Nieuwe/Upgrade (game) systeem

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Om te beginnen, in mijn sig staat mijn huidige PC.
nu wil ik eigenlijk toch upgraden met het onderstaande, want het is toch wel weer eens tijd.
Aangezien ik het redelijk druk met werken heb ik het laatste half jaar de ontwikkelingen niet heel erg gevolgd.
Maar door een beetje bij Salland te snuffelen ben ik met het onderstaande systeem gekomen.
En dit word waarschijnlijk ook mijn eerste Intel systeem :)
alleen hier een aantal vragen over:

Budget: ik heb niet echt een hard budget, maar wil weer een tijdje vooruit komen, voor een normaal bedrag. ik denk dat redelijk een 1400 euro zeker moet kunnen.

Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed € 186,55
Volgens mij is dit een hele goede mainstream CPU, en wat ik gezien heb is op dit moment intel toch een stuk sneller dan AMD, helaas

Asus Moederbord P5ND2-SLI Deluxe € 164,71
Het mobo is eigenlijk het grootste probleem:
A SLI
B Crossfire
C geen van beide en single GPU?

Ten eerste lijkt dual gpu mij in de toekomst weleens leuk om mee te experimenteren.
vandaar optie A of B
Is het zo dat SLI minder bugs heeft en beter presteert? omdat het al langer op de markt is.

OCZ Memory Platinum XTC Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz €125,21
Is eigenlijk meer merk afhankelijk, volgens mij onder de tweakers is OCZ een veel gebruikt merk, en wat ik er over lees.

LeadTek VGA GeForce PX7900GTX 512 MB € 357,52Ik zit eigenlijk meer met het merk, ik weet dat het in de tijd van de geforce 4 een super merk was.
of zou het wijzer zijn om een MSI/Asus kaart te nemen, alleen zijn deze dan wel ongeveer 75 euro duurder.
ik had eigenlijk willen wachten totdat DX10 kaarten hun intrede doen, maar om nou te blijven wachten op vista en DX10 kaarten. duurt mij net iets te lang.

Totaal prijs: € 1001.40, wat ik ook een mooie prijs vind als totaal. en zoals gezegd, heb ik nog maar bij 1 winkel gekeken, en wellicht kan ik dezelfde onderdelen ergens anders goedkoper krijgen.
Deze winkel heeft een makkelijke en overzichtelijke website :) vandaar.

extra info van wat ik nog heb:
Monitor: Philips 190xB (19 inch tft)
Sound: of ik gebruik de onboard, of mijn huidige creative audigy.
Boxen: Creative 5.1 setje wat ik nog steeds gebruik.
HDD's: 2 x Western digital 160gb SATA, komen in Raid 0 in mijn fileserver heb ik een gig of 1400, dus geen noodzaak omdeze te upgraden :)
Randapparatuur Logitech G5, en Logitech G15 :)

Behuizing Ik heb nu een Aopen 350Black met een Aopen 350watt voeding, en ik ben bang dat ik deze ook moet upgraden? of is dat niet nodig.

Toekomstige upgrades aan het bovenstaande systeem, op zijn tijd een geheugen uitbreiding naar 2g.
wellicht als de prijzen van GPU's wat lager is nog een VGA kaart erbij.
en tot slot, wellicht een Creative Extigy.

Games op het moment: voornamenlijk World of Warcraft, Steam HL2 / CS:S.
ik ben ook een RTS fan, binnenkort Supreme commander, en de Warhammer serie, e.d.zijn mijn games. en waarschijnlijk toch ook wel C&C TB:3.

edit: net zie ik ineens dat het mobo en memory 677mhz is, lijkt mij een beetje een waste dan, logiche zou dan zijn 800mhz of zelfs 1066mhz om de CPU tot zijn volle recht te komen.

Ik zie graag wijzigingen, en of aanvullingen tegemoet :)

iRacing Profiel

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Als ik jou was zou ik een e6600 met 2 GB. Dan staat het goed in evenwicht met elkaar, en heb je geen bottleneck. Wil je gaan overklokken?
Behuizing Ik heb nu een Aopen 350Black met een Aopen 350watt voeding, en ik ben bang dat ik deze ook moet upgraden? of is dat niet nodig.
Ik vrees van wel :Y

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
hello_moto schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:21:
Als ik jou was zou ik een e6600 met 2 GB. Dan staat het goed in evenwicht met elkaar, en heb je geen bottleneck. Wil je gaan overklokken?

[...]
Ik vrees van wel :Y
overklokken hoeft van mij niet.
2GB is weer wat overdreven, wellicht over een paar maanden :)
tussen een e6400 en e6600 scheelt ook weer 90 euro. is wellicht nog te overbruggen misschien doe ik dat ook wel.

ik zal een met de snelheid geheugen, ik denk dat ik het verkeerde mobo + geheugen heb gekozen.
is het zo dat 667mhz te langzaam is.
800mhz of 1066mhz, daar zie ik even de bomen niet meer.

iRacing Profiel

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Als je niet wilt overklokken, kan je het beste pc 4200 nemen volgens mij. Dat loopt dan synchroom met je FSB of zo. 2GB overdreven? Tsjah, ik moet het doen met 512MB. Maar dat valt volgens mij wel mee. Als je op hoge details wilt spelen(en dat wil je, aangezien die videokaart) slurpen die games aardig wat geheugen. Vaak meer dan 1 GB. Dus dan zou dat waarschijnlijk een kleine bottleneck zijn.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik ben naar andere geheugen aan het kijken, en wellicht naar een E6600.
dus ik kom dan op het volgende uit

OCZ Memory Platinum XTC Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, CAS 3 150 euro
ik wil sowieso dualchannel, en volgens mij heeft OCZ geen dual channel PC4200 cas3 geheugen :(
dus vandaar PC5300 kan volgens mij geen kwaad.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed 305 euro
meer cach wat ik gevonden heb toch beter in games, en het scheelt 70 euro wat ook niet de moeite is dan :)

MSI VGA GeForce 7900GTX 512 MB 485 euro
mij lijkt de MSI dan toch wat betrouwbaarder merk dan leadtek, heb zelf goede ervaring met MSI.
maar dit kan wellicht nog veranderen het word sowieso een 7900GTX.

Asus Moederbord P5W DH Deluxe 209 euro
super uitgebreid mobo, en zover ik hier op tweakers vind, stabiel en kwaliteit, ASUS to nu toe altijd een ASUS gehad, en geen problemen :)

Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm 105 euro
zo en dan een nieuwe kwaliteits kast + voeding, zou voldoende moeten zijn.

het totaal komt dan op ongeveer 1267 euro nu ik de onderdelen heb ga ik nog even met de pricewatch kijken waar ik het beste kan bestellen.

met name omdat ik ook wat slechte berichten heb ontvangen salland de laatste tijd, maar we zien wel.

iRacing Profiel

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
PC5300 geheugen is prima, dat kun je in je BIOS gewoon naar PC4200 klokken en dan loopt het ook 1:1. In principe heb je met PC5300 ook nog wat ruimte om een eenvoudige overklok te doen als je daar later behoefte aan hebt. 2Gb is toch iets wat ik zou overwegen, zeker met gamen, maar dat is een persoonlijke keuze.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

MSI VGA GeForce 7900GTX 512 MB 485 euro
mij lijkt de MSI dan toch wat betrouwbaarder merk dan leadtek, heb zelf goede ervaring met MSI.
maar dit kan wellicht nog veranderen het word sowieso een 7900GTX.
Als je toch dat bedrag wilt uitgeven ga dan voor een 7950. Die is een paar tientjes duurder, 20 euro als ik me niet vergis. En die kaart is veel sneller. Moet je alleen even kijken of je mobo compatible is met de 7950.
je kunt ze zelfs voor dezelfde prijs krijgen: link

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
BigFast schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:17:
[...]

Als je toch dat bedrag wilt uitgeven ga dan voor een 7950. Die is een paar tientjes duurder, 20 euro als ik me niet vergis. En die kaart is veel sneller. Moet je alleen even kijken of je mobo compatible is met de 7950.
je kunt ze zelfs voor dezelfde prijs krijgen: link
ah super bedankt, dan die maar :),

zit eigenlijk alleen nog met het merk geheugen, als ik op tweakers lees hebben veel mensen OCZ.

maar ook weer gehoord dat het niet stabiel zou zijn, ik ga nauwelijks OC' en, ik wil eigenlijk stabiel/snel geheugen, en kan over bijvoorbeeld een jaar altijd nog gaan OC'en :)
RobertJ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:52:
PC5300 geheugen is prima, dat kun je in je BIOS gewoon naar PC4200 klokken en dan loopt het ook 1:1. In principe heb je met PC5300 ook nog wat ruimte om een eenvoudige overklok te doen als je daar later behoefte aan hebt. 2Gb is toch iets wat ik zou overwegen, zeker met gamen, maar dat is een persoonlijke keuze.
2Gb heb je gelijk in, maar dat kan over bijv 2/3 maanden ook nog en dan is het kerst, verjaardag en noem maar op :P

[ Voor 23% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2006 14:48 ]

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
uiteindelijk een redelijk andere systeem, besteld bij Zerocom in eindhoven:

Zalman Cnps9500at S775 Core Duo
De stock cooler zou volgens velen niet geweldig zijn, en ik heb een raampie, dus ziet er ook wel vet uit :)
Western Digital 36gb 16mb Sata I 10000 Wd360adfd
Ze zijn tegenwoordig niet zo duur meer, en ben erg benieuwd naar de prestaties. en dan nog mijn 2 x 160gb (raid 0) erbij voor de storage.
xfx 7600 Gt Xxx 256 Pci-e
Leuke kaart voor een leuke prijs 160eurootjes, en een tussen kaart, over laten we zeggen 6 - 10 maanden zijn de DX10 kaarten zeker goed doorgevoerd, en kan ik alsnog upgraden
Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775 Boxed
deze speakt voor zichzelf denk ik, 70 euro duurder dan zijn kleinere broertje, maar is het geld dubbelendwars waard :)
Asus P5b Core2 Duo Lga775 Atx
Dit was eigenlijk de moeilijkste keuze, maar als ik de reviews mag geloven, een goed/snel stabiel bord :)
ik heb niet meer gekozen voor SLI/Xfire omdat stel je koopt nu een high end kaart (+- 450euro) en laten we zeggen over een jaartje, die niet meer te leveren, is en/of dat de features weer helemaal verschillende zijn dan nu (o.a DX10)

Kingston 1gb 2x512mb Pc6400 Ddr2 Cl5 . Kvr800d2n5k2/1g
Betrouwbaar merk, en wellicht kan ik over een paar maanden er nog 1 gb bij doen.

totaal bedrag van : Totaal bedrag € 917.20

het enigste waar ik mee zit gaat mijn huidige voeding het trekken, een Aopen (300) of 350 watt, (ik dacht dat het een 350 watt is)

iRacing Profiel

Pagina: 1