Tijdens het maken van een jar heb ik alle benodigde libraries (hibernate etc.) in een mapje lib/ in de jar opgenomen, zodat ik mn eigen libraries kan gebruiken. Om deze ook daadwerkelijk te laten lezen moet de Manifest.MF worden aangepast om de jars in de Class-Path variabele op te nemen.
Mijn manifest ziet er nu zo uit:
onder windows (de werk-machine) draait het prima, alleen onder linux (gentoo) krijg ik een java.lang.NoClassDefFoundError. Is er een verschil tussen de manifest van windows en die van linux? Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen.
Wat ik wel al heb geprobeerd is de slashes omdraaien, maar dat heeft geen verschil gemaakt...
Mijn manifest ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
| Manifest-Version: 1.0 Main-Class: nl.sparticle.sbot.Sbot Class-Path: lib\hibernate3.jar lib\log4j.jar lib\postgresql.jar lib\commons-logging.jar lib\dom4j.jar lib\commons-collections.jar lib\cglib.jar lib\jta.jar |
onder windows (de werk-machine) draait het prima, alleen onder linux (gentoo) krijg ik een java.lang.NoClassDefFoundError. Is er een verschil tussen de manifest van windows en die van linux? Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen.
Wat ik wel al heb geprobeerd is de slashes omdraaien, maar dat heeft geen verschil gemaakt...
[ Voor 1% gewijzigd door MindStorm op 18-09-2006 13:27 . Reden: foutje in de manifest. ]