Toon posts:

[2000] Terminal Server onthoud verbroken verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage hebben we een Windows 2000 Terminal server staan. Nu zijn er een heleboel gebruikers die gewoon X klikken in plaats van netjes afmelden bij het verlaten van de server.

De verbind gaat als volgt. Gebruikers loggen in via VPN in het netwerk en verbinden zo met het lokale ip adres van de TMS server.

Echter wat er dan gebeurt als mensen niet goed afmelden is dat je aan het eind van de week een berg gebruikers hebt in je Terminal-Services beheer hebt staan. Deze staan allemaal op status verbinding verbroken. Het gekke is dat ze niet automatisch uit de lijst gehaald worden. Ze blijven daar maar staan tot je handmatig de verbining verbreekt met deze users.

Hoe kan dit? Is dit een instelling? Ik kom er niet uit.. zou het temaken hebben dat de VPN nog een verbinding behoud waardoor de TMS denkt dat er nog iemand aan het idle'en is? Ik heb eigenlijk niet of nouwelijks kunnen zoeken. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet opzoeken. Zoeken op GoT naar "Terminal Server" of "Terminal Server onthoud verbindingen" heeft allemaal geen zin.. Zou ik de eerste zijn met deze vraag?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 16:14
Via "Configuratie van Terminal Services" kun je bij "Verbindingen" de instellingen van de RDP-Tcp verbinding instellen. Hier heb je ook de mogelijkheid om bij het tabblad Sessies, via het vinkje "Gebruikersinstellingen opheffen" de optie "Een verbroken sessie beëindigen" op een aantal minuten te zetten.

Tevens kan dit ingesteld worden bij de gebruiker zelf.

Stel deze waarde niet te laag in. Het kan altijd gebeuren dat een sessie per ongeluk wordt afgesloten (internet verbinding die even verbreekt, bijvoorbeeld) en dan worden de gebruikers niet echt blij als de sessie volledig afgesloten blijkt te zijn

Overigens: dit staat gewoon in de ingebakken help van de Terminal Server.

[ Voor 26% gewijzigd door Poltergeist op 18-09-2006 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze instelling nu gemaakt die je bovenaan beschreef. Ik wacht het even af of het nu werkt. Bedankt in elk geval.

En over de help functie.. Het zal er best in staan, maar ik wist niet waar ik moest zoeken.. Dus dan schiet ik niet veel op ;)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 16:14
Met gewoon in de help zoeken naar "Terminal Server" zou je al een behoorlijk eind gekomen zijn. Je moet niet verwachten dat je alle antwoorden kant en klaar gepresenteerd krijgt: je zult af en toe ook naar beneden moeten bladeren om meer onderwerpen te zien...

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:27:
Met gewoon in de help zoeken naar "Terminal Server" zou je al een behoorlijk eind gekomen zijn. Je moet niet verwachten dat je alle antwoorden kant en klaar gepresenteerd krijgt: je zult af en toe ook naar beneden moeten bladeren om meer onderwerpen te zien...
Ach ja, maar wat is dan erger.. Ik vind het dan vervelender dat ik 3 keer mij moet verontschuldigen dat ik toch net niet goed genoeg had gezocht...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dit toch heel eenvoudig vinden door even de settings in de administrative-tools door te lopen. We verwachten hier op GoT dat je zelf wel even wat moeite doet ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:38:
Je kan dit toch heel eenvoudig vinden door even de settings in de administrative-tools door te lopen. We verwachten hier op GoT dat je zelf wel even wat moeite doet ;)
Klopt, ben ik van op de hoogte. Ik heb zelf ook wel gezocht maar niet gevonden wat ik zocht. De systeembeheerder vroeg mij dit te zoeken. Dus ik dacht dat dit wel van redelijk niveau was aangezien zelf hij het niet wist. :)

Wat ik hierboven in mijn vorige post wil zeggen is dat nu meer dan de helft van dit topic word besteed aan wat ik fout zoek dan wat het probleem is. Ik ben zeker wel op de hoogte van de regeling hier.. Maar soms, soms kan je het gewoon echt niet vinden.
Pagina: 1