[Apache]Make Install geeft Error 127 op Gentoo

Pagina: 1
Acties:

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Topicstarter
afgelopen dagen heb ik al enkele keren geprobeerd de nieuwe apache sources te compilen,
echter gaat alles goed tot ik een "make install" doe.
Deze begint netjes maar stopt dan met een [program error] Error 127.
Eerst dacht ik dat dit te maken had met de mod_rewrite module die ik er nu bij probeerde te compilen, maar een simpele "./configure --prefix=/usr/local/apache2 --enable-so" geeft zelfs deze error.

Ik heb al reeds gekeken wat het kan zijn, maar kan vooralsnog niets vinden via google, dependencies lijken me onlogisch aangezien ik voorheen wel een goede apache compile heb kunnen uitvoeren.
Het betreft trouwens een Gentoo-r6 server, met dus een eigen Apache compile.

Wat eventueel een fout zou kunnen zijn imho is dat de oude apache2 installatie nog in de weg zit.
Ik stop wel voor mijn "make install" mijn apache2 en move /usr/local/apache2 naar /usr/local/apache2old.(deed ik ook zo op mijn oude server met apache 1.3)
Maar wellicht dat er toch nog andere zaken in de weg zitten, de oude configuratie is geconfigureerd met "./configure --prefix=/usr/local/apache2 --enable-so".
Volgens mij dus niets wat echt in de weg kan zitten.

if you pay peanuts, you get monkeys

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Topicstarter
kickje
ondertussen geprobeerd met make uninstall of via een forum make deinstall geprobeerd.
echter allebei ook weer zonder resultaat.
Steeds no rule for uninstall/deinstall, als iemand me kan zeggen hoe ik netjes mijn oude apache2 installatie remove(heb zonder prefix gecompiled) zou dit eventueel ook al een opzet zijn.

de md5 van de tar lokaal en volgens de apache server komen ook overeen.

Ook de tar nog een keer opnieuw uitgepakt om er zeker van te zijn dat hier niets was out gegaan.

if you pay peanuts, you get monkeys