Toon posts:

LaCie Bigdisk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een anderhalf jaar oude Lacie Bigdisk externe HD van 320GB.
Deze heeft het vorige week begeven, althans de electronica die de twee harde schijven die erin zitten à 160 GB met elkaar laten communiceren en ervoor zorgen dat XP ze als één schijf zien.

Van alles geprobeerd uiteraard, aangezien er veel waardevolle informatie (o.a. 6 jaar foto's en veel belangrijke documenten) op staat. Lacie wil m niet repareren en wanneer ik de schijven onafhankelijk van elkaar in mijn desktop zet ben ik ook alles kwijt. Ook kan ik bij Lacie geen nieuwe behuizing aanschaffen en is het model dat ik heb niet meer verkrijgbaar, zodat ik een hele nieuwe schijf zou kunnen kopen en de HD's zou kunnen verwisselen...

Ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad en op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, zodat ik mijn gegevens terug kan krijgen.

Verwijderd

Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar ....
Ik heb toevallig gisteren een 1 Tb Lacie big disk model besteld en verwacht deze morgen te hebben. Ik heb precies dezelfde 320Gb als die bij jou kapot is, ik was van plan deze te verkopen dus als je geinteresseerd ben...(Hij doet het nog uitstekend ik heb hem iets van 2 jaar geloof ik)
Probleem is wel dat hij vanuit England moet worden verstuurd dus dat betekent wat extra transportkosten.

Alleen vraag ik me af of je zo wel je gegeven kan terugkrijgen, als er iets aan de HW driver HW (moeilijk :)) kapot is kan je je gegevens terug krijgen is er een disk defect dan kan je het niet terugkrijgen (misschien als je de electronica van de defect HD vervangt wel). Wat waarschijnlijk wel lukt is om weer een werkend 320Gb model te krijgen.

Je leest dit soort problemen zo vaak dat mensen belangrijke info kwijtraken, probeer in de toekomst een wat betere backupstrategie te bedenken dingen kunnen altijd kapot gaan. Zelf ben ik heel paranoide ik heb 3 backups mijn pc, mijn externe lacie, mijn laptop en in mijn auto heb ik een oude 80Gb drive liggen met de allerbelangrijkste data, als ik mijn data kwijtraak.... daar wil ik gewoon niet aan denken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 13:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:56:
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar ....
Ik heb toevallig gisteren een 1 Tb big disk model besteld en verwacht deze morgen te hebben. Ik heb precies dezelfde 320Gb als die bij jou kapot is, ik was van plan deze te verkopen dus als je geinteresseerd ben...(Hij doet het nog uitstekend ik heb hem iets van 2 jaar geloof ik)
Probleem is wel dat hij vanuit England moet worden verstuurd dus dat betekent wat extra transportkosten.
Laten we het zo zeggen: een tweedehands te pakken zien te krijgen van zijn eigen model om de data te redden is idd ook een oplossing :) Jij scheelt hem een zoektocht op marktplaats ;)
En voor de rest hebben we DM's ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De schijven zijn als het goed is nog intact. Het is puur het stukje electronica achter het blauwe knopje, wat defect is.

Wat zou je voor jouw oude 320 willen hebben eventueel?

Verwijderd

Ik heb echt nog geen idee hoeveel die oude big disk nog waard is? Als we nou een paar voorbeelden kunnen vinden Ebay of zo dan moeten we wel op een redelijke prijs kunnen komen. Ik zal proberen vanavond iets te vinden, op welk mail address kan ik je bereiken (dan kunnen we daar verder onderhandelen)?

Het is er dus een met firewire400 en firewire800, geen usb. Op Ebay is er geen een te vinden :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het niet dezelfde, want ik heb er één met firewire en USB...

Verwijderd

Ok eent tripple interface one, ik wist niet dat die er waren in 320Gb uitvoering. Dan zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt...

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

zaadstra

Überprutser

Om de drives aan de praat te krijgen en je data te redden denk ik dat de FW interface niet uitmaakt.
Het lijkt me dat de data op dezelfde manier op de disks wordt gestriped.

Je moet alleen wel een FW controller vinden om de boel leeg te pompen....

Succes met redden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, ik heb nu misschien via Marktplaats een dergelijke behuizing gevonden...hopen dat het lukt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat ik niet direct zie is dat je exact weet dat de electronica kapot is en niet een schijf of zelfs alletwee de schijven? Hoe heb je dat opgemerkt? Of denk je omdat die knop niet meer werkt dat dat het wel moet zijn? Ik kan me ook voorstellen dat als een schijf kapot is dat er een beveiliging in schiet zodat je niet meer kan opstarten (heeft immers geen nut).

Ik noem maar wat, maar iig succes met je nieuwe behuizing.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 21:52
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:37:
Ik ben in het bezit van een anderhalf jaar oude Lacie Bigdisk externe HD van 320GB.
Lacie wil m niet repareren
Je hebt wettelijk recht op minimaal 2 jaar garantie, dus je kunt je leverancier aanspreken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Goedendag,
Bij mij ook problemen met LaCie. In dit geval een LaCie BigDisk 500 GB tripple interface met 2x 250 GB Maxtor schijven.
Mijn fout is:
Windows - Uitegsteldeschrijfbewerkingen zijn mislukt
Kan niet alle gegevens voor bestand $Mft opslaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Ik lees steeds vaker dat het probleem zit in de I/O controller. Is het dan niet zo dat je dan de schijven uit de LaCie kast kunt halen en deze edan op een andere Pc aan kunt sluiten op een nieuwe RAID0 (dat wordt blijkbaar gebruikt) controller?
Ik heb helaas (lang) niet alles op back-up 8)7 staan en wil de bestanden niet kwijt. Ben eventueel zelfs bereid tot data recovery over te gaan, maar dan moet ik wel weten of het niet anders kan.

Help!!!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:53:
Goedendag,
Bij mij ook problemen met LaCie. In dit geval een LaCie BigDisk 500 GB tripple interface met 2x 250 GB Maxtor schijven.
Mijn fout is:
Windows - Uitegsteldeschrijfbewerkingen zijn mislukt
Kan niet alle gegevens voor bestand $Mft opslaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Ik lees steeds vaker dat het probleem zit in de I/O controller. Is het dan niet zo dat je dan de schijven uit de LaCie kast kunt halen en deze edan op een andere Pc aan kunt sluiten op een nieuwe RAID0 (dat wordt blijkbaar gebruikt) controller?
Ik heb helaas (lang) niet alles op back-up 8)7 staan en wil de bestanden niet kwijt. Ben eventueel zelfs bereid tot data recovery over te gaan, maar dan moet ik wel weten of het niet anders kan.

Help!!!
Zo snel mogelijk beginnen met backuppen en leegtrekken. Je kunt DAARNA de schijven eruit halen en ze los gebruiken, maar de bestaande raid array kun je niet meer gebruiken omdat niet bekend is welke controllerchip gebruikt wordt door LaCie. Wist je dat wel (bijv. Silicon Image oid) dan kon je een raid controller kopen met dezelfde chip erop en dan herkende hij het wel en kan je ook de data bereiken erop.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Vandaag net een LaCie bigger disk binnengekregen die ook defect was. Deze gedemonteerd en er blijkt een Xilinx chipset in te zitten. Misschien leuk ter info.. Het geval wat ik binnenkreeg was een 1Tb disk (4x250)
Pagina: 1