij recht op. Dus laat hij een systeem assembleren met desnoods 5 DVD spelers, hij krijgt alle orginele front bays er gewoon bij.
Nooit meer naar die winkel gaan, dat is toch geen service. Dat spul zouden ze gewoon gratis weg moeten geven.
Dat is juist wel service. Als ik een product koop wil ik ook alles erbij. Ookal gaat het om een stukje plastic. norrod heeft niets verkeerd gedaan, ze hebben de kast compleet geleverd. De gebruiker daarvan is zijn frontje kwijt, norrod kan daar weinig aan veranderen. (en nee, ik werk niet bij norrod)

Denk voortaan eerst is na voordat je loze dingen roept.

De goedkoopste oplossing lijkt me gwn een cheapass DVD/CD spelertje kopen. Heb je gelijk een vervanger voor je oude, en je gat is weggewerkt :)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Resistance_NL
Carpento schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal, het forum is voor discussie, en voor vraag en aanbod is er V&A. Ik weet niet wat jij wilt bediscussieren over 'ik zoek frontjes voor de Sweex CX4' maar dat lijkt me nou niet iets met discussiewaarde. Hooguit dat iemand je zou kunnen vertellen dat ie er nog een paar heeft liggen ofzo, en dat kan prima in V&A dus.
Volgens mij vat je mijn vraagstelling gewoon verkeerd op. Natuurlijk ben ik op zoek naar het frontje en wil ik het gewoon kopen. Dat wil echter niet zeggen dat ik een oproep plaats aan andere tweakers om dit aan mij te leveren.

Het gaat mij meer om de manier waarop het geleverd kan worden, op deze vraagstelling is al een aantal informatieve antwoorden gegeven. Er is gezegd dat ze bij computerwinkels verwacht kunnen worden, bij een kringloper of bij de sloop.

Dit lijkt me ook informatief voor anderen, met een zelfde probleem. Ik heb namelijk uitvoerig gezocht op internet (o.a. got) en kon zelf geen oplossing vinden. Daarom leek het me handig om het in de discussie te gooien, ook voor anderen dus.

Ik hoop dat dit wat helderheid oplevert, met betrekking tot mijn motieven. Ik ben in ieder geval wel van mening dat het een kleine discussie waardig is, maar ik besef ook dat meningen kunnen verschillen.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01
En ik praatte voor mijn beurt, er lopen mods genoeg rond hier :$

/me leaves the topic

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

grannymark schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:28:
wat is dit nou weer voor onzin. Een bak met van die frontjes. Laat me niet lachen. Ik werk zelf op een assemblage afdeling van een winkel, en ik krijg altijd duidelijk de opdracht, wat een klant betaald heeft hij recht op. Dus laat hij een systeem assembleren met desnoods 5 DVD spelers, hij krijgt alle orginele front bays er gewoon bij.

Dat is juist wel service. Als ik een product koop wil ik ook alles erbij. Ookal gaat het om een stukje plastic. norrod heeft niets verkeerd gedaan, ze hebben de kast compleet geleverd. De gebruiker daarvan is zijn frontje kwijt, norrod kan daar weinig aan veranderen. (en nee, ik werk niet bij norrod)

Denk voortaan eerst is na voordat je loze dingen roept.
TS heeft de PC bij norrod gekocht en niet alle frontjes gekregen. In andere woorden, norrod houdt ze dus blijkbaar wel zelf, anders had de TS nu geen probleem gehad. Dat is dus twee keer slechte service, een keer voor het achterhouden van frontjes, en een keer voor het niet alsnog willen leveren van het (in feite al betaalde) frontje.

Verwijderd

Is de vuilniswagen geweest ?
Als dit niet het geval is, dan haal je je oude defecte dvd-speler uit het ronde archief.
Knal deze in je pc, en je gat is gedicht :+

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
De TS zegt nergens dat hij ze helemaal niet heeft gekregen van Norrod, alleen dat hij ze nu niet (meer?) heeft. Geen idee wanneer toendertijd (sic) was, maar misschien is hij ze in tussentijd kwijtgeraakt? Misschien heeft hij ze wel met de rest van de "zooi" (boekjes, cdroms, dozen etc) weggegooid? Dat weten we niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 19:53

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik heb d8 ik nog wel zo'n geval liggen.
Als je een foto hebt van een originele uit je kast zal ik eens zoeken of ik goed gedacht heb :)
Kheb zelf die kast niet meer maar wel een scala aan verschillende drivebay frontjes liggen

[ Voor 25% gewijzigd door Quintus op 18-09-2006 21:16 ]

Unknown

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Op zich hebben de winkels wel een punt: er zijn veel verschillende platen qua bevestiging. Zelfs de maat wil nog wel eens een mm-tje schelen.

Maar ik heb mensen altijd wel een paar plates mee gegeven. Een beetje PC-winkel heeft een doos vol van die kek.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je er al aan gedacht om Sweex gewoon een mailtje te sturen? Met een beetje mazzel sturen ze die frontjes voor niets of tegen verzendkosten op.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je ff in vraag en aanbod een advertentie plaatst dat je zo'n ding zoekt voor een Sweex kast dan zullen er zeker genoeg mensen zijn die er nog wel een paar hebben liggen.

Die dingen passen ook prima in een envelop dus voor minder dan 2 euro moet je er wel 1 kunnen krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2006 21:49 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14
LWY schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:04:
[...]

TS heeft de PC bij norrod gekocht en niet alle frontjes gekregen. In andere woorden, norrod houdt ze dus blijkbaar wel zelf, anders had de TS nu geen probleem gehad. Dat is dus twee keer slechte service, een keer voor het achterhouden van frontjes, en een keer voor het niet alsnog willen leveren van het (in feite al betaalde) frontje.
waar heb jij gelezen dat de TS het frontje er niet bijgeleverd kreeg? Ik kan er alleen uit opmaken dat hij zijn PC kast van norrod vandaan heeft, of hij diezelf in elkaar gezet heeft (en hem dus nieuw in doos ontvangen heeft met alle frontjes) of dat die door Norrod in elkaar gezet is, zie ik nergens staan. Indien hij de PC zelf in elkaar heeft gezet, is de het de TS zijn eigen schuld. Als die door norrod in elkaar gezet is, zou het slechte service zijn om hem er niet bij te leveren. Maar om nou gelijk te zeggen dat ze bakken van die dingen hebben liggen is sterk overdreven.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Resistance_NL
Ik verwijt Norrod helemaal niets. Het is inderdaad mijn eigen schuld dat het frontje kwijt is, ik heb het namelijk achteloos weggegooid toen ik de dvd-speler installeerde. Dat Norrod mij geen frontje kan leveren heeft niets te maken met slechte service. Ik heb er dan ook een beetje spijt van dat ik de naam Norrod genoemd heb en dat daarop reacties gekomen zijn.

Voor de duidelijkheid:
Dat ik het frontje niet meer heb is mijn schuld. Norrod is in mijn ogen een goede winkel, die (naar mij toe) altijd goede service verleent heeft.

We hebben nu in ieder geval al een aantal mogelijke oplossingen;
- overgebleven onderdelen in een computerzaak;
- kringloper, stort, gemeente;
- 2e hands via een website (b.v. V&A);
- fabrikant benaderen.
- DVD/CDROM-drive plaatsen ter opvulling.

Ik ga nog eens verder op zoek, kijken of ik via een van de bovenstaande manieren een frontje kan regelen.

edit: het is niet de bedoeling dat er een andere drive in komt, ik wil de ruimte achter de plaat namelijk gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Resistance_NL op 19-09-2006 08:43 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk gewoon es rond bij winkels die ook aan 'used equipment' doen... die hebben vaak van die klepjes liggen.

Paar jaar terug ook als een gek op zoek geweest naar een klepje voor mijn 3.5' gat (floppydrive vond ik niet meer nodig).

Zo`n klepje met room/beige kleur hebben ze bijna zeker op het grofvuil; daar staan zat van die pc`s.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2024
ik gebruik gewoon wat gevouwen karton / van weer zo'n bestelling doos

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je niet ergens een ouwe CDROM-drive liggen ofzo? Die kan er ook gewoon in toch...

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Stuur me even een mailtje (Hottenga@hotmail.com) met je postadres en je krijgt van mij hoogstwaarschijnlijk een wit / beige afdek klepje (hoop nu dat mijn vrouw hem nog niet heeft weggegooid, want hij ligt op mijn bureau momenteel). Ik weet niet of hij 100% gaat passen, maar een klein druppeltje lijm en of een vijl kan hier wonderen doen.

Wat een gemeuk zeg.....

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Ik heb altijd een hoop van die dingen liggen, alleen liggen ze er al zo lang dat ze helemaal geel zijn geworden ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00
Die van een AOpen QF50 passen ook gewoon in die oerlelijke sweexkast. Heb destijds tijdelijk zo'n kast gehad waar alle afdekplaatjes van misten, had daarvoor iets van 5 PCs gebouwd op basis van een blauw/witte AOpen QF50 kast, frontjes genoeg om die oerlelijke vergeelde sweexkast op te fraaien :)
Pagina: 1