Toon posts:

[XP] Dynamische schijf converteren naar standaard*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC met daarop Windows Server 2000 omgebouwd naar XP Pro.
Alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat er in deze PC 1 schijf als
dynamisch was aangemerkt (160gb) waarop allerlei data stond.

In XP moet ik deze converteren naar een Standaardschijf kan dit zonder
dat ik mijn aanwezige data kwijtraak?

m.vr.gr.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Dit is, voor zo ver ik weer, niet mogenlijk. Misschien moet je het Dynamische volume eerst weer even importeren, zodat je er in XP weer gebruik van kan maken, want dat is niet helemaal duidelijk of je dat bedoeld. Je kan hem immers perfect Dynamisch houden, als je er voornamenlijk data op zet, en geen besturings systeem.

En als je hem zo-wie-zo weer als Standaard schijf wilt hebben, moet je eerst alles overzetten naar een andere schijf of Back-up'en. Converteren naar Standaard schijf kan niet zonder data verlies.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Let op: Als die data belangrijk is heb je sowieso een backup. 1 klein missertje van de disk kan er voor zorgen dat je alles kwijt bent.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:48
Data ben je kwijt geheid, tenzij je zelf een backup maakt.

Verwijderd

ghost 8 enterprise kan dat

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan onder XP geen import optie vinden

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:48
Lijkt me nog steeds geen echte aanrader zonder dat de TS een backup heeft gemaakt van deze data, ook dat soort programma's kunnen fouten maken.
En ik denk dat de uitvoering van dat pakket voor de gewone gebruiker niet te betalen is.
Neemt niet weg natuurlijk dat de optie eventueel wel bestaat :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:10:
Ik kan onder XP geen import optie vinden
Dat vind je ergens binnen schijfbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels PC terug gezet naar Windows 2000 Server in de veronderstelling dat de schijf dan weer herkend wordt maar blijft nu ook aangeven dat hij unreadable is en dat ik kan converteren naar Basic

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Je kan hem nog recoveren, heb ik ook ooit eens gedaan. Eerst download je GetDataBack for NTFS (alleen met volledige licentie kun je restoren volgens mij). Dan formatteer je de schijf in NTFS, snel. Dus geen volledige format, maar een snelle format. Dan de recoverytool eroverheen en vrijwel alles heb je weer terug. Mapnamen ben je waarschijnlijk kwijt en soms ook bestandsnamen...

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit ook met het programma Handy Recovery?

Zijn er echt geen andere opties?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Handy recovery zal het vast ook wel kunnen. Mogelijk kan een partitie tool wat met dynamische disks: kijk eens rond op de sites van de fabrikanten van bekende tools.

Verwijderd

Topicstarter
Ga wel even verder snuffelen in iedergeval allemaal bednakt voor de input

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2025

MichaelK1985

Don't you know?

Dit is natuurlijk wel mogelijk.

Heb het een weekje geleden zelf ook nog gedaan, zal het even stap voor stap uitleggen:

Ga naar configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer.

Ga naar je schijf die nu nog dynamisch is. Klik rechts en klik op "Volume verwijderen".
( Pas op alle gegevens die al op de schijf staan gaan verloren als je geen back-up maakt ).

Vervolgens klik je rechts op bijv: Schijf1 of hij de schijf dan ook tijdelijk heet. Dan doe je
converteren naar standaardschijf.

That's it!
Mocht het niet lukken hoor ik het graag.

Everything Can Help!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Je moet hem toch gewoon importeren.

Klik met je rechtermuisknop op die schijf, en kies ervoor om hem te importeren. Daarna zullen al je volumes weer zichtbaar zijn. Mail me of voeg me toe aan MSN, want ik heb nog wel wat tip's voor je opzich.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vandebeek1/extra/Import_dynamic.png

[ Voor 72% gewijzigd door Shaggy_NL op 18-09-2006 18:57 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:20

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

je kunt de schijf terug converteren met een versie van Windows PE (Pre-installed Environment)
dit is een CD met windows XP voorgeinstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door elevator op 19-09-2006 21:19 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin even met een topic titel aanpassing - je OS ontbreekt namelijk en wij vinden die wel interessant :)

Verder - om een schijf groter dan 138gb aan te spreken moet je tenminste XP SP2 draaien of Windows 2000 met een registry aanpassing (zie de Windows Clients FAQ), als je dat gedaan hebt zou je normaal gesproken je dynamic disk zo moeten kunnen importeren :)
Pagina: 1