Toon posts:

Nvidia Raid Config Access Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik pas een Pc Upgrade Aangeschaft:

Mobo - Asus P5N32-SLI SE DELUXE
CPU - Intel Core2 Duo E6700
MEM - GEIL 2GB PC6400 DDR2 800Mhz
VGA - Asus EN7950GX2
PSU - Thermeltake Toughpower CM 750w
HD1 - WD Raptor 36GB
HD2 - Maxtor 320gb 16mb 7200rpm S300
HD3- Maxtor 320gb 16mb 7200rpm S300

Nu wil ik van de Raptor 36Gb S150 mijn Boot Schijf maken en van de 2 Maxtor S300 HD's een Raid0 Stripe maken.

Ik heb de SATA mode in de Bios op RAID mode gezet en ik zie ook he menu voorbij vliegen met nadruk vliegen als ik op pause druk zie ik dan dat ik CTRL + S of F4 moet indrukken om in het RAID config menu te komen.

Ik hen echt als een malloot zitten drukken maar slaat het gewoon over zelfs als ik op pause druk en daarna op CTRL + S of F4.

Doe ik iets verkeerd?

Is de configuratie mogelijk dus HD0 alleen Boot en HD1+HD2 RAID0 of is dit niet mogelijk?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
In je handleiding staat welke toetscombinatie.

CTRL-i bijv. wordt ook vaak gebruikt...

[ Voor 31% gewijzigd door The__Virus op 18-09-2006 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:22:
In je handleiding staat welke toetscombinatie.

CTRL-i bijv. wordt ook vaak gebruikt...
Dat is idd vreemd want in de Manual staat F10 en als ik de RAID BIOS Post moet geloven is het CTRL+S of F4 kopt niet echt dus maar ik heb ze allemaal al geprobeerd maar hij loopt er gewoon langs

Ik heb dit probleem wel eens eerder gezien maar dan met gewoon om in de BIOS zelf te komen maar meestal door de toest ingedrukt te houden op het juiste moment kwam je er dan wel in.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18

Phreak

KTM SuperDuke

Volgens mij moet je in de bios idd Raid aanzetten zoals je al gedaan hebt.
Ook moet je volgens mij aangeven op welke sata posities je raid wilt gebruiken.
Dus b.v. sata3 en sata4 (de connector waar de schijf op zit).
Althans dat is op mijn mobo Asus SLI Premium, met nvidia chip.

Als je dan bij die 2 schijven hebt aangegeven dat je die in raid wilt gebruiken moet je de bios opslaan en sluiten.
Computer opnieuw opstarten en dan zou je wel in die raid configuratie moeten kunnen komen.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
NC_Phreak schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:52:
Volgens mij moet je in de bios idd Raid aanzetten zoals je al gedaan hebt.
Ook moet je volgens mij aangeven op welke sata posities je raid wilt gebruiken.
Dus b.v. sata3 en sata4 (de connector waar de schijf op zit).
Althans dat is op mijn mobo Asus SLI Premium, met nvidia chip.

Als je dan bij die 2 schijven hebt aangegeven dat je die in raid wilt gebruiken moet je de bios opslaan en sluiten.
Computer opnieuw opstarten en dan zou je wel in die raid configuratie moeten kunnen komen.
Ja dat is het hem nu juist in kom niet in het Nvidia RAID menu dus ik kan ook mijn RAID0 stripe niet bouwen.

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 22:25
bij mijn p5b deluxe mobo moest ik nog iets aanzetten dat ik de post kreeg van de raid ik weet niet of je dit aan hebt of dat het moet maar ik dacht misschien is dat het.

||

Verwijderd

Topicstarter
StefanMarchal schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:17:
bij mijn p5b deluxe mobo moest ik nog iets aanzetten dat ik de post kreeg van de raid ik weet niet of je dit aan hebt of dat het moet maar ik dacht misschien is dat het.
Ik zie de post heel even voorbij komen en als ik op pauze druk zie ik duidelijk druk op CTRL+S of F4.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18

Phreak

KTM SuperDuke

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:12:
[...]

Ja dat is het hem nu juist in kom niet in het Nvidia RAID menu dus ik kan ook mijn RAID0 stripe niet bouwen.
Ik moest eerst in de bios van het mobo aangeven welke schijven ik wilde gebruiken voor raid.
Deze optie zit volgens mij in het zelfde menu waar je raid aanzet.

Daarna kon ik pas in het Nvidia Raid menu komen om m'n raid-0 set te bouwen.

Blyatifull

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21
Als je een USB toetsenbord hebt, probeer het eens opnieuw met een PS2 toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Danielson schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:30:
Als je een USB toetsenbord hebt, probeer het eens opnieuw met een PS2 toetsenbord.
Ja dat is een goeie die wil nog wel eens werken maar ik heb al een PS2 Ram plank aangesloten en dat deed het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt er was i.d.d. nog een RAID optie die je moet aanzetten in de BIOS en daarna kan je aangeven welke HD's je voor de RAID wilt gebruiken.

Slecht aangegeven ASUS in de Manual.

Iedereen Bedankt,

PJ
Pagina: 1